Zwanger worden met een te traag werkende schildklier..!!??

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Denise1991, 18 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise1991

Denise1991 Nieuw lid

18 okt 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedemiddag,,

Mn vriend en ik hebben zo'n 7 maanden geleden besloten dat we heel graag een kindje zouden willen... Na ongv een maand ging ik toch maar even langs bij de dokter ivm mijn te traag werkende schildklier toch even wat informatie vragen, mn schildklier waardes zijn op het moment goed en ben toen ook doorverwezen naar een internist waar ik nu elke 2 maanden na het bloedprikken een bel afspraaf mee heb gehad. Na wat onderzoek op internet o_O las ik toch wel wat verontrustende dingen... nu geloof ik natuurlijk niet alles wat op internet sta vandaar dat ik me hier heb aangemeld om te kijken of er iemand is met ervaring, hoe lang het heeft geduurd uit eindelijk zwanger etc..
    Alvast bedankt ♡

2. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Hoi Denise,

Als ik jou een advies mag geven: google niet teveel.
    Ik weet niet wat voor verontrustende dingen je gelezen heb, maar trek je er niet teveel van aan. Ik heb zelf ook een te traag werkende schildklier, 2 jaar terug gediagnosticeerd en gebruik hier euthyrox voor. Hierbij komt kijken dat hij te traag werkt door een auto-immuunziekte.
    Vanaf juni zijn wij aan het "proberen" voor onze 1e, nu ronde 5. De meeste vrouwen zijn zwanger binnen een jaar, dit is geheel normaal. Ook dames met een te traag werken de schildklier lukt dit. Het belangrijkste is dat je goed ingesteld bent qua medicatie en stress vermijd, dus ook stress omtrent het zwanger worden en piekeren over je schildklier.

Heel veel succes de komende tijd en maak jezelf niet gek, het komt wanneer het komt.

3. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Ik was in ronde 3 zwanger. Zodra ik zwanger was internist gebeld en medicatie tijdelijk opgehoogd. Als je zwanger wilt worden willen ze de waardes in de midden regionen van de referentie waardes hebben. Heb verder geen problemen gehad ofzo. Gewoon elke 2 a 3 maanden bloedprikken en indien nodig medicatie aanpassen. Ik heb zelf hashimoto sinds mijn 23ste. Ben inmiddels 40 en was 36 toen mijn zoon kwam.

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb al vanaf mijn 13 een traag werkende schildklier. Het duurde lang voordat ik zwanger was van mijn eerste kindje maar dat had niets te maken met mijn schildklier. Tijdens de beide zwangerschappen heb ik me super goed gevoeld en mijn schildklier was ook mooi op orde. Ik heb wel gestreefd naar de minimum waarde liefst lager dan 1. Ben dus gaan ophogen met thyrax op dat moment.
    Van de eerste moest ik in het ziekenhuis bevallen, was toen protocol en mijn dochter moest bloedprikken na de geboorte (extra hielprik) van mijn zoon ben ik thuisbevallen en onder controle geweest van de verloskundige ( protocol was veranderd) hij hoefde ook geen bloed te prikken. Van mijn zoon was ik spontaan zwanger.
    Nu heb ik met mijn huidige man een zwangerschapswens en zitten we op dit moment in ronde 8.

Maak je niet druk om die schildklier, het kan dus prima

Deel Deze Pagina