Hallo dames, De woningbouw heeft bedacht dat het bij renoveren van ons huis wel fijn zou zijn om ventilatieroosters boven de ramen te plaatsen, en dan ook echt bij ieder raam boven en beneden. Nou wordt ik helemaal gek van die kleredingen, heb ze altijd potdicht zitten, doe 's ochtends altijd even ramen wagenwijd open om te luchten en dan de verwarming aan. Maar ondanks dat ze altijd dicht zitten waait het regelmatig in huis als er weer eens storm is als vandaag. In de winter komt er heel veel kou doorheen terwijl ik ze echt altijd goed dicht doe. Als ik ze een keer open zet is het helemaal alsof er een raam wagewijd open staat. Doe ik nou iets fout, zijn ze kapot(lijkt me niet want ze hebben het allemaal) of zijn het gewoon kleredingen? Hebben jullie ze ook, en toevallig dezelfde problemen? En misschien nog tips?
Wij hebben ook van die ventilatieroosters en ik vind het de grootste miskoop ever. Waait het buiten dan waait het binnen bijna net zo hard.
Wij hebben ze ook. Standaard bij de bouw van deze woningen. Wij hebben ze altijd open staan voor de ventilatie behalve als er stormachtige wind op het raam staat (zoals vanavond) in zoon zijn kamer. Dan blijft hij nog een klein stukje open of dicht voor een nachtje. 's-Ochtends gaat het rooster gelijk weer open. Hier tocht het vooral bij de buitendeuren maar dat komt omdat ze door de jaren heen kromgetrokken zijn. Dus deze moeten we over een tijd vervangen.
Poeh moet er niet aan denken ze altijd open te hebben, dan krijg je je huis toch niet meer warm? Hier niet tenminste... Nou Sjorsje vervelend dat jij hetzelfde hebt... Naja gedeelde smart is halve smart zeg ik dan maar.
Het is hier heel warm in huis. Verwarming is nog steeds niet aangeslagen. Het is nog steeds 21 graden in huis. Zijn te goed geïsoleerde huizen. Krijg ook echt pijn in m'n hoofd als alles potdicht zit in huis.
ik heb er ook geen moeite mee hoor. ze staan bijna altijd open hier, alleen s nachts dicht. zijn ze nog qel helemaal recht? en geen kleine kiertjes? als ze hier dicht zijn, zijn ze ook gewoon dicht, en voel ik alleen kou, omdat t metaal is natuurlijk
Jups. Al weet ik niet of het DUCO is? Het is alsof het gewoon in huis waait inderdaad. Ik heb een crappy jaren '80 woningbouwhuis waarbij er niet veel gedaan is dan het noodzakelijke onderhoud en het is hier ook niet warm te krijgen. En als het eenmaal warm is, krijg je gelijk dik hoofdpijn. Een middenweg lijkt er niet te zijn. Het tocht ontzettend in de keuken en bij de voordeur. En doe je een ventilatierooster dicht, heb je overal schimmel. Doe je het ventilatierooster open, heb je overal kou en als nog schimmel. Ramen open, schimmel. Ramen dicht, schimmel. De leidingen zijn verrot en onder de houten vloer in de fundering liggen grote plassen water. Wanneer ik later groot en sterk ben, koop ik lekker een leuk huis
Hier ook DUCO roosters in ons nieuwbouwhuis van december 2013. In de woonkamer heb ik hem om 20 uur 'dichtgedaan'. Daar hangt hij precies boven de bank. De kou is nu minder, maar je voelt nog wel kou als ik er precies onder zit. De wind hoor je er ook gewoon doorheen, net alsof er een deur openstaat. Bij mijn zoon op zijn kamer is hij ook 'dicht', anders kan hij niet slapen. Als ik straks naar bed ga doe ik hem bij ons ook 'dicht' want ik lig met mijn hoofd onder dat ding en krijg dan een hele koude nek. Als mijn vriend vannacht uit zijn werk komt zet die hem weer open. Ik weet niet wat voor versie je hebt, maar hier is dicht niet 100% dicht. Er blijft ten alle tijden een mini opening. Om ze helemaal dicht te doen (dus als bv ramen en deuren moeten sluiten bij een ramp) moeten wij de stekker er uit trekken. Als ik hem 'dicht' zet via het systeem op de wand dan springt hij automatisch na 8 uur vanzelf weer naar de standaard weergave. Je kan zelf ook de afstand van de opening aanpassen hé? Kijk even in je boekje Hier in huis is het trouwens nu nog 22 graden ondanks dat die dingen eigenlijk altijd open staan.
Die van ons moet je handmatig doen, gewoon schuifje aan beiden kanten omhoog en omlaag. Maar als ik m dus dicht doe lijkt ie inderdaad nog een kiertje open te staan. Zit er nu 3 meter vanaf, ze zijn dicht maar voel het gewoon waaien, nou is het toevallig wel de kant waar de wind vandaan komt en vrij baan heeft.
Dan is het inderdaad een andere versie dan die wij hebben. Wij bedienen ze met knoppen die op de wand bevestigd zijn. Elk schuifje heeft een eigen knop in de betreffende kamer. Hier is het ook de kant waar de wind op staat waar ik het nog voel en hoor terwijl hij 'dicht' staat. In de keuken staat hij nog gewoon open en daar voel en hoor ik niets, maar daar staat de wind ook niet op.