Kerstactie

Discussie in 'De lounge' gestart door 1975, 2 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Juist met de feestdagen blijkt altijd weer hoe groot het contrast arm/rijk(er) is. Bij de het ene gezin worden er honderden euro's aan cadeautjes en lekker eten extra gespendeerd terwijl er ook mensen zijn (en meer dan men denkt!) die iedere cent moeten omdraaien en voor wie er echt geen extraatje afkan. Mensen voor wie het kerstdiner even sober is als iedere andere maaltijd...
    Wat is er nu meer passend in de kerstgedachte dan iets te geven aan minderbedeelden?!
    Bij deze doe ik aan iedereen de oproep je kerstpakket ter beschikking te stellen van de voedselbank. Op www.voedselbank.nl kun je de vestiging bij jou in de buurt aanklikken en nagaan waar het dichtsbijzijnde afleverpunt is.
    Het zou toch geweldig zijn als wij met z'n allen op een heel eenvoudige manier een ware kettingreactie tot stand kunnen brengen! Ik weet het zeker: goed voorbeeld doet goed volgen dus reageer!

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik krijg helaas geen kerstpakket maar vind het wel een heel goed idee. Ga gelijk kijken of hier wat in de buurt zit. Kleine moeite om volgende week bij het boodschappen doen zelf een pakketje te maken toch?

3. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Super dat je dit wilt doen! Hopelijk brengt dit ook anderen die geen kerstpakket krijgen op een idee.

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Blijkt een voedselbank in het dichtsbijzijnde dorp te zijn, waar ik ook altijd boodschappen doe. Had geen idee maar ga er volgende week met een pakketje heen.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    gisteren stonden ze van de voedselbank voor de AH.
    Dan kon je de gekochte dingen gelijk bij ze afgeven.
    Moeten ze vaker doen vind ik.
    Zo is de drempel veel lager voor de mensen om wat te geven.

Krijg zelf geen kerstpakket en mijn man krijgt iets anders met kerst ( dus geen voedsel)

6. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Dat is echt een goed mooi idee, vind ik! Helaas krijg ik zelf geen kerstpakket maar heb vast nog wel dingen in mijn kast staan voor arme mensen.

Gr Otje

7. 1975

1975 Actief lid

2 jun 2006
    270
    0
    0
    Ik las ook al ergens anders op het forum hier over acties bij supermarkten. Idd heel laagdrempelig. Goed dat je ook meedoet Otje!

Deel Deze Pagina