Enge postbode meneer ineens in achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Nou heb je nog geluk...
    Hier werd et zo naar binnen geflikkerd in de kamer van mn zoontje terwijl ie in bed lag(vlakbij t raam)

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik zelf zal blij zijn als hij dat deed, omdat ik altijd ongeduldig op mijn pakketjes wacht.:):)
    Maar kan me goed voorstellen dat je er niet van gediend bent, als je er erg mee zit zal ik als ik jou was er een melding van maken, anders lekker laten waaien en snel die schutting plaatsen :p

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben onze woonkamer ook achter, aan de tuin. Met een grote pui. Ik zit vaak op de bank borstvoeding te geven. Ik zou het ook heel naar vinden als er iemand zomaar de tuin zou instappen, maar daarom hebben wij ook de poort op slot, tenzij we mensen verwachten, die achterom mogen komen. Maar dat is meestal sowieso met mooi weer, als we de pui open hebben.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou er ook niet van gediend zijn. Hij weet toch niet wat in het pakje zit? Voor het zelfde geld laat hij gewoon iets kostbaars in je achteruin liggen. Of hij kaat iets van elektronica natregenen. En hij doe het niet als 'service' hoor. Ze krijgen pas betaald als ze een pakketje afleveren en zijn dus niet blij met een tweede poging. Dat vind ik trouwens ook niet goed hoor! Dus ik neem het die bedrijven ook kwalijk, maar dat betekent niet dat de bezorgers zich er dan maar zo vanaf moeten maken. Je hoort je werk gewoon goed te doen.

5. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als ik dit zo lees ben ik blij dat wij geen achter ingang hebben, wij wonen aan het water en het moet dan wel heel belangrijk zijn wil de postbode het slootje willen over zwemmen hahahha

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    De postbode legde okk vaker een pakje achterom als er niemand thuis was bij mijn moeder thuis. Ik vind het wel normaak ma dan zou ik wel een briefje in de brievenbus verwachten. Maaaaar vind het bjj jou wel een beetje eaar dat ie achterom komt omdat hij daar de hele schutting voor moet verplaatsen dusjaa ik zou hier wel een melding van maken

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Hier doet de postingooiman 1 poging tot aanbellen. Je bent nog nie bij de deur of hij zit al in de bus. Meneer is zelfs zo ongeduldig dat als je niet opendoet je pakket in de struiken verstopt. Buurman hiernaast had een verdronken frituurpan, lag er al 4 dagen , en hij maar wachten op zn pakketje.....

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb zoiets ook weleens meegemaakt en er toen een topic over geopend. Ik kwam er toen achter dat het in sommige steden (volgens mij vooral dorpen) normaal is dit soort dingen te doen. Ik had het nog nooit meegemaakt en vond het ook niet kunnen. Nog steeds niet trouwens, want hier gebeurd dat normaal niet (vond pakketje ook achter in de tuin in de schuur)

9. danip

danip Niet meer actief

Ik ben blij dat de meesten van jullie het toch ook wel wat vreemd vinden. Ik zeg het morgen even tegen hem, dat ik het niet zo prettig vond, en dat het ook niet zo slim is om zomaar bij een onbekende hond de tuin in te stappen. Die van ons had hem ook wel dood kunnen blaffen ;) Nee grapje, maar een andere hond had misschien wel aangevallen. Ik zal er verder geen melding of zo van maken, daar was ik ook niet op uit. Maar ik vind het wel goed om het toch even tegen hem zelf te zeggen.

En nu snel die schutting af maken zodat alles fijn op slot kan.

10. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

26 aug 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Postnl heeft sowieso maar vreemde figuren in dienst haha

Laatst werd er een pakket bij ons bezorgt op zaterdag (9 uur sochtends).
    Wij wonen in een appartement waar normaal gesproken op de intercom word aangebeld, of anders aan de deur.

Nou dit keer bonkte meneer de postbezorger keihard op de deur.
    Waarop vriendlief (1.90cm) uit bed sprong in boxershort + haar omhoog.
    Heeft de postbezorger flink de wind van voren gegeven.

Postbezorger: 18 jarige ventje van 1.60cm hoog
    Schrok zich wild :D

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    negatief tja ik wel een beetje

wel eens gehoord van het verhaal dat al onze oude vertrouwde postbodes weg worden gewerkt
    en dat er vutters schoolverlaters en huisvrouwen voor een lager bedrag worden ingezet ten koste van al die postbodes die al meer dan 20 jaar werken ptt tnt enz

ja heeeeel triest hier
    kennis van me word zo naar 30 jaar op straat gezet

12. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland
    Nou ik zou het niet zo prima vinden als de postbode m in de papiercontainer legde.
    Ken een verhaal van m'n nicht die een pakketje verwachte, maar op dat moment niet thuis was. de postbode stopte het in de papiercontainer, en liet een briefje achter dat het daarin zat.
    maar een goedbedoelde buurman, had de container op straat gezet omdat het ophaaldag was, en weg was het pakketje.

13. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Dat is niet waar hoor.
    Als ze niet kunnen leveren moeten ze het gewoon weer mee terug nemen en proberen de volgende dag weer opnieuw te leveren.
    Ze krijgen echt niet allemaal betaald voor elk afgeleverd pakketje.

14. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik heb ooit een tripp trapp stoel plus nog wat dingen besteld. Het was een enorm en duur pakket dus. Bij thuiskomst stond de hele doos in ht portiek van onze flat. Dat vond ik echt minder leuk want er stond keigroot Prenatal op en bij wijze van spreken hadden onze buren die zo kunnen meenemen. Nu hebben wij leuke buren maar dat kun je als postbezorger niet weten toch? Voor hetzelfde geld waren we idd op vakantie geweest en had die stoel een week voor het grijpen gestaan.

Zelfde verhaal met ons kraampakket. Ook een leuke om zichtbaar voor al je buren neer te zetten.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is wel waar dat de meeste bezorgers per pakket maar één keer betaald worden. Als ze het pakket de ene dag niet kunnen afleveren, moeten ze de andere dag met datzelfde pakket weer terug. Maar daar krijgen ze dus niet voor betaalt! Ze krijgen geen uurloon ofzo. Het is ook niet zo dat ze voor een pakket waarbij ze 2x een afleverpoging moeten doen, ze dubbel betaald krijgen. Die 2e poging levert ze dus in wezen niks op.

Het is dus voor een bezorger fijn als hij het pakket in één keer kan afleveren. Daarom gaan ze ook vaak niet alleen bij de buren proberen, maar laten ze een pakketje ook gerust de halve straat verderop achter als ze daar toevallig ook iets moeten afleveren. (Mag officieel ook niet.) Ik heb zelfs wel eens een bezorger aan de deur gehad met een pakketje voor een paar huizen verderop, die aan mij vroeg om te tekenen voor ontvangst, liefst onder de naam van de geadresseerde :$ Mooi niet dus.

16. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik denk dat je postbodes en pakketbezorgers een beetje doorelkaar haalt.

17. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb met mijn pakketbezorger afgesproken dat als er niet opengedaan wordt hij het in mijn auto mag leggen, (oldtimer die altijd open is ja dat kan hier nog) en als die auto er niet staat hij het onder het fietsenafdak mag leggen, maar wel een briefje in de bus moet stoppen dan, omdat ik het anders niet zie. en dat gaat prima zo. hij weet dat het absoluut niet bij de buren bezorgt mag worden, dus dat zal die nooit doen.
    oja hier komen ze standaart achterom de bezorgers, maar dat is hier heel normaal, kweeet niet beter, tis wel eens zo dat ik hem even niet kan aanemen omdat bv zoonlief onder de douche staat, dan vraag ik even via het raam of hij hem even binnen wil zetten in de gang, en dat doet ie gewoon.

maar ik heb dan ook een lieve bezorger die het meestal voor me op het aanrecht zet als er wat komt omdat het wel een zwaar is, meestal ben ik nl gewoon thuis.

18. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Nou ik vind niet dat je zeurt, ik zou er niet van gediend zijn.
    Daarom heb ik ook nooit de poort of wat dan ook open.

19. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Tja, ik hoor het wel vaker, dat postbezorgers ineens in de achtertuin staan... maar ik vind het toch wel vreemd hoor. Het hoort niet, vooral niet als hij het ook bij buren kan afleveren.

Ik heb respect voor de goede post- en pakketbezorgers. Wij hebben een heel lieve pakketbezorger die altijd zwaait als ik hem zie en altijd een praatje maakt.
    Maar onze postbezorger is gewoon heel raar. Pakketjes voor de deur leggen en weglopen (ook als je niet thuis bent, gewoon in het zicht van de straat), altijd verkeerd bezorgde post (straat én nummer verkeerd), vouwt mijn tijdschriften en andere post dubbel en ramt ze dan door de brievenbus zodat ze vaak stuk gaan, etc., etc. Hij is ook niet echt aanspreekbaar. Hij gromt een beetje en loopt weg.... eigenlijk is hij wel een beetje eng :D

TNT doet er niks aan, hij zal wel goedkoop zijn.

20. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ze mogen bij mij via achteren komen, mits de poort niet op slot staat. Maar ik wil absoluut niet dat ze het pakje in de tuin achterlaten, is alles straks beschadigd. Dus mochten ze bedenken om achterom te komen, wil ik alsnog dat ze aankloppen. Doet er niemand open dan brengen ze het maar bij de buren en anders een andere dag terugkomen! Laatst heb ik het wel gehad dat het kleine raampje bovenin de keuken openstond en toen hebben ze het pakje daardoor gemikt. Dat vind ik dan geen probleem, als ze maar niet in mijn huis komen.

Alhoewel, gisteren toevallig een pakje van wehkamp gehad en die meneer vroeg heel beschaamd of ie even van mijn toilet gebruik mocht maken, hij moest zo nodig plassen. Dat mocht ie wel van mij, hij voelde zich ook een beetje ongemakkelijk, maar waardeer het wel dat ie niet tegen de auto's ging plassen haha

Deel Deze Pagina