Engelengeduld

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Baby dream, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Heftige verhalen meiden.

Ik ben al sinds april 2015 van de pil af. Altijd een nette cyclus van 28 dagen gehad. Maar sinds 2 maanden maar 25 dagen.

Heb vorige maand eindelijk de stap naar de Ha gezet en doorgestuurd. Ben gisteren weer flink ongesteld geworden en moet deze ronde 2 keer bloed gaan prikken, en me man krijgt een sperm onderzoek 3 juli....

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    ♡ Ladies met tonnen engelengeduld ♡
    • Gigi01, 26 jaar, 2e kindje, ronde 3 (met ovu-test, zonder ronde 11)
    • Loolaa, 41 jaar, 2e kindje, ronde ..
    • Elyn, .. jaar, 2e kindje, ronde ..
    • Baby dream, 2e kindje, ronde 16
    • Cynmark29, 29 jaar, 1e kindje, ronde 19 mmm
    • Joppie1, 35 jaar, 2e kindje, ronde 9
    • Sweetgirl86x, 31 jaar, 1e kindje, ronde 19
    • Wens09, .. jaar, 2e kindje, ronde ..
    • Upke2, 27 jaar, 1e kindje, ronde 17
    • Snuky, 29 jaar, 1e kindje, ronde 18
    • Littlegirl1989, 28 jaar, 1e kindje, ronde 17
    • Nizzie86, 31 jaar, 1e kindje, ronde 9 (5e na miskraam)
    • Mamavanlois, 31 jaar, 2e kindje, ronde 12
    • Minivosje, 25 jaar, 1e kind, ronde +- 12 (sinds april 2015 gestopt met de pil)

3. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Even snelle reactie! Naproxen moet je niet gebruiken als je zwanger wil worden/bent. Het zorgt voor contractie in de baarmoeder. En dat zorgt er voor dat er geen innesteling kan plaatsvinden.

4. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ah, which reminds me...Ik heb vorig jaar ook een hsg gehad en toen kreeg ik ook een zetpil die ik voor het onderzoek moest innemen. In de bijsluiter stond dus letterlijk dat je dit medicijn niet mag nemen als je een kinderwens hebt (ben de naam van de pil kwijt helaas, kan het wel ergens opzoeken) en toen heb ik de poli nog even gebeld. Maar eentje kon geen enkele kwaad. In zo'n bijsluiter móét dat natuurlijk vermeld worden, maar met zoveel dingen is het vaak "alles met mate" denk ik. :) Naproxen zal dan ook wel zoiets zijn, zeker als je dat neemt als je ongesteld bent, zal dat vast geen kwaad kunnen. :)

5. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Ai, ik sinds augustus 2015 (met najaar 2016 4 maanden pauze, dus weer aan de pil vanwege endo). Wat duurt het lang hè...? :(
    Goed dat je naar de huisarts bent geweest en je de eerste onderzoekjes krijgt. Ik hoop dat jullie waarden goed zullen zijn!

6. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    #106 GiGi01, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt: 12 jun 2017
    Jaja. Hij slikt ze gewoon vrijwillig hahaha. Hij wil zelf ook graag een 2e/ brusje voor ons meisje.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat het wachten nu ook vervelend is, maar het is echt niet te vergelijken met lang wachten op een eerste kindje. Als het nu 3 jaar zou duren zou ik dat zwaar klote vinden. Maar ben al hartstikke blij met mijn lieve prinsesje. Die 2 jaar wachten op haar waren het 100% waard, maar hij wat was ik vaak depri of verdrietig.:cry: wat een heftig verhaal trouwens ook van jou. Hoop echt dat je heeeeel snel zwanger zult worden !! :)

Snuky vindt dit leuk.
  7. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    #107 GiGi01, 12 jun 2017
    Laatst bewerkt: 12 jun 2017
    Het was inderdaad heel typisch zaad van man was goed, HSG goed, kan kan, echo goed, goed eitje gezien op echo, uitstrijkje goed en ook nooit geen chlamydia gehad ofzo. Inmiddels dus wel een kindje gekregen dus je zou denken dat het lichaam wel weet wat die moet doen....

nizzie86 en Snuky vinden dit leuk.
  8. Upke2

Upke2 Lid

23 apr 2017
    58
    15
    8
    Vraagje meiden, wie van jullie tempertuurt eigenlijk? Ik temp sinds 2 maanden nou. Moet zeggen dat ik dat veel fijner en duidelijker vind dan de ovutesten! Wat vinden jullie?

9. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Was net even ergens en ik las het Naproxen verhaal en ik dacht even snel reageren. Ik ben geen medicus maar op de manier waar jij het gebruikt @Baby dream lijkt het me idd geen kwaad te kunnen. Als je het op regelmatige basis zou gebruiken zou het een ander verhaal zijn denk ik.

@miniVosje goed dat je de stap naar de huisarts hebt gewaagd. Dat vond ik toen ook de meest lastige stap. Hoop dat je snel terecht kunt in het zkhs.

@GiGi01 mooi dat je man ook meewerkt met het slikken van die pillen

@Snuky haha! Ik vind ovu testen eigenlijk ook heel vaag. En altijd heel lollig hoe serieus mensen er mee omgaan. Ik vind het wel fijn om te weten wanneer ongeveer die eisprong is. Dus als ik merk dat de testen wat donkerder worden en weer aflopen ga ik er vanuit dat daar ergens mijn piek is.

Baby dream vindt dit leuk.
  10. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Thnx voor het meedenken. Het zorgt toch juist ervoor dat de krampen en bloedverlies verminderen? En tijdens menstruatie heb je geen innesteling, denk dus dat het meevalt ook omdat de gyn me dit gewoon gegeven heeft laatst, zelfs redelijk kort voor eisprong. Maar is inderdaad zoals zo veel, als het maar met mate is. Ik gebruik het alleen de hevige dagen vd menstruatie. Anders functioneer ik echt voor geen meter.

11. Baby dream

Oh we reageerden tegelijk @Loolaa hihihi

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Baby dream als je idd niet zonder kunt functioneren zit er veenboeren anders op. De vraag met medicijnen is altijd weegt het voordeel zwaarder tov de bijwerkingen.

13. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Lief, dank je wel! En super fijn dat jullie al een meisje hebben ronddwarrelen. Kan me voorstellen dat dat de pijn van het wachten op een tweede iets verzacht. Ik wilde wel 4 kinderen, maar zou blij zijn met eentje nu. ;) En als het daarna niet meer lukt, gaan we waarschijnlijk adopteren, dat lijkt ons ook heel mooi.

En joh, echt typisch. Misschien lukte net steeds de innesteling niet? Want ik vraag me wel eens af: hoe kun je nou zeker weten dat je baarmoeder wel "geschikt" is om een kindje lekker in te bewaren?

nizzie86 en GiGi01 vinden dit leuk.
  14. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Yep, ik temperatuur al jaren. Ik kan er aardig goed mijn eisprong mee ontdekken, maar soms ook niet eigenlijk...Maar dat ligt er ook net aan hoe goed ik slaap. Meestal gaat het wel goed. :)

15. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Haha, ja doe deed ik ook toen ik ze gebruikte: "Oh, hij wordt steeds feller...!" "Nou, die lijkt me mega, dan heb ik morgen ofzo mijn eisprong. Schatje?" "Aha, hij wordt minder fel, tsja, zit ik dan goed...???"

Dat dus. :p

16. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Ik gebruik de clear blue digital ovulatietest. Die heeft geeft gewoon heel fijn een smiley aan. Aangezien ik wel ongeveer weet wanneer ik de eisprong krijg doe ik 1/2 dagen voor de verwachte positieve test een clearblue test. Al 2x maar 2 dagen testjes hoeven te gebruiken en toen een dikke :D in de display:roflmao:.

17. Baby dream

Ik gebruik de dipsticks van 2besure. Als ik denk mijn piek te hebben gevonden, doe ik met dezelfde urine nog een roze cb test met smiley als controle. Vind die toch wel ideaal

18. Upke2

Upke2 Lid

23 apr 2017
    58
    15
    8
    @GiGi01 ja ik gebruik ook (soms) de roze ovutest vd clearblue. Kon heel vaak mn piek niet vinden waardoor ik gewoon altijd n leeg rondje kreeg. Ook die vd sensitest gebruikt en daar kreeg ik nooit n duidelijke streep. Met tempen weet ik nu precies wanneer mn eitje gesprongen is en heb deze cyclus maar 1x getest met de ovutest vd clearblue en was meteen n smiley! Die was dag 16 en dag 18 mm ei gevonden met tempen. (Is gewoon leuk om die smiley te zien haha, tenminste nog iets te zien waar we n "blij" gevoel bij krijgen op n test:p). Nu hopen dat we snel n blij gevoel krijgen bij DE test hihi. Ik heb vrijdag mn nod! Maar durf gewoon niet te testen van te voren.. zie niks anders dan alleen maar witte testen op DE testen grrr:confused: .

GiGi01 vindt dit leuk.
  19. Upke2

Upke2 Lid

23 apr 2017
    58
    15
    8
    @Baby dream Zijn die ovutesten fijn Dan? Ik was altijd bang dat ik nooit n eisprong zou hebben. Ze zeggen ja dat je met ovutesten alleen je piek kunt waarnemen maar dat t niet aan geeft dat je eitje daadwerkelijk ook springt he?! Net tempen zou je dat wel zeker weten volgens mij.. vandaar dat ik aan t tempen ben geslagen.. geeft toch n wat meer 'geruststelling vind ik..

20. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Upke2 haha! Dat is ook één van de redenen voor mij om die ovu tests te gebruiken. Heb je tenminste een soort van positieve test waar je naar mag kijken

Joppie1 en GiGi01 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina