Engelengeduld

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Baby dream, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

@Upke2 ja het geeft geen garantie maar de kans is wel groot dat ie springt. Bij mij liepen de testen synchroon met de echo's bij de gyn; bij een follikel die op knappen staat had ik telkens een mooie positieve ovutest :). Tempen lijkt mij dan weer te precies, en ik word regelmatig heel vroeg wakker door mijn kindje en soms snachts. Dus ben bang voor onbetrouwbare resultaten.

2. GiGi01

GiGi01 Actief lid

6 dec 2012
    208
    87
    28
    Ja dat hoop ik ook!!! Wie weet wel deze maand :rolleyes:. Als ik testen in huis heb test ik altijd voor NOD. Echt erg... dus beter koop ik die niet meer van te voren. Ben die witte testen wel hele beu nu.
    Ik hoop alleen deze maand nog meer!! dat ik zwanger wordt. Ik heb deze maand mijn NOD op vakantie :eek::oops:. Een zon vakantie op gran canaria met menstruatie... niet zo tof :|.

3. Upke2

Upke2 Lid

23 apr 2017
    58
    15
    8
    @GiGi01 ik ken je gevoel! Ik had dat vorig jaar op onze zonvakantie! Mocht t deze ronde weer niet raak zijn is t dit jaar goed gepland, ik zit dan ongeveer rond de tijd dat t eitje springt haha! Dus is t deze ronde niet dan hoop ik dat t n ibizababy wordt de volgende ronde als we daar op vakantie zijn:p.

GiGi01 vindt dit leuk.
  4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hoi allemaal, wat fijn een clubje met meiden die in hetzelfde schuitje zitten.. Onderstaand bericht heb ik onder zwanger worden geplaatst maar ik hoop dat jullie misschien ook advies voor mij hebben..

Jullie hebben me hier een tijdje niet gezien omdat ik probeerde het een beetje los te laten maar helaas heeft dat nog geen zwangerschap tot gevolg gehad.. Inmiddels bijna 19 maanden na miskraam en dus 19 maanden met een hele grote kinderwens.. Onze dochter is pas 3 jaar geworden en we zijn ontzettend dankbaar voor haar maar oh wat zou ik graag een broertje of zusje voor haar willen. Alles en iedereen in mijn omgeving is zwanger of heeft een kleintje en dus vraagt mijn meisje regelmatig waar haar baby dan is.. Ontzettend confronterend en ik voel me schuldig tegenover haar..

In okt. 2016 onderzoeken gehad waarbij op het echobeeld PCOS te zien was maar dit niet bevestigd werd door het bloedonderzoek, want dat was nodig. We hebben het toen even zo gelaten omdat ik kort daarna geopereerd moest worden (aan wat anders) en hier een revalidatieperiode opvolgde. In februari zijn we opnieuw naar het ziekenhuis gegaan ditmaal heeft ook mijn man onderzoeken gehad wat verder goed was. Het plan was om mij clomid mee te geven i.v.m. onregelmatige cyclus en vermoeden van PCOS. Overigens vond ik altijd een eisprong dmv temperaturen/ov. testen, en werd altijd 14 dagen later ongesteld. Maar omdat ik op dat moment (in febr.) de laatste 6 maanden cyclussen had van 35 dagen of korter was het niet nodig om clomid te slikken. Plan was om een cyclusanalyse te doen en als bevestigd werd dat ik een goede eisprong had mochten we het weer zelf proberen tot nov. 2017 (2jr. na miskraam). de cyclusanalyse was goed had een mooie eisprong op dag 18 (en de echoscopiste zag op dat moment geen duidelijk PCOS beeld, wel ruim eitjes maar binnen de normen) en na een week progesteronwaarde van 22.7. Dus ik moest bellen als mijn cyclus weer raar ging doen en anders dus in nov. terug komen.

Tja dan kom je thuis en denk je nu hangt het er van af.. Ik wil zo graag natuurlijk zwanger worden, dat is uiteindelijk 2x eerder gelukt, maar ik heb vanaf het begin na de miskraam het gevoel gehad dat het deze keer niet spontaan zal lukken en hulp nodig zal hebben.. Dat zorgt dat ik er ook steeds minder (op dit moment zelfs geen) vertrouwen in heb dat ik op natuurlijke manier zwanger zal raken. Op zo'n labiel moment sprak ik iemand die producten op natuurlijke basis verkoopt en bij hun producten een kinderwenspakket hebben, speciaal afgesteld voor vrouwen die graag zwanger willen worden met de benodigde vitaminen en supplementen voor een regelmatige cyclus en verhoogde vruchtbaarheid. Om dit optimaal te laten verlopen was het het beste als ik eerst een clean deed (waarbij het doel is je lichaam te ontgiften) van 9 dagen. Dit heb ik in maart gedaan maar ik merkte gelijk dat mijn lichaam helemaal van slag was. Ik ben de laatste jaren ontzettend veel afgevallen (30 in totaal) en ik eet al best gezond al zeg ik het zelf, maar door de clean viel ik nog meer af waardoor ik minder dan 60kg woog. Voorheen slikte ik altijd teunisbloemolie en ik vermoed dat daardoor en door minder gewicht en gezond eten mijn cyclus regelmatiger was geworden. Toen ik met dat kinderwenspakket startte was het volgens hun niet nodig om de teunisbloemolie te blijven gebruiken omdat alles wat nodig is in dat pakket zit dus daar ben ik mee gestopt. De eerste keer duurde het ontzettend lang voor ik ongesteld werd, 47 dagen, maar dat was normaal na de clean volgens de consulente. Heb er toen met een vriendin over gehad die leert voor dietiste, en zij zei wat een rommel is het dan als het je lichaam zo in de war brengt, die was er al niet over te spreken. Maar ja je wil zo graag en dan ben je op een gegeven moment tot alles in staat als het maar in een zwangerschap resulteert. Ik ben er denk ik te naief ingestapt en als ik had geweten dat dit je cyclus overhoop kon gooien was ik denk ik nooit begonnen want was blij dat het eindelijk regelmatiger was. De cyclus daarna was 36 dagen dus ik dacht nou mijn lichaam pakt het weer redelijk snel op fijn! Maar nu zit ik op dag 26 en nog geen eisprong ontdekt (wel een paar keer vruchtbaar slijm gehad maar zonder resultaat dus) en word het weer een lange cyclus..

Nu heb ik jullie advies nodig wat zal ik doen? Mijn cyclus doet weer raar dus officieel zou ik weer contact op moeten nemen met de gyn. Maar er staan gemiddeld 6 maanden voor resultaat voor dit kinderwenspakket dus ik was van plan om dit tot sept. te doen en dan als ik nog niet zwanger ben weer naar het zkh te gaan maar nu weet ik het niet. Ik word zo onzeker en gefocust van die onregelmatigheid en dan denk ik als ze mij een doosje clomid meegeven ben ik misschien zo zwanger dus waar wacht ik op.. Al weet ik dat dat ook helemaal geen garantie is.. Dus wat zouden jullie adviseren, doorgaan met de supplementen of toch contact opnemen met de gyn. wat is het verstandigst?

Sorry voor het ellenlange verhaal maar heerlijk om weer even je hart te luchten;)

5. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    @Loolaa, haha ja, ik vond het stiekem ook heel fijn om met een ovulatietest een soort van positieve test te krijgen. "Ahhh, dus ZO hoort het eruit te zien?!" :roflmao: Ik gebruik zowel de ovutesten als de zwangerschapstesten van de Action. Ik vind anderen zo ongelooflijk duur...:eek:

6. Snuky

Snuky Fanatiek lid

26 aug 2015
    1.095
    974
    113
    Hoi! Oef, wat een moeilijk verhaal. Lijkt me zo lastig als je cyclus in de war is...
    Wat hield die clean precies in? Bepaalde voeding eten of kreeg je een soort laxeermiddeltjes ofzo? Ik kan me wel voorstellen dat je lichaam daar even van slag van raakt, maar dat die zo heftig je cyclus overhoop gooit? Ik hoor wel van meer vrouwen dat ze eens een detox doen (dan niet om zwanger of vruchtbaar te worden), maar nooit dat hun cyclus dan opeens anders is (of ze vertellen dat niet, dat kan natuurlijk ook. ;) ) .
    Hebben ze je in het ziekenhuis al wel clomid voorgesteld? Hoewel ik na 9 maanden gebruik nog steeds niet zwanger ben, heb ik al wel veel succes verhalen gehoord van andere vrouwen met PCOS. Ik snap heel goed dat je graag op de natuurlijke manier zwanger wilt worden, ik zie clomid zelf ook echt alleen als soort extra hulpmiddel (zoals bijvoorbeeld een voedingssupplement). Het zijn dan alleen hormonen die je eicelrijping stimuleren. Zeker met PCOS wordt clomid volgens mij als eerste voorgeschreven en het zou misschien best goed voor je zijn, ook op je cyclus weer op orde te krijgen. Misschien toch een keer het overwegen waard, als het ziekenhuis je het zo wilde voorschrijven?

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    @Baby dream Ik gebruik liever geen pijnstillers. Soms, als het écht niet gaat, dan paracetamol. Maar in principe kom ik er wel met een warme kruik en lief zijn voor mezelf. Hoe gaat het vandaag met jou? Qua vitamines slik ik trouwens Elke Dag Mama van Vitals, en Omega-3 Double Strength, Chelated Iron en Vitamine D3-druppels van Solgar. Mijn vriend slikt Fertility for Men van Viridian en ook Vitamine D3-druppels van Solgar.

@Upke2 Een Ibiza-baby! Dat zou zo leuk zijn! Ik help je mee hopen. Ik had ook zo gehoopt op een Portugal-baby, met name omdat iedereen altijd zegt: 'Je moet gewoon lekker op vakantie gaan, dan kom je zwanger terug.' Helaas gold dat voor mij niet, maar wie weet voor jou wel! Ik ga duimen :D.

@oktober91 Lieve meid, wat een moeilijk dilemma! Eerlijk? Ik zou stoppen met die cleanse. Ik begrijp het idee erachter, geloof me, maar soms willen wij vrouwen te véél doen om de kans op een zwangerschap te vergroten, waardoor we juist het tegenovergestelde bereiken. Natuurlijk mag je de natuur een handje helpen, en dat geldt al helemaal als je überhaupt medicijnen nodig hebt, maar ik denk dat je meer baat zult hebben bij Clomid dan bij zo'n detoxprogramma dat jou geen enkele garantie kan geven, maar waar wel je hele cyclus van overhoop ligt. Als je gewoon gezond en gevarieerd eet en goed voor jezelf en je lichaam zorgt, dan is je 'babyhuis' ook op orde. Bij vrouwen die leven op pizza, patat en bier denk ik dat zo'n cleanse inderdaad wél iets uit zou kunnen halen (hoewel je vaak genoeg hoort dat die vrouwen ook gewoon zwanger raken). Ik wil je in elk geval heel veel succes wensen. En welkom in dit clubje :).

Snuky vindt dit leuk.
  8. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Upke2 Hoe tof zou dat zijn dat je kunt zeggen 'op Ibiza is het gelukt'!

@GiGi01 Dat wordt dan een spannende vakantie. Ik hoop voor jou dat hij zonder :evil:
    :evil: gaat verlopen.

@Snuky Idd, zo zou het er uit kunnen zien. Beter zo dan helemaal niet:roflmao:. Ik gebruik ook altijd die van de action.

@oktober91 wat een verhaal zeg. En wat een verdriet. Dikke knuffel. Kun je dit goed met je partner bespreken? En heb je naast je partner iemand waarmee je dit kunt delen? Het zou al zo fijn zijn als je dit met iemand kunt bespreken.
    Ik zou ook meteen stoppen met die cleanse en een afspraak maken met de gyn. Ik snap dat je wanhopig bent en alles wilt aangrijpen. Je hebt PCOSen als je iets niet wilt is dat het je cyclus nog verder in de war schopt. Heel veel sterkte en neem asap contact op met je gyn.

Snuky vindt dit leuk.
  9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    ♡ Ladies met tonnen engelengeduld ♡
    • Gigi01, 26 jaar, 2e kindje, ronde 3 (met ovu-test, zonder ronde 11)
    • Loolaa, 41 jaar, 2e kindje, ronde 8
    • Elyn, .. jaar, 2e kindje, ronde ..
    • Baby dream, 2e kindje, ronde 16
    • Cynmark29, 29 jaar, 1e kindje, ronde 19 (MMM)
    • Joppie1, 35 jaar, 2e kindje, ronde 9
    • Sweetgirl86x, 31 jaar, 1e kindje, ronde 19
    • Wens09, .. jaar, 2e kindje, ronde ..
    • Upke2, 27 jaar, 1e kindje, ronde 17
    • Snuky, 29 jaar, 1e kindje, ronde 18
    • Littlegirl1989, 28 jaar, 1e kindje, ronde 17
    • Nizzie86, 31 jaar, 1e kindje, ronde 9 (5e na miskraam) (MMM)
    • Mamavanlois, 31 jaar, 2e kindje, ronde 12
    • MiniVosje, 25 jaar, 1e kindje, ronde +/- 12 (sinds april 2015 gestopt met de pil)

10. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik mag officieelst het wachtbankje. Doen we trouwens nog iets met wachtbankjes en NOD's in deze lijst?

11. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    • MiniVosje, 25 jaar, 1e kindje, ronde +/- 12 (sinds april 2015 gestopt met de pil)
    • oktober91, 25 jaar, 2e kindje, ronde 16/19 mnd. na miskraam

12. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Bedankt voor jullie reacties, doet mij goed! Die clean was maar 9 dagen en dat is inmiddels al 3 maanden geleden, nu slik ik dus supplementen van datzelfde programma alleen zitten daar geen speciale voedingsvoorschriften aan dus eet normaal net als anders. Tijdens de clean mocht je de eerste 2 dagen enkel supplementen en 2shakes, aanvullend met water en bepaalde soorten fruit en groente, vanaf de 3e dag ook een avondmaaltijd van 600kcal. Maar het was echt pittig inderdaad, een beetje teveel voor mijn lichaam denk ik aangezien ik al zoveel afgevallen was. Ik kan er opzich prima over praten met mijn partner, maar we staan er wel heel verschillend in, hij meent dat het allemaal wel goed komt en ik sta daar heel anders in. Daarnaast merk ik dat 19 maanden 'verplicht vrijen' (terwijl ik behandeld ben voor vaginisme en ik daar nog altijd wel wat van merk) heel wat doet met je relatie en ben ik soms bang dat we elkaar hierin kwijtraken al doen we allebei nog zo hard ons best. Voor mij is de miskraam echt heftig geweest en dat is voor mannen ook anders, al doet hij echt alles om mij bij te staan.. Ik had goede vriendinnen waar ik mijn hart kon luchten maar die zijn allemaal zwanger momenteel dus dan zit hun hoofd vol met andere dingen hé.. Ik ga toch maar contact opnemen met de gyn. denk ik om nog de hele zomer zo door te gaan ik zie er vreselijk toch op..

13. Baby dream

Zo meiden, ik haak ook weer even in..

@oktober91 welkom. Een lastige situatie maar ik zou ook stoppen met dat zwangerschapspakket als je lijf er zo van slag van raakt. En dat van een broertje of zusje willen herken ik. Mijn kleine man vraagt het soms ook. En tsja, wat moet je dan zeggen? Zo moeilijk.

@hier.. Echt niet lekker. Ongesteld en heb dan altijd een heel beurs gevoel in mijn gehele buik, alsof ik in elkaar getrimt ben o_O. En heb daarnaast een virusje te pakken dus wat rillerig.. dus nee niet echt geweldig. Maar goed, ik kan eventjes 2 dagen rustig aan doen dus dat doe ik dan ook. Ovulatietestjes zijn besteld, dus die komen ook snel binnen.

14. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    @Baby dream Alsof je in elkaar getrimd bent? Lijkt me idd echt niet lekker. En dan ook nog een virusje. Fijn dat je even rustig aan kunt doen en dat je die rust ook pakt.

Ik ben vandaag niet vooruit te branden. Heb vandaag een administratie dag en dat vind ik echt niet leuk. Maar ja, het moet gebeuren. Ik zit dus achter mijn laptop en in plaats van dat ik de dingen ga doen die ik moet doen, zit ik hier op zp rond te neuzen:rolleyes:

15. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    • Oktober91, 25 jaar, 2e kindje, ronde 16 (19 maanden na miskraam)

16. Baby dream

@Loolaa mijn hele buik voelt aan als één hele grote blauwe plek. Mega gevoelig. Heb ik altijd tijdens menstruatie. Heb daar nog meer last van dan de krampen zelf. Succes vandaag, hopelijk lukt het je nog om te concentreren ;).

17. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik wilde hier even op reageren. Wat mij en mijn vriend heel erg helpt na een jaar verplicht vrijen is ons realiseren dat dit vrijen met een doel is. Natuurlijk mag het best plezierig zijn, graag zelfs, maar als het een keer een beetje saai is of 'een moetje', dan nemen we daar geen aanstoot meer aan (in het begin kon dat nog weleens voor wrijving zorgen). De hele reden dat mijn vriend en ik een kindje wilden is omdat we zo gelukkig zijn met elkaar. Dat gevoel is er nog steeds. Wij twee zijn de basis, en die basis is goed. In het begin wilden we zó graag een echte liefdesbaby maken (dus door middel van romantische seks), maar van dat idee zijn we nu afgestapt. Dat zorgde alleen maar voor frustratie in bed, en daar werd niemand gelukkig van.

Wat bij ons ook helpt is af en toe buiten mijn vruchtbare periode om vrijen, en dan zoals we dat zouden doen als we niet voor een baby bezig zouden zijn. Dus: gewoon in de positie waar we op dat moment zin in hebben, zonder dat ik daarna per se moet blijven liggen met mijn benen omhoog en zonder continu het idee van 'baby maken' in ons hoofd. Nu heb ik geen ervaring met vaginisme, maar ik hoop dat de bovenstaande tips je misschien een beetje kunnen helpen. En anders misschien wel de volgende woorden: als je al wat langer probeert zwanger te worden, wordt de seks er absoluut niet leuker op. Dat gebeurt bij (bijna) iedereen. Je bent niet alleen. Zodra je straks een keer zwanger bent, trekt dat zich vanzelf weer recht. Hou vol!

18. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Hoi meiden! Ik heb ook weer even bijgelezen! 4 pagina's!! Dus kan niet op iedereen reageren hAha! Jammer dat er nog geen positieve berichten zijn.. Blijkbaar moeten we de naam van ons topic eerst eer aan doen;)

Hier is het nog steeds wachten op het beginnen van de cyclus. Het is zo ontzettend aan het rommelen, veel pijntjes, krampjes, darmen van slag etc. Heb twee weken geleden vruchtbaar slijm gehad en zere tepels (eisprong signalen bij mij) dus hoop dat het deze week dan eindelijk zo ver is!! De pms klachten die ik vorige week zo had zijn vrijdag verdwenen gelukkig! Ziet de wereld er wat zonniger uit!

Ik ben trouwens 31 jaar, heb een zoon van 3 jaar

19. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ha meis, ik hoop met je mee! Wil je nog even aangeven hoeveelste ronde dit voor je is? Dan pas ik het schema aan :).

20. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Tja dat weet ik eigenlijk niet zo goed.. Maart tot december en sindsdien gedwongen pauze vanwege de operatie etc. Dus zeg ronde 12?

Deel Deze Pagina