Engelengeduld

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Baby dream, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

@Sinaasappelsapje wat raar! Misschien dat het follikel ineens een groeispurt krijgt?

Ik had vanavond flinke opgeblazen buik, bah. Waarschijnlijk door de utro. Nouja, hopelijk ben ik nu zwanger en anders nog even verder proberen en in september weer naar de gyn. Hebben zelf voor even rust gekozen en het is zo prima te doen. Over twee maandjes weer terug. Wil namelijk niet in de vakantie steeds naar t ziekenhuis moeten.

2. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Kletskousjes!!! :D Leuk wel, hoor. Ik vind jullie allemaal zo lief.

@Baby dream Meid, 't is allemaal niet makkelijk, hè. Wat een ellende. Gaat het denk je goed komen met je kindje? Kan me voorstellen dat je opziet tegen dat testen volgende week. Is het geen idee om gewoon je NOD af te wachten? Of word je daar nog gestrester van? Wat @Tilly92 zegt is wel een goeie, eigenlijk. Probeer jezelf waar mogelijk extra te verwennen (nee, niet op die manier, viezerik) (alhoewel... whatever floats your boat :D). Dat verdien je gewoon in deze periode. Ik denk dat die ziekenhuispauze in elk geval wel een goede zet is. Dikke kus voor jou!

@Pancakes Met mij gaat het vandaag wel oké, lief dat je het vraagt! Vriend en ik hebben besloten het evaluatiegesprek met de gynaecoloog eind deze maand even af te wachten en ondertussen een acupunctuurtraject op te starten. De horrormonen ebben ook langzaam weg (dat betekent dat mijn ongesteldheid er binnenkort aankomt) en daardoor voel ik me mentaal ook altijd net iets beter. Maar jij dan, met je Clomid! Aaaah! Het is héús al bijna maandag, hoor :D.

@Tilly92 Niet schuldig voelen over die drankjes, gekkie! Je mag toch nog wel een beetje genieten van het leven? Het is allemaal al zwaar genoeg. En net zoals dat het héús al bijna maandag is, is het ook héús al bijna dinsdag. Spannend! Wat verdrietig trouwens, van je zus. Zo erg :(. Was het baby'tje ziek of gebeurde het onverwacht?

@Sinaasappelsapje Huh? Wat een rare situatie! En vervelend ook vooral, hoe kan dat? Misschien heb je een traag ei en is-ie over drie dagen ineens rijp? Had de gynaecoloog er een verklaring voor of hoor je dat donderdag?

@Littlegirl1989 Wat een sukkel!!! Ik zeg: scheiden! :p

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    @nizzie86 ja dahag, dan komt er helemaal niks van die kinderwens. Eerst die zaadjes inleveren graag!

Tilly92, Sinaasappelsapje en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Jullie zijn zo schattig! Soms denk ik: als ik ooit zwanger raak, voel ik me gewoon schuldig tegenover jullie. Ik gun het iedereen zo!

Tilly92 en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Pancakes Gekkie, nooit schuldig voelen! Zoals jij het ons gunt, gunnen wij het jou ook! :D

6. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Zolang je niet zwanger wordt door mijn baby te stelen, hoef je je niet schuldig te voelen meis! Het is jou net zo hard gegund en over een jaar gaan we met zn allen koffie drinken met onze babywagens!

nizzie86 vindt dit leuk.
  7. Sinaasappelsapje

Sinaasappelsapje Niet meer actief

@Livoli wat een schatje!!!! Super lief

@Tilly92 weet je zus de reden dat het niet goed is gegaan eigenlijk? Ik was precies 25 weken bij de bevalling

@iedereen ik heb geen idee hoe dit kan, die man praat soms ook alsof ik ook een arts ben.. vanmiddag zei hij wel nadat ik vroeg of mn ei nog wel zou groeien van wel maar dat het langer ging duren. Dus ik ga er vanuit dat een te hoge hormoon waarde dan positief is en de eicel groeiende is ofzo

8. Tilly92

Tilly92 Lid

20 jun 2017
    83
    18
    8
    Vrouw
    @Littlegirl1989 aah wat zuur dat je plannetje niet door gaat! Maar wel een leuk vooruitzicht dat hij voor jou een verrassing heeft geregeld! :D

@Sinaasappelsapje ik vind dat jullie allemaal als artsen praten, hahah! Met de tijd zal ik er vast meer van gaan snappen!

@Pancakes neee, nooit schuldgevoelens krijgen! We komen vanzelf àllemaal aan de beurt, daar ga ik tenminste van uit. Positief blijven :o:

@nizzie86 de echte oorzaak hebben ze nooit kunnen vinden, maar hij is in haar buik overleden. Na de geboorte zag de navelstreng er aan het laatste deel niet helemaal goed uit maar dat kon niet de oorzaak zijn. In augustus alweer 5 jaar geleden.
    Jeetje 25 weken @Sinaasappelsapje.. ook al een echt kindje :( De wereld staat dan echt even stil. Ik kan er natuurlijk niet echt over mee praten maar heb het dus wel van dichtbij meegemaakt en je gunt het echt niemand. Was jullie kindje een jongen of meisje? En wat is zijn/haar naam? Als ik te persoonlijk word moet je het eerlijk zeggen!
    Toevallig gisteren nog shownieuws gekeken? Had die maffe Patty Brard (sorry niet mijn type vrouw :oops:) het over een miskraam bij een BN-er met 23 of 25 weken... weet het aantal weken niet zeker meer. Aan zulke uitspraken kan ik me echt ergeren!

9. Sinaasappelsapje

Ons kindje was een jongetje en zijn naam is geen geheim maar plaats ik liever niet hier, mochten we ooit afspreken dan zeg ik het zeker! En tis inderdaad al een kindje met alles erop en eraan. Ze hebben in het ziekenhuis een afdruk van zijn handjes en voetjes gemaakt en foto's maar die heb ik natuurlijk zelf ook gemaakt.

En ja mijn fertiliteit arts spreekt ook over een miskraam.. Miskraam in 2e simester. Vind dat ook raar, een miskraam is in mijn ogen een "slijmprop" die nergens op lijkt (niet dat dat niet erg is, begrijp me niet verkeerd). Mijn gynaecoloog spreekt echt over ons kind.. Maar mijn gyn is een vrouw en die fertiliteit arts een man, misschien maakt dat ook verschil. Hij is heel "zakelijk".

Er zit buiten keihard een kat te krijsen aaarggh, ik moet slapen!

10. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    @Sinaasappelsapje Bah wat een afschuwelijke nachtmerrie lieveling. En nee, dat is geen miskraam. Dat is gewoon jullie mooie zoontje. Gut, wat kan de wereld toch hard zijn.

Ik ga ook lekker slapen. Truste skatties

11. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    @Sinaasappelsapje jeetje wat een heftige tijd moet dat zijn geweest, (en nog steeds). Een miskraam zou ik het denk ik ook niet noemen dan.
    Vanaf een bepaald aantal weken mag je toch echt van een bevalling spreken en het kindje inderdaad een naam geven en begrafenis?
    Als je hier niet over wil praten dan hoeft dat uiteraard niet.

12. Sinaasappelsapje

Goedemorgen, nou dat is dus een beetje lastig. Ik ben op de normale manier bevallen inderdaad. Maar wettelijk gezien mag je je kind niet aangeven bij de gemeente voor 26 weken, dan valt het dus onder miskraam. Begraven is je eigen keuze maar ook niet verplicht. Wij hebben ons kindje wel laten cremeren.
    En ook een naam geven mag maar dit staat nergens ingeschreven ofzo.
    Eigenlijk zijn ze daar mee bezig nu om dit te veranderen, kijk in een vroeg stadium is het een ander verhaal maar al vrij snel is het gewoon een baby..
    Ik besef nu ook hoe ziek het is dat mensen last minute abortus plegen, in heel vroeg stadium kan het nog vind ik (stel je bent verkracht oid... gewoon dom zwanger worden vind ik anders) maar wettelijk gezien mag dat heel laat ook nog :(

13. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Echt waar joh @Sinaasappelsapje? Tot hoeveel weken mag dat? Wat bizar. Ik vind het altijd moeilijk hoor. Ben absoluut niet tegen abortus, maar ben er in het afgelopen jaar wel anders naar gaan kijken door de moeilijkheden die ik ondervind om zwanger te raken.

Ik heb trouwens geslapen als een trein. Nog niets te merken vd Clomid, dus das top. Nog minder dan twee uurtjes en dan neem ik mijn volgende! Heb er gewoon zin in. Ben zo benieuwd wat 't gaat doen! Vanaf morgen (dag 7) ga ik ovulatietesten erbij gebruiken.

14. Baby dream

@Sinaasappelsapje Echt een heel heftig verhaal! Is er ook een reden gevonden waarom je kindje zo vroeg overleden is? En inderdaad, echt ziek op die termijn nog abortus plegen. Het is gewoon al een compleet mensje met alles erop en eraan. Vreselijk. Dikke knuffel!

@nizzie86 het komt vast wel goed met hem, maar we hebben nog een lange weg te gaan. Ik hoop voor jou op een goede dag vandaag!

@Pancakes spannend hoor de clomid.

Ik dacht dat ik bijna geen bijwerkingen had van de utro, maar wow.. mijn darmen doen vreselijk veel pijn, kon amper lopen vanmorgen en heb zelfs paracetamol moeten nemen. Wat een pijn. Ook diarree erbij, bah. Buik is opgezet alsof ik al 20 weken zwanger ben. Zoontje zei: misschien zit er wel een baby in je buik!!! Haha die schat. Ik moet zo naar de psycholoog bij de huisartsenpraktijk en heb daarna even lekker niks vandaag, ga dus even mijn rust pakken.

15. Sinaasappelsapje

@Baby dream wat vervelend die bijwerkingen! Hoe lang moet je die clomid gebruiken?

@Pancakes en wat fijn voor jou dat je er niks van merkt!! En abortus mag tot 24 weken. Ik was 25 weken en ons kindje was helemaal af, uiteraard alleen heel klein en inwendig niet volgroeid natuurlijk. Maar als het kindje minimaal 500 gram is (en dat is rond de 25/26 weken) dan is het al levensvatbaar buiten de baarmoeder, moet je nagaan..

16. Baby dream

Ohja @Littlegirl1989 hoe staat het nu met je libido? :p die van mij is ook naar het vriespunt gekelderd hahaha

17. Sinaasappelsapje

Ohja @Baby dream ons kindje heeft waarschijnlijk te weinig bloed gekregen vanuit mijn placenta. Echt bewezen is het niet want ze hebben geen bloed prop gevonden maar ze hebben bij mij wel een (erfelijke) stollingafwijking ontdekt. Ik moet nu dus bloedverdunners spuiten zodra ik weer met hormonen begin voor iui en dan tijdens de hele zwangerschap.

18. Littlegirl1989

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Haha met libido is opzich niks mis hoor, maar was gewoon even niet in de stemming toen :roflmao:
    Voor nu ook nog niet erg hoog. Bij manlief wel geloof ik maar die mag niks :rolleyes:
    Kwam gisteren al thuis dat ik dacht ohoh :roflmao::roflmao:

En w.b. miskraam heb ik me nooit gerealiseerd dat dat een rotwoord kan zijn voor iemand... ik denk bij een miskraam ook aan een doodgeboren kindje, los van de "leeftijd" dus goede eyeopener voor mij.

19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Tilly92 Haha, soms denk ik zelfs: ik weet gewoon meer dan mijn gynaecoloog. Dat zal niet écht zo zijn natuurlijk, maar het voelt soms wel zo. En jeetje, wat heftig van het baby'tje van je zus. Zo zie je maar dat er zelfs na die magische 12-wekengrens nog van alles mis kan gaan. Je gaat er niet van uit natuurlijk, maar het kan :(.

@Sinaasappelsapje Nee, jouw doodgeboren kindje was absoluut geen miskraam. Ik heb zelf een miskraam gehad en hoewel dat het verdrietigste is wat ik ooit in mijn leven heb meegemaakt, was het 'baby'tje' inderdaad niet meer dan een ondefinieerbaar klompje cellen. Nog geen mensje. Al blijf ik er wel bij dat alle verlies ontzettend moeilijk is. Bizar trouwens, tot wanneer je nog abortus mag laten plegen. Wat @Pancakes zegt, ik ben ook niet tegen abortus, maar ik ben er zeker anders naar gaan kijken in het afgelopen jaar. Überhaupt tegen het hele proces van kinderen krijgen.

@Baby dream Thanks lieverd, en ik wens jullie alle kracht en energie in deze slopende periode. Pak je rust inderdaad! Nu meer dan ooit.

Wat gaan jullie vandaag zoal doen? Ik ga eerst even snel het huis schoonmaken voordat de hitte straks losbarst, en daarna op mijn bankje op het balkon werken. O, het leven van een zzp'er! ;)

20. Sinaasappelsapje

Ik ben op mijn werk inmiddels :(

Morgen vrij en om 16:00 weer een echo!

Geniet van het lekkere weer!!

Deel Deze Pagina