Enge postbode meneer ineens in achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het was niet breekbaar?

2. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

ik zou de postbezorger er op aanspreken dat je het graag ziet dat het pakketje afgeleverd wordt bij de buurvrouw als je niet thuis bent of niet open doet en een briefje in de bus. Je mag mensen er op aanspreken als zij iets doen wat jouw tegen staat, alleen is wel zo netjes om het op een goede manier te doen.

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    kan wel begrijpen overgens hoor dat niet iedereen er van houd, tis ook net wat je gewend bent, en een barikade zou hier niet opengebroken worden,
    ik zou de bezorger er wel op aanspreken dat je niet wil dat ie achterom komt.

4. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.112
    0
    36
    gelderland
    ik weet niet of het al genoemd is maar bij ons is het zo dat de postbode inie pakjes brengen voor zichzelf werken, hierdoor proberen ze altijd het pakketje de eerste keer al af te leveren anders kost het hun meer geld als ze meerdere keren rijden.

toen ik nog werkte bracht de postbode standaard ons pakketje bij mn schoonmoeder (jammer genoeg vergaat zij dit altijd even te melden)
    maar hij bracht het ook fijn in de tuin en dan ook nog in het tuinhuisje omdat het anders misschien nat werd.

dat je tuin op dit moment echt dicht zit en dat hij echt zn best heeft moeten doen om er in te komen is niet zo netjes, maar misschien moet je dit de volgende keer rustig aan hem uitleggen.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dan wel uitkijken als het gevroren heeft, wie weet houdt jullie postbode van schaatsen:p

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier komt niemand de tuin in, moeten ze ook niet proberen want dan krijgen ze het wel te horen als we dat merken!

laatst belde hier iemand aan, hij was vanalles aan het meten (geen idee wat) maar de buren waren niet thuis en hij moest bij hun in de tuin zijn.
    die buren wonen hier nog niet zo lang en ik ging echt niet met hem mee die tuin in want dat wou hij volgens mij.
    ik vond het maar raar allemaal, ik begreep zijn verhaal niet zo goed maar hij zei dat hij bij de overheid werkt en zich kon legimenteren en toestemming had daardoor.
    heb ik op gezegd dat dat goed kan zijn maar dat IK me niet op de grond van de buren ging begeven, als hij ging moet ie maar doen maar ik ging niet mee!

ook al laten ze je een pasje zien, dat kan altijd vals zijn, dan ging ik met hem mee, hield hij mij bezig totdat anderen mn huis leeg hebben gehaald zeker, ik vertrouwde het niet

ik wil ook niet dat de buren of anderen bij ons in de tuin komen dus anderen doen het hier ook niet, als een pakketbezorger hier in de tuin zou komen dan zouden we het hem toch ook wel duidelijk maken.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Jeetje ik ben zelf in de maling genomen door een bezorger.. ik accepteer altijd geen pakjes voor de buren en dat weten ze nu wel. Ik verwacht zelf meerdere pakjes en ik deed dus open ze zei niks alleen handtekening aub ..ikke handtekening zetten , had al een mes gepakt om de doos open te krijgen ik zou het net openen zie ik opeens de sticker dat het voor de buren is ...

WAAROM VRAAGT ZE MIJ DAN NIET ZEKER OMDAT IK ALTIJD NEE ZEG! STOMME BEZORGER %&^&%$##$

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hier ook eens een bezorger van de tnt in mn tuin gehad. Ik was er zelf niet bij hoor.. maar onder mn tuintafel stond ineens een pakketje.
    Eerst mn buren gevraagd of zij dat hadden aangenomen en daar hadden gezet.. maar hij zei; waarom; dan zet ik het toch in mn eigen gang??

Dus ik naar de tnt gelopen (zit hier om de hoek) en even de leidinggevende opgezocht en beklag gedaan. Kwam net de betreffende meneer terug van zn route.. die kreeg dus even de wind van voren (van zn baas, niet van mij.. alhoewel ik daar best zin in had :p). Heb hem nooit meer gezien.. te schandalig dat ze privéterrein betreden.

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat je schrok. Maar ikzelf kijk er niet zo van op, wij wonen in een dorp op het platteland en bij ons komen heel veel mensen "achterom".
    Maar is het niet gebruikelijk om als postbode bij "geen gehoor" een briefje in de bus te doen met daarop dat je het pakketje bij de dichtsbijzijnde postkantoor op kan halen?

Hoop dat je vd schrik bent bekomen ;) Groetjes!

10. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Als je geen handtekening hoeft te zetten mag dat wel. Maar dan moet het pakketje onder een afdakje gezet worden.

Ja snap dat je schrok, maar dit mag dus wel.

11. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland

Nee, het was gelukkig kleding, was ook voelbaar aan het pakketje en ook aan de naam van de afzender. Anders zou ik het niet zo leuk hebben gevonden :D

Deel Deze Pagina