Engeland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Zara75, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    We zijn het bloedhete weer in de zomervakantie behoorlijk beu, zittrn helaas vast aan de schoolvakanties.
    Zitten eraan te denken om dit jaar naar Engeland te gaan. Had al gelezen dat Cornwell mooie stranden heeft. We willen strand combineren met sightseeing.
    Wellicht een weekje Frankrijk en dan naar Engeland . Bedoeling is om met eigen vervoer te gaan.
    Jullie eventueel tips?? Ben niet bekend in Engeland ( en Frankrijk eigenlijk ook niet, ken alleen Parijs van een stedentrip 100 jaar geleden )
     
  2. Me28

    Me28 Bekend lid

    4 nov 2012
    648
    181
    43
    Ja Engeland is heel leuk! Wij zijn in Devon geweest, dat is de streek naast Cornwall. Is net iets minder ver rijden en heeft ook mooie stranden en heel veel sightseeing voor alle smaken. Van pretparken tot musea (ook leuke voor kinderen!), van steden tot natuur, strand, shopping, landhuizen etc. Qua weer is het daar vergelijkbaar met Nederland. Je kan geluk hebben, maar ook pech. Voordeel is wel dat er ook veel dingen binnen of all-weather zijn, dus ook met slecht weer kun je je goed vermaken.

    Engeland is wel relatief duur, vooral qua accomodaties. En met de brexit is het ook nog onzeker hoe het zit met eventueel visum, gedoe aan de grens etc.
     
  3. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.961
    6.077
    113
    Happyland
    Hmm, had even niet aan de Brexit gedacht..Thanks voor de tips!
     
  4. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Lijkt me ook erg leuk, wil ook graag naar Devon en Cornwall. Er is een reisboekje over Zuid-Engeland trouwens!
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  5. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Goed plan, afgezien van brexitproblemen misschien. Engeland is mooi en erg kindvriendelijk. En ik vond de mensen in het algemeen ook erg vriendelijk.

    Zuid Engeland is een mooie streek, heel afwisselend en veel natuur en cultuur. Als je van kastelen houdt is een English Heritage Pass wel een aanrader. Wij zijn er in 2014 in de zomervakantie geweest en hebben toen echt heerlijk weer gehad, zonnig, niet te heet maar gewoon echt lekker.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  6. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Over kindvriendelijk gesproken, herinner ik me ineens, dat er in Engeland restaurants zijn waar je na 8 uur (of een andere tijd) niet meer met kinderen mag komen.

    Je zou eerst naar noord Frankrijk op vakantie kunnen gaan en vandaar de trein kunnen pakken naar Engeland.
     
  7. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Ja dat van die restaurants klopt wel ja. Ook veel restaurants waar je met kinderen maar in 1 ruimte mag komen. Heeft iets met alcohol te maken, geloof ik. In het restaurantdeel mag je dan wel en in het bardeel niet of zo.

    Nou is uit eten gaan in Engeland toch niet zo geweldig. En toen wij er waren waren onze kinderen nog zo jong dat ze in 8 uur toch al in bed lagen.

    Met kindvriendelijk bedoel ik meer dat er veel te doen is, dat voor kinderen vaak kortingen gelden en overal speeltuintjes etc.
     
  8. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    :eek:

    Nou, daar ben ik het dus écht niet mee eens. In bijna elke pub kun je superlekker lunchen, vaak nog met speeltuintje in de beergarden erbij. Heerlijk Indiaas eten kun je op bijna elke straathoek. In bijna elke plaats van redelijk formaat zitten de ketenrestaurants waar je prima kunt eten.

    Als er íets is wat ik mis aan Engeland, dan zijn het juist de eetgelegenheden...
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je geen restaurant bedoeld maar de pub. Vaak mogen daar na 21/21.30u geen kinderen meer naar binnen, puur omdat er dan een hoop volwassenen komenom te zuipen en men dit niet het juiste voorbeeld voor kinderen vindt. Natuurlijk wordt er overdag ook wel alcohol genuttigd in de pub, maar dan gaan de meeste mensen nog niet los zeg maar.
    In the New forest (ook zuid Engeland), heb je ook pubs met super leuke speeltuinen.

    Overigens ben ik het met @Bestek eens, ik mis de goede Indiase restaurants echt in Nederland!
     
  10. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Als ik restaurant schrijf dan bedoel ik eigenlijk ook gewoon restaurant :rolleyes:
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik vind uit eten gaan in het UK juist top!
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Maar welke restaurants bedoel je dan? Ik ken het zelf ook alleen maar van pubs waar je ook kan eten?
     
  13. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.060
    113
    Vrouw
    Sorry, maar je zou de eerste niet zijn die een pub met een restaurant verward.
    Overigens heb ik nog nooit meegemaakt dat kinderen niet welkom zouden zijn in een restaurant.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  14. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Sorry ik weet echt de namen niet meer. Het is al een tijdje geleden. Van de zomer ga ik er weer heen dus wie weet of ik ze weer tegenkom.
    Van de pubs weet ik dan weer niet want ik kom nooit in pubs.
     

Deel Deze Pagina