Ik ben zwanger van onze eerste. Aangezien mijn vriend Engels is, vinden we het belangrijk dat de naam zowel in het Nederlands als in het Engels goed en ongeveer hetzelfde uitgesproken wordt. Het probleem is dat ik vind dat sommige Engelse namen in het Nederlands een beetje platvloers of ordinair worden uitgesproken. Ik ben bijna 15 weken zwanger, dus we hebben nog zeeën van tijd. Jongensnamen die eindigen met een y vind ik vaak niet zo mooi, bij meisjesnamen vind ik dat weer geen probleem. James vind ik bijvoorbeeld leuk voor een jongen en Lilly voor een meisje. Maar iets totaal anders zou ook nog kunnen! Ik ben benieuwd of jullie met iets komen waar ik totaal nog niet aan heb gedacht!
Ensley Oakley Avery Elodie Amy Mandy Fay Lindsey Molly Jacky Naomi Rosie Carly Gwen Faith Yazz Luna Hailey Olivia Harper Jaylin Kaylin Katie Ivy Brooke Scarlett Shelby Riley Paige Quinty Ashley Julie Stacey Miley Lindy Abbey Joelle Jasmin Ruby Gaby Lynn Hazel Bodil Logan Mason Nolan Joel Jake Jack Kane Dean Jaxx Flynn Caden Nick Jason Iven Liam Miles Bruce Brent Justin Evan Nathan Quinten Tristan Fender
Dit klinkt heel stom, maar ik dacht meteen aan Luna. Voor degene die Harry Potter niet kennen, is het waarschijnlijk niets raars , maar aangezien jij James en Lilly leuk vindt en ik aan Luna dacht, klinkt t wel wat stom
Aiden, Alec, Caleb, Collin, Dean, Dex, Ethan, Evan, Fender, Finn, Jack, Jason, Jim, Jonah, Joshua, Julian, Kane, Lenn, Lennon, Lennox, Lewis, Liam, Logan, Luke, Micah, Miles, Morris, Noah, Otis, Owen, Quinn, Seth, Shane, Tyler, Zayn Alice, Amy, Ava, Carice, Charlie, Chloë, Daisy, Ella, Emily, Faith, Faye, Fiona, Grace, Hannah, Hailey, Indy, Ivy, Izzy, Jade, Jill, Joy, June, Kate, Kim, Lauren, Lexie, Liv, Loïs, Lou, Lucy, Macy, Marley, Megan, Melody, Miley, Quinn, Quinty, Riley, Romy, Rose, Rosie, Roxy, Ruby, Skye, Tess, Zoë
Poppy River* Robin* Nova Stella Luna Meadow Skye* (allen net als Lilly een natuurnaam) Lola Jenna (djenna) Nowi Juuls/ Juulz (djuuls) Rox/ Roxx Roxy Ryder* Miley Riley* Kylie Seth Miles Logan Mike Danny Zayn/ Zayne Kane Ryan Fender Wessel Maverick * = unisex dus ook voor het andere geslacht te gebruiken (bij Skye wordt het dan Sky voor een jongen)
Bedankt voor alle reacties! Er staan zeker een aantal namen tussen die ik leuk vind! Sommige had ik zelf ook al op mijn lijstje staan. (Er staan overigens ook namen tussen die ik verschrikkelijk vind, maar daardoor krijg ik ook een steeds beter beeld van wat ik wel en niet wil) @MilaRose Wat stom dat ik nog niet eerder heb stil gestaan bij Harry Potter, met de namen Lily en James... Terwijl ik de boeken super vaak gelezen heb, films gezien, etc. Ik denk misschien omdat ik ze nog niet eerder in combinatie met elkaar heb gezegd/geschreven. Ik heb aparte lijstjes voor jongens- en meisjesnamen. In ieder geval op letten dat als er ooit een tweede van het andere geslacht komt, we deze combi niet gaan maken! Vrijdag een echo, hopelijk komen we dan achter het geslacht. Maakt het kiezen al wel iets gemakkelijker.. Dan zal ik al jullie suggesties nog eens rustig doornemen. En nog eens, en nog eens...
James en Lilly (liever Lily) zijn leuk! Lola Lizzy Louise Nikkie Romy Sophia Jace Joshua Justin Liam Mason Matisse Morris Raphael Shane Tristan
Ik vind Engelse namen in het Nederland ook snel iets ordinairs hebben, dus ik snap je dilemma. James en Lily vind ik allebei prachtig! Andere namen die ik wel heel mooi vind: Arthur Oliver Joshua Robin Jack Thomas Matthew Oscar Rose Lucy Amy Emma Sarah Fiona June Olivia Isabella
Jongen: James Matthew Michael (i'm biased) Thomas Jason Jordy Meisje Abbigail Lindsey Laura Naomi Christina Roselynn