Voor mijn zoon.. Baantjer spreekt hem helaas niet echt aan… Welk boek kan ik voor hem uit de bieb halen? Hij wil helaas zelf niet meer in de bieb gezien worden (niet cool) en omdat ik lezen heel belangrijk vind ga ik maar even voor hem
Heb je geen app van de bibliotheek? Dat hebben wij wel, daar kun je ook boeken uitzoeken, bij een boek krijg je ook vaak te zien "soortgelijk/dit leenden anderen" in soortgelijk genre. Dan kan hij zo boeken reserveren.
Afhankelijk van je definitie en noodzaak van 'detective' zit hier misschien wel wat tussen: - 54 minuten van Marieke Nijkamp - Lock Down van Maren Stoffels - Escape Room van Maren Stoffels - What the h@ck van Maria Genova De boeken van Eva Burgers en Mel Wallis de Vries. Hawthorne mysterie (serie) van Jennifer Lynn Barnes kom ik ook overal tegen. De Hongerspelen en De Mazerunner zijn ook spannend.
Miriam Mous heeft mijn zoon een aantal boeken van gelezen, spannende verhalen maar niet expliciet detective. Waar we nu helemaal enthousiast van zijn is Artemis Fowl. Is een soort spionage-detective verhaal maar dan wel met een sprookjesachtige twist. Een soort Harry potter meets James Bond.
Oh en mijn zoon vond “de bodyguard” serie heel leuk van Chris Bradford. Geen pure detective, wel spionage en actie.
Boeken van Joost Heyink. Bijvoorbeeld De Indringer of Zwarte engel. De nalatenschap van Theo Henk Streng. Beide oudere boeken, maar lezen lekker weg.
Misschien de Dresden Files, zijn ook Nederlandse vertalingen van. Gaat over een magiër die detective is, spannende boeken!
Ik dacht “dit is echt iets voor ons” maar in onze hele regio hebben ze alleen deel 3 bij een bieb… en de bieb-app vertelt mij dat ik die al geleend heb in 2015