Mee eens. Moest mijn oma vroeger ook,toen er in het achterlijke Brabant nog geen condooms waren. Trouwens 21e lees ik als ze het overleden kindje niet mee hadden geteld.
Ik vind het echt sneu voor die kindjes.. Je kan mij niet vertellen dat deze kinderen genoeg liefde en aandacht krijgen. De oudsten zijn min of meer verplicht om voor de jongere broertjes/zusjes te zorgen en kunnen daardoor zelf niet kind zijn.
Wat een oordelen. Het zou naar alle waarschijnlijkheid niet mijn keuze zijn (als ik een keuze zou hebben hierin) maar waarom zo oordelen? Ik zelf ken dit gezin niet. Heb geen idee of jullie dit gezin wel kennen... Maar als die mensen goed voor hun kinderen zorgen...?? Wie zijn wij/jullie dan om daar zo over te oordelen?
On topic: ieder zijn ding. Het zou mijn keuze niet zijn, maar ik zie het niet alleen maar negatief. Ze zullen ongetwijfeld minder persoonlijke aandacht van de ouders krijgen, maar daar tegenover staat wel dat ze aandacht krijgen van 19 anderen. Ze zullen sneller leren samen werken, verantwoordelijker zijn dan de meesten, en al jong leren dat niet de hele wereld om hem/haar draait. Plus, groepskorting in pretparken
Is dit dat gezin wat ook op tlc te volgen was/is ? Ieder zijn keus ik moet er niet aan denken 20 kids maar als ze dat willen moeten ze het zelf weten toch hier loopt ook een gezin met 10 kinderen en die komen niks tekort veel aandacht en kunnen goed met elkaar
Deze reden lees ik hier vaak waarom een kdv zo goed is voor een kind. Schijnbaar dus niet voor in de thuissituatie volgens een aantal meningen hier.
De kinderen zien er in elk geval niet onverzorgd, somber of ongelukkig uit. Denk dat ze het prima naar hun zin hebben samen. Ik vraag me wel af in wel huis ze wonen. Dat zou ik wel willen zien.
Dit inderdaad, ik begrijp die verontwaardiging niet, vooral niet in Nederland. In bijna elk kleiner dorp hier hoort het halve dorp bij dezelfde gezin en waren gezinnen van 15kinderen geen rariteit. En over het ultieme geluk creeren voor ieder kind apart: uit steeds meer onderzoeken komt naar voren dat babyboomers veel minder last hadden van onzekerheden en depressies als volwassenen dan de huidige generatie jongvolwassenen. Juist door de huidige opvoeding waarin elk individueel kind het centrum van universum moet zijn in het gezin. Dat zou geen gelukkigere volwassenen creëren. Zou ik het willen? Nee.. Maar wie ben ik om te zeggen dat hun kinderen niet gelukkig zijn of worden?
Door de hobby van moeder, zwanger zijn, betalen de kinderen een hoge prijs. Ik vind het niet kunnen. Ik vind het zelfs zielig.
Nou da's ook wel cru gesteld. Je kunt het ook als volgt verklaren: 'door de hobby van vader, n*uken zonder regenjas, betalen de kinderen een hoge prijs'. Hoewel het ook mijn keuze niet zou zijn, en ik het mede vanwege de gevolgen voor de overbevolking geen goed idee vind (maar grappig genoeg snap ik het 'zielig voor de kinderen' argument niet zo), vind ik het niet helemaal eerlijk de schuld volledig bij de moeder te leggen.
2 bovenstaande reacties laten precies zien wat er met de seksualisering aan de hand is (topic nav artikel Volkskrant, net gelezen).... Zielig voor de kinderen? Ik vind van niet. Ik heb zelf als 1 van de 8 echt niet het gevoel gehad dat ik aandacht tekort kwam. Als 1 van de oudste moest ik wel helpen (oppassen, koken) maar ben daar niet slechter van geworden en vond het toen ook niet erg. Was het altijd leuk? Nee. Maar ik weiger te geloven dat het bij 2 kinderen wel altijd leuk is. als ik nu "alles voor je kind" kijk ben ik juist blij dat ik geen enigst kind ben en er zelf ook meer dan 1 of 2 heb. Maar 20 hoop ik toch nooit te halen
Moeder geeft toch steeds aan dat ze zo graag zwanger wil zijn en dat ze niet kan stoppen met zwanger zijn... Het is met twee ook echt niet altijd leuk. Maar ik ben toch echt van mening dat je 20 kinderen niet de aandacht kan geven die ze nodig hebben. En daar zijn de oudere kinderen altijd de dupe van. Zij moeten snel opgroeien en krijgen veel taken van volwassenen. Nee ik vind dat echt niet kunnen. Ik zie dat op mijn werk ook steeds gebeuren.
Toch zie je best vaak dat vooral de wens van moeder bepalend is in hoeveel kinderen er komen. Hoe vaak lees je hier geen topics van een vrouw die een derde of vierde kindje wil, maar haar man niet, en hoeveel vrouwen dan reageren dat ze vinden dat de man maar gewoon mee moet gaan in die wens? Daar verbaas ik mij wel eens over.
ik heb er 3 en dat vind ik soms al heel druk. We krijgen best wat kinderbijslag, maar ben aan het rekenen hoeveel kinderbijslag je bij 20 kinderen hebt, je krijgt tm 17 jaar kinderbijslag The Radford Family Ohhhh dat gezin! ze vinden beiden babies heel erg leuk. vond het wel leuke ouders eerlijk gezegd, laatst een aflevering gezien waarin twee grote gezinnen elkaar gingen ontmoeten. ze hebben 6 die voor 2000 zijn geboren dus ik ga even uit van 13 kinderen met kinderbijslag
Mijn moeder heeft toch altijd aandacht van haar moeder gemist en vader was al vroeg overleden omdat zij een van de jongste was. Ok ze heeft wel veel gezellige broers en zussen,dat dan wel.
Dat is ook de keerzijde die bij ons in de familie ervaren wordt Hummeltje. Dit wordt ook nog steeds als een gemis ervaren. Tuurlijk is het op latere leeftijd gezellig veel broers en zussen te hebben, maar aandacht van ouders is, zeker in opgroeiende leeftijd, echt wel belangrijk. Alle mijlpalen werden begeleid door broers of zussen. Altijd veel mee moeten werken in huis (en dan heb ik het niet over een simpel taakje als afdrogen). Ik blijf het echt heel egoïstisch vinden van deze ouders om maar door te gaan met kinderen krijgen omdat ze baby's zo leuk vinden.
Precies. Ik vind het ziekelijk van die moeder en verschrikkelijk sneu voor die kinderen......😓