Sinds de geboorte van ons zoontje is onze kat minder en minder thuis. Hij kroop steeds vaker onder de bank, rende met dikke staart door de kamer, hij wilde steeds vaker en vaker naar buiten. Aan het begin was dit elke middag een rondje lopen om vervolgens weer lekker bij mij op de bank te kruipen. Na de geboorte van onze zoon stond hij 's morgens al bij de deur te krabben, en kwam hij pas eind van de avond terug. Ook bleef hij af en toe een hele nacht weg. Sinds 28 november hebben wij hem niet meer gezien, hebben overal navraag gedaan, zijn foto gedeeld via facebook, we rijden steeds eindjes in de omgeving, asiels in de omgeving gebeld, we kijken continu op amevedi... Maar tot nu toe lijkt hij van de aardbodem verdwenen te zijn Hij is bijna 3 jaar, gecastreerd, kerngezond, draagt een bandje met adreskoker (zou in januari gechipt worden, tegelijk met zijn prikje) Het wordt nu zo koud buiten, ik maak me ontzettend zorgen om ons beestje.. Vooral zometeen met het vuurwerk, waar hij doodsbang voor is. Wie heeft een gouden tip voor me om ons poezenbeest weer terug te krijgen? Of moeten we langzamerhand de hoop dat hij thuiskomt opgeven?
Als je flyers ophangt erbij schrijven dat hij medicijnen nodig heeft, als er dan iemand is die hem "ingepikt" heeft heb je grotere kans dat ze hem terugbrengen. De meeste mensen zitten niet te wachten op een kat die medicijnen moet.
Ik heb geen tips voor je, maar katten kunnen lang wegblijven. Misschien zit hij twee deuren verderop. Onze (tweede) kat was 6 weken weg. We hadden amivedi ingeschakeld, oproepjes geplaatst... niets! Na 6 weken stond hij miauwend aan de deur. Later bleek hij een blok verderop te zitten bij een oud vrouwtje. Die gaf hem elke dag vlees Uit eindelijk is hij daar ook gebleven. Nadat hij 6 weken was weggeweest wilde onze 1e kat niets meer van hem weten.
Ah wat ontzettend triest Ik herken je verhaal, mijn kat kon ook heel lang wegblijven. Hij is zelfs een keer na drie jaar terug gekomen. Waarschijnlijk een ander adresje waar hij wel zijn zin kreeg... Ik hoop voor je dat je poezebeest snel weer thuis komt, maar wees je bewust dat katten soms kiezen voor een andere (voor hun gevoel beter) adresje. Houd hoop!
Posters ophangen en briefjes verspreiden in de buurt met een foto? Dat zou ik doen. Veel succes met jullie zoektocht en sterkte met het gemis! Hoop dat hij binnenkort weer voor de deur staat. Houd moed!
Aanmelden bij Amivedi, mocht de dierenambulance hem vinden of het asiel, kijken ze altijd die database na. Moet je zelf ook wel in de gaten houden, want matches maken doen ze niet echt. Mijn kat is 7 weken weggeweest. Uiteindelijk stond er een melding op Amivedi dat er een kat was gevonden, aangereden en overleden. Ik wist bij het lezen al dat het ze was. Na identificatie mocht ik de ambulancekosten betalen en kreeg ik haar mee naar huis, we hebben haar laten cremeren. Met het vuurwerk de komende dagen zou ik me ook zorgen maken! Ik hoop dat je hem terug vind! Al heb je grote kans dat hij nu ergens weggekropen zit en daar pas na de jaarwisseling vandaan komt.