Hoi, Heeft er iemand ervaring met een nierscan bij een baby van 3 maanden? Ben benieuwd hoe dat bij een baby in z'n werk gaat, aangezien je z'n 40 minuten stil moet blijven liggen. Groetjes
Niet specifiek voor een nier maar wel mri scan bij een baby van 2.5 maand. We moesten ons s morgens melden in het zh hier zou als eerste het infuus geprikt worden. Dit werd nogal een drama. Werd meerdere keren geprikt voor het infuus goed zat. Daarna de fles en zou ze worden ingebakend in de hoop dan stil te liggen zodat roesje niet nodig was. Dit is gelukt. Alle energie was verbruikt tijdens het infuus prikken dat ze tijdens de mri rustig heeft liggen slapen. Af en toe merkte je dat ze schrok als het apparaat weer meer lawaai maakte, maar echt wakker werd ze niet. 1 Van de ouders mocht erbij blijven. Wat wil je nog meer weten? Sterkte alvast!
Bedankt voor je reactie! Ik was het meeste benieuwd na hoe dat dan zou gaan qua zo lang stil liggen. Vroeg me inderdaad af of ze een roesje zou krijgen of dat ze er op een andere manier voor kunnen zorgen dat ze toch z'n lange tijd stil zal blijven liggen.
"Ook hij had DMA en MAG scans toen hij ca. 3 maanden was. Volgens mij heeft het ca 45 minuten geduurd, hij werd "vastgezet" in een soort matras waar de lucht uitgezogen wordt. Die zorgt ervoor dat ze rustig blijven liggen. Mijn zoontje is toen in slaap gevallen en is pas wakker geworden nadat ze allang klaar waren" Dit is een deel van mijn reactie uit een ander onderwerp. Mocht je nog vragen hebben....hier een ervaringsdeskundige
Bedankt voor je reactie! Ik hoop ook dat ze in slaap valt, ze is heek beweeglijk dat was al wat lastig bij de echo maken een paar weken terug. Mag ik vragen waarom jouw zoontje deze onderzoeken heeft gekregen?
Omdat hij verwijde nierbekken heeft en ernstige nier relfux. De nier werkt in principe goed, alleen stroomt urine terug. Hij is inmiddels bijna 4, volledig zindelijk en nooit last van gehad. Wel heeft hij ruim 2 jaar onderhoudsantibiotica gehad
Fijn dat hij er geen last van heeft! Onze dochter heeft een cystenier, op de echo dachten ze te zien dat de nier geen enkele functie meer had. Vandaar de extra onderzoeken met 3 maanden. Ben benieuwd hoe het daarna verder zal gaan. Ik dat er met 1 nier goed te leven is maar ben toch benieuwd hoe vaak ze bijvoorbeeld dan gaan controleren of de cyste niet te groot gaan worden. Want als ze niet meer groeien mag de nier in principe blijven zitten en hoeft ze niet geopereerd te worden.
Hier ook ervaring met scans bij baby voor nieren. Vond het best pittig. Moest 5 x!! er onder, eerste keren vond ze het prima, maar laatste 2 krijsen! Mn dochter heeft 3 nieren. Had ook onderhoudsantibiotica tot 3 maanden. Nu niet meer. Wel moeten we onder controle blijven eerst per kwartaal, daarna half jaar, dan ieder jaar en dan om t jaar tot ze 21 jaar is. Toevallig moeten we as vrijdag voor echo's en scans.