Hallo meiden, Zoals de titel al zegt vraag ik me dat af. Wij gaan volgende week weer beginnen met ICSI voor een 2e kindje(wat hopelijk gaat lukken) en we zaten gister zo is te bedenken waar de kids dan gaan slapen. Wij hebben 4 grote, ongeveer gelijke grote kamers. 2 op de 1e verdieping en 2 op zolder. Nu slapen wij op de 1e verdieping in een slaapkamer met balkon en openslaande deuren en mijn dochter slaapt naast ons. 1 zolderkamer staat leeg(nou ja vol met rommel) en de andere kamer is van onze katten. Nu wil mijn man graag naar zolder, naast de katten en de 2 beneden kamers voor mijn dochter en de eventuele baby...... maar ik vind het een griezelig idee dat hun onder liggen snap je? en ik vind de slaapkamer met balkon ook niet echt een babykamer..... Dus voorlopig nog niet aan de orde maar als het wel gebeurt wil ik me snel gaan oriënteren. Mijn idee was om mijn dochter naast de katten zeg maar te laten slapen op zolder en de baby in haar kamertje en wij gewoon waar we nu slapen maar mijn man wil de kids bij elkaar. hahahahaha mijn vraag is dus hoe is dat bij jullie gegaan toen er nog een baby bij kwam? Bedankt voor het antwoorden alvast!! Groetjes
wij slapen op zolder en mijn trio op de eerste. heerlijk. ten eerste hebben zij normale kamers en wij die met schuine kanten, ten tweede is het voor vriendinnetjes makkelijker die hier spelen, ten derde zitten zij op de verdieping met de wc, ten vierde is de zolder van ons. dus er komen geen andere mensen of vriendjes ofzo in mijn slaapkamer of langs mijn slaapkamer. dat geeft me een gevoel van vrijheid. het is mijn plekje. en ik hoor de trap als ze omhoog komen (want de kinderen mogen wel) en dat is soms ook wel practisch anders laat je ze eerst nog samen op een kamer, en dan als ze wat groter zijn apart? kan je alsnog verhuizen...
Wij gaan het doen omdat er onverwacht (maar oh zo welkom!!) gezinsuitbreiding komt . Leek me eerst niks omdat je voor je gevoel zo ver van ze af bent maar ik hoor nu alles als ze een kik geven dus dat komt dan ook wel goed. Kan je dus(nog) niet vertellen hoe het is . Wil je wel heel veel suc6 wensen met jullie poging,hopelijk kunnen jullie snel verhuizen naar zolder .
hier ook in de planning maar dan de kids op de eerste verdieping en wij beneden. wel handig lijkt me als ze 16+ zijn en gaan stappen we slapen dan naast de trap en de voordeur dus stiekum te laat thuiskomen gaat niet door hahahaha
Wij slapen ook op de zolder, al durf ik hem niet zo te noemen. Het is onze ruimte en dat vind ik prima. Dochterlief slaapt op het 1ste verdiep en daar is ook het wc. Wat dan ook praktisch is voor haar. Daarnaast hebben wij op onze slaapkamer ook een eigen badkamer en bureau. En het naar beneden lopen valt echt wel mee hoor. Je kan in het begin de baby bij jou op de kamer leggen en na verloop van tijd op zijn eigen kamer op de 1ste verdieping
In ons oude huis sliepen de kids op zolder en wij op de 1e verdieping. Nu slapen we op de eerste met de meiden en de oudste op zolder. Mij lijkt het heerlijk om op zolder te slapen en dat als eigen plekje te hebben. Geen vriendjes en vriendinnetjes door het hele huis.... Ben alleen bang dat mijn zoon die kamer niet meer wil afstaan hagaha
Wij slapen op zolder (één heel grote kamer) en de kinderen slapen beneden. Dit ben ik wel gewend en toch gaan we het veranderen. Mocht het lukken om een derde te krijgen dan moeten we wel maar ik wil het ook wel graag (vind het niet prettig om helemaal op zolder te slapen). We maken van de zolder twee kamers en gaan dan zelf naar beneden. De baby slaapt dan ook beneden in een eigen kamertje. We hebben op de 1e verdieping 3 slaapkamers: twee groot, één klein en na verbouwing boven twee middelgrote slaapkamers
hmmm allemaal positieve verhalen toch...... Ik weet het nog niet!!! hahahah hoef ook niet vandaag te beslissen zeg maar dus bedankt!!! Bedankt voor jullie reacties!!! liefs
Bij ons slaapt de oudste op zolder en wij en de jongste op de 1ste verdieping. Voordeel hiervan is, dat de oudste nooit wakker is geworden, omdat de jongste lag te huilen. Je kan altijd nog naar zolder verhuizen, als de kids groter zijn.