Heel fijn dit topic! Zo aan alle reacties te zien zijn we niet de enige! Al voelt dat soms wel zo. Om me heen lijkt t alsof t iedereen zo makkelijk gegund is behalve ons. Onzin natuurlijk maar zo voelt t wel. @Joppie1 jij vroeg me of ik endometriose klachten had. Nou eigenlijk nooit iets gemerkt: geen (zeer) pijnlijke menstruaties, vlug zwanger van de eerste. Ik ben er achter gekomen omdat ik een cyste had die lekte en dat veroorzaakte zeer hevige, maar korte buikpijn soms. Toen een echo gehad waarop de cyste te zien was en uit een bloedtest kwam een licht verhoogde waarde op een bepaalde marker (ca125). Tijdens een kijkoperatie is de diagnose bevestigd en de endometriose plekje en de cyste zijn toen verwijderd. Omdat m'n eierstok er verder goed en actief uitzag, de endo nu weg is en ik al een keer voorspoedig zwanger ben geweest geven ze ons goede kans voor iui. Ivf is toch net weer tandje erop..
Toch is dat in mijn omgeving wél echt zo! Ik ken letterlijk niemand die er langer dan drie rondes over heeft gedaan, en dat is dan nog ruim genomen. Schoonzusje? Drie keer achter elkaar in de eerste ronde. Een van mijn beste vriendinnen? Drie keer achter elkaar in de eerste ronde. Ja, dat lezen jullie goed. Waar zij al drie kindjes hebben, hebben wij nog niet eens onze eerste. Zucht. Opstaan en weer doorgaan, toch? Wat een heftig verhaal van je endometriose, zeg! Hopen dat IUI iets voor jullie kan betekenen. Het klinkt in elk geval alsof je er vertrouwen in hebt, fijn!
(Sorry, ik ben echt een beetje neerslachtig vandaag. Over het algemeen ben ik een vrij vrolijk persoon, hoor! )
I feel you @nizzie86 maar dat weet je hier ook weinig bekende met problemen. 1 vriendin die 2 meisjes heeft, eentjr met IUI en 1 met IVF. Verder alles snel. Fijn voor hun natuurlijk!
Ja, dat wel. Maar als ze dan weer eens aan het klagen zijn over een van hun kinderen kan ik ze wel achter het behang plakken en wil ik eigenlijk roepen 'Snappen jullie wel wat voor wonder het is dat jullie er zomaar drie hebben gekregen?' Argh, nogmaals sorry, PMS in da house :')
Heel begrijpelijk allemaal. Maarja wie weet zijn wij ook wel zo in de toekomst als t ons gelukt is om überhaupt zwanger te worden/te blijven/ en n gezond kindje op aarde mogen brengen. Dan kunnen wij misschien ons kind wel achter t behang plakken haha. Maar ik snap wat je bedoelt. Heftige verhalen hebben jullie, oneerlijk allemaal. Vaak hoor je van anderen dat weer ene zwanger is bijv van t 4e kind vd 4e verschillende vader terwijl ze er helemaal niet voor kunnen/willen zorgen.. en zo ene hoeft maar naar n piel te kijken en is al zwanger bewijzen van, terwijl er genoeg zijn die t wel kunnen en willen maar waarbij t niet lukt. (Wij dus). Zucht!
Ja dat gezanik en gezeur snap ik ook nooit. Al heb ik er 1 v twee die ik heus wel eens achter het behang kan plakken maar ben me er (ook voor de endometriose ) altijd v bewust geweest hoe dankbaar je moet zijn. En dat ben ik ook echt! Maar sommige mensen... Een collega (zwanger van de 2e binnen twee jaar) zei laatst: soms hoop ik dat er iets met de baby is waardoor ik niet meer hoef te werken. Heb er zo geen zin meer in. Nou dan wil ik haar wel uit t raam gooien zo ongeveer.. Hier ook flink somber/moe/pmserig deze week. Zou t heersen
Doe normaal, @wens09! Dat mensen zoiets hardop uit durven spreken, zeg... @Upke2 Ja, die schrijnende voorbeelden zijn misschien wel nóg erger. Vrouwen die gewoon doorroken en -drinken tijdens de zwangerschap, die geen baan hebben, die constant ruzie hebben met hun vriend, die nog bij hun ouders wonen... Kom ik aan met mijn stabiele relatie, koophuis in een kindvriendelijke buurt en gezonde lifestyle. Zo oneerlijk! Maar goed, als ik inmiddels íéts weet, is dat het leven oneerlijk ís. Kun je lang of kort over lullen, het blijft gewoon zo. En ik beloof hierbij plechtig dat ik nooit ook maar één keer zal klagen over zwangerschapskwaaltjes of een vervelende peuterpuber!
<3 Ladies met tonnen engelengeduld <3 Gigi01, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Loolaa, leeftijd 41 jaar, 2e kindje, ronde .. Elyn, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Babydream, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Cynmark29, leeftijd .. jaar, 1e kindje, ronde .. Joppie1, leeftijd 35 jaar, 2e kindje, ronde 9 Sweetgirl86, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Wens09, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Upke2, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Snuky, leeftijd .. jaar, 2e kindje, ronde .. Litllegirl89, leeftijd .. jaar, 1e kindje, ronde .. Nizzie86, leeftijd .. jaar, 1e kindje, ronde .. Mamavanlois, leeftijd 31 jaar, 2e kindje, ronde 12
Wat bizar dat je endo bleek te hebben zonder de gebruikelijke klachten. Maar ik begreep dat het om een klein plekje ging dat te verwijderen was? Want als het door de lekkende cyste komt, hoeft het niet terug te komen toch? (Ik heb er niet heel veel verstand van hoor)
Wat een kletsmajoren zijn jullie meiden ! Heel gezellig zo'n clubje. Ik kom er steeds niet aan toe uitgebreid te reageren op iedereen haha. Beetje druk momenteel, vooral in m'n hoofd. Zodra ik kan ga ik ervoor zitten en krijgen jullie een hoop leesvoer van mij, hahaha. Zal dan alles even teruglezen ook uit het oude topic en reageren
♡ Ladies met tonnen engelengeduld ♡ Gigi01, .. jaar, 2e kindje, ronde .. Loolaa, 41 jaar, 2e kindje, ronde .. Elyn, .. jaar, 2e kindje, ronde .. Baby dream, .. jaar, 2e kindje, ronde .. Cynmark29, .. jaar, 1e kindje, ronde .. Joppie1, 35 jaar, 2e kindje, ronde 9 Sweetgirl86x, 31 jaar, 1e kindje, ronde 19 Wens09, .. jaar, 2e kindje, ronde .. Upke2, 27 jaar, 1e kindje, ronde 17 Snuky, .. jaar, 2e kindje, ronde .. Littlegirl1989, 28 jaar, 1e kindje, ronde 17 Nizzie86, 31 jaar, 1e kindje, ronde 9 (5e na miskraam) Mamavanlois, 31 jaar, 2e kindje, ronde 12
Tja dat is lastig te zeggen geloof ik omdat het zo grillig is. Ze weten niet goed hoe het komt. Ik heb wel vorig jaar privé wat stressvolle dingen meegemaakt: misschien heeft dat t samen met het ontzwangeren en de hormoonschommeling geactiveerd? En blijft t vanaf nu weg? Dat hoop ik natuurlijk! Maar ik mag v geluk spreken dat ik zo weinig klachten/ pijn heb. Volg nu een speciaal dieet, hopelijk helpt dat ook! Hoe gaat het met mijn mede pms-ers? Beter opgestaan?
@wens09 Iets beter wel! En meestal als mijn PMS tanende is dient mijn menstruatie zich binnen een paar dagen aan. Ik verwacht hem maandag. Hoe is het met de rest? Nog leuke plannen voor deze nogal regenachtige vrijdag?
Ik moet boodschappen doen en het huis schoonmaken, maar ben nog niet van de bak overeind gekomen.... heb mezelf nog een half uurtje gegeven. Krijg toch geen bezoek dus even snelle doek doorhet huis is me prima.
@Littlegirl1989 Blegh. Weer een depri dag dus vandaag? Nou, dan werkt het weer al helemaal niet mee. Hou je taai!