Engelse stafford / Amerikaanse stafford

Discussie in 'De lounge' gestart door A2CA, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Mijn vriend en ik willen over een tijdje een hond nemen, we hebben altijd honden gehad zoals een rottweiler, jack russell, bouvier etc.. maar nog nooit een stafford. Wat ik heb horen zeggen is dat de engelse stafford meer kindvriendelijk is dan de Amerikaanse. Maar wat ik eigenlijk wou weten is als ze net zoveel ruizelen als een rottweiler en jack russel of maar 2 keer perjaar? Kan je het met royal canine verminderen, en hebben jullie cursussen gedaan want dat vind ik ook wel belangrijk. Ik wil een hond goed opvoeden maar vooral ook een warm en een lief huis aanbieden en daarom wil ik me graag erin verdiepen niet dat ik achteraf voor verrassingen kom te staan. Alvast bedankt.

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb er zelf geen.

Wel weet ik dat het heel erg mens gerichte honden zijn, zowel de engelse als de amerikaanse. Je moet wel stevig in je schoenen staan en een cursus is zowiezo aan te raadde (is ook gewoon erg leuk!)

Wel moet ik er bij zeggen dat ze bijna altijd op ten duur hond agressie gaan vertonen en vaak niet goed samen gaan met ''vreemde'' honden. En dat kan al vanaf pup maar ook pas als de hond al op leeftijd is. Het hoeft niet altijd, maar ik heb in der jaren best wat ervaring in de dierenbranche en dit was gewoon vaak het geval.

Dit zal voor mij altijd een reden zijn om niet voor het ras te kiezen, ookal zijn het verder geweldige honden!

En ja de ruien, dit kan je met goed voer altijd binnen de normale perken houden maar zoals de natuur het bedoeld heeft kun je niet stoppen. Ook niet met het beste voer!

Heel veel suc6 met je keuze!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    wij hebben een kruising amerikaanse bulldog/stafford/pitbull en ze is 8 jaar oud.
    Ontzettend lieve en aanhankelijker hond, lief voor kinderen en waaks.
    Niet agressief oid, maar je moet wél overwicht hebben op de hond. Er zit wel een eigenwijze kop op en ze moeten goed weten wie de baas is.
    Als je geen ervaring hebt met honden zou ik het je afraden, deze dieren zijn heel slim en voor je het weet sta jij onderaan de roedel.

Zonder enige ervaring met honden zou ik toch voor een wat makkelijkere hond gaan als ik jou was. Zowel jij als de hond hebben er niks aan als je hem verpest. want dan krijg je dus een hond met problemen.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik heb mijn hele leven honden gehad en die rottweiler dat was pas een moeilijke, toen ik hem kreeg was die vals op echt alle honden, je kon niet met hem wandelen etc, we hebben heel veel moeite erin gestoken en na 1,5 jaar was het ons uiteindelijk gelukt om de hond te heropvoeden. Ooit moet de eerste ervaring zijn met een stafford dat zal jij ook wel hebben gehad, met de juiste opvoeding en training komen we er wel, in een hond moet je nou eenmaal heel veel energie insteken maar dat vind ik ook niet erg. Misschien kun je wat meer over het karakter, voeding en het ruien vertellen?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het karakter van onze hond? das een mengelmoes he? Idd op training met de hond is heel belangrijk, als je eerder een rotweiler hebt gehad dan moet dit ook wel lukken denk ik.

Onze hond is heel erg baasgericht, beschermend naar ons en familie. Ze is een durfal, en mocht het op vechten uitkomen dan gaat ze door tot leven en dood. het is een keiharde hond, hard op zichzelf, ontzettend sterk en gespierd. Ze is speels, energiek en een knuffeldier. Zit graag op schoot, al is ze daar veel te groot voor. Kinderen vind ze het einde, ze is er heel beschermend naar. Spelen met een stok of bal is leuk, en daar gaat ze mee door tot ik zeg dat het klaar is. Zou ik 3 uren met een bal gooien dan rent ze er 3 uren dolenthousiast achteraan.
    Ze blaft weinig, alleen als de deurbel gaat of er iemand op ons padje staat. In huis is ze rustig, maar buiten is het 1 bom energie. Ze heeft minimaal 2.5 uur beweging nodig per dag, anders word ze druk en luistert ze ook niet goed.

Waar we ook gaan, ze kan goed los lopen. kijkt constant waar we zijn en volgt ons zonder dat we moeten roepen. Met andere honden gaat het goed, mits het word begeleid in geval van dominantie soortgenoten.
    Ze is dominant, en kan alleen erg goed opschieten met onderdanige honden. Komt ze een dominante hond tegen, dan moeten we haar goed in de gaten houden. Dit loopt vaak uit op ruzie tussen de 2 dominante honden, en vechten willen we ten alle tijde voorkomen.

Ze is 2x per jaar in de rui. Dan ook flink, maar ze heeft korte haartjes die makkelijk te verwijderen zijn uit kleed, plaats en vloer. Goed kammen, wekelijks en dan is het prima te doen. De rest van het jaar verhaard ze bijna niet.

Ze eet nu smolke, het enige waar ze niet van over haar nek gaat. Ze heeft een gevoelige maag, wat meer voorkomt bij dit soort rassen. We gebruiken 20 kilo voer per 5 weken. onze hond weegt 40 kilo.

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dankjewel voor de informatie, hoe zou je hond reageren als een kind bijvoorbeeld aan de oren of staart zou trekken? Ik zou dat natuurlijk nooit toelaten maar een kind kan altijd wel eens wat doen als je niet kijkt en iedere hond reageert er natuurlijk anders op maar als die meteen zou bijten moet ik alle ogen in het zeil houden..

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze is keihard en heeft een hele hoge pijngrens, ze zal geen kik geven.
    mijn nichtje heeft haar wel eens aan de staart getrokken, ze keek (de hond) alleen een beetje lobbig achterom en ging zitten. ook aan oren trekken is gebeurd, ze liep gewoon weg.
    Ook een vinger in een oog werd niet op gereageerd. Wel toen mijn nichtje de hond overal achterna liep en op haar rug ging hangen, toen was de hond het op een gegeven moment zat en gromde. Nichtje was ook op de hond haar plaats aan het klieren, dus nichtje meteen duidelijk gemaakt dat ze niet bij/aan de hond mocht komen als de hond op zijn plaats lag.
    Als je je kinderen leert dat als de hond op zijn plaats ligt ze er niet aan mogen komen, heeft de hond een veilge plaats waar ie zich terug kan trekken.

Onze hond word niet aangeraakt als ze op haar plaats ligt, dat is echt haar plaats. Dit kan je kinderen ook leren.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oh oke dankjewel voor de informatie, ik zal het zeker aan mijn dochtertje meegeven voor mij is een hond net zo belangrijk als mijn kindje, als ik moest kiezen dan kies ik uiteraard voor mijn kindje maar mijn honden zijn ook altijd mijn kindjes geweest als je begrijpt wat ik bedoel.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Staffordforum.nl • Forumoverzicht

Bedenk je wel dat je met een staff een risico loopt dat hij/zij een omslag maakt en niet meer met andere honden kan.
    Het hoeft niet maar kan wel, onze staff kan wel met andere honden en Ik kom zeg altijd dat wij heel veel geluk hebben met haar en ook alleen geluk wand aan de opvoeding ligt het niet.

10. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Wij hebben een Engelse stafford van 5 jaar. Gekregen toen hij 2 was omdat zijn bazin tevens onze vriendin overleden is.

Maar het zijn hartstikke lieve beesten, maar je moet wel consequent zijn. Voor kids is hij de allergrootste vriend maar vertrouw het nooit, het blijft een hond!!!

Had zelf nooit aan dit ras gedacht tot hij op ons pad kwam. We hebben ook heel erg geluk dat hij goed luistert. Met wandelen volgt hij ons en houd ons goed in de gaten. Hij is laatst gebeten door een andere hond maar hij kwam weer bovenop pakte zn stok en liep door! Als andere honden naar hem blaffen negeert hij ze en loopt ook gewoon door. In de zomer gaan we vaak naar een ondiep meertje hier in het bos. Hij speelt gewoon met andere honden.

Het ligt er echt aan hoe je hem opvoedt. Sommige mensen gebruiken deze rassen als "statushonden". Vandaar dat staffs een "naam" hebben. Persoonlijk kan ik me geen betere hond wensen. Als onze overlijdt ga ik zeker weer voor een engelse staff.

Succes met je keuze.. liefs beautevil

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

En toch kun je met opvoeding hondagressie niet voorkomen, Hoe goed je het ook doet! Het zit echt in het karakter gefokt van deze dieren (helaas)

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Idd helaas wand het zijn super honden!

Onze staff kan heel goed met andere honden maar ik heb al gezegt als we ooit weer voor een hond ga weet ik niet of ik voor een staff ga juist omdat ze een omslag kunnen maken naar andere honden toe.

13. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Wij hebben een engelse stafford van 5,5 jaar. We hadden hem via marktplaats gekocht toen hij 1 jaar oud was. Hij was een hele onderdanige hond, altijd oortjes naar achteren als er een andere hond in de buurt kwam enzo. Hij is 2 keer aangevallen door een andere hond en na de 2e keer was hij helemaal omgeslagen van onderdanig naar dominant (alleen naar andere mannetjes)maar voor de rest gaat hij heel goed samen met vrouwtjes. Ruien doet hij 2 keer per jaar heel erg. Zodra de lente begint heel erg en zodra de herfst begint ook. Of dat met voeding te verhelpen valt weet ik niet eigenlijk. Is gewoon iets wat erbij hoort denk ik?
    Voor de rest is onze Rocky makkelijk en lief voor ons zoontje. Hij heeft weleens een grom gegeven als die kleine hem pijn deed door te knijpen of aan zijn oor te trekken. Dus we zijn wel altijd op onze hoede maar dat moet ook met andere honden in de buurt van kinderen.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Een stafford is idd een mensgerichte hond, zal vaak niet met andere honden kunnen en gezellig op een veldje met zn allen los gaat niet. Er zijn uiteraard uitzonderingen. Mijn reu, 6 jaar, is een echte reu en van alle honden die grote als hem zijn gaan zijn haren recht overeind staan. Mijn teefje, 8 jaar, tolereert wel alle honden maar negeert ze. Ze zal nooit gaan vechten want is nog vrij onderdanig. Maar gaat ook niet zomaar spelen. Maar goed, ze is ook ouder.

Wat kinderen betreft, zijn het echte sullen en vooral mijn reu. Die laat alles toe maar ik keur niet alles goed wat mijn meiden doen. Aaien mag, maar niet prikken, oortjes/staart trekken enz. Het gebeurd wel af en toe en gelukkig vinden ze het niet erg.

Oh en ik heb 2 engelse staffies dus.

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Wij hebben een engelse stafford. Hij is bijna 2 jaar ( mei)

Hij is een super lieve knuffelbeer. Hij is van karater wel eigenwijs en maar luisterd wel super goed naar ons ( geen curses gehad). Wij hebben de opvoeding zelf gedaan.
    Hij is heel speels. En kan uren spelen. Zal altijd zijn bal gaan halen hoe lang hij ook al heeft lopen rennen.
    Hij is super bij kinderen ( hebben erzelf nog geen). Erg lief voor ze ook al zitten ze aan zijn oren of staart. Hij loopt gewoon weg.
    Hij is wel super dominant naar andere honden toe. Zal altijd laten zien dat hij de baas is over hun.
    Hij is erg waaks. En wij zeggen ook altijd als er iemand binnen komt dat het goed is en dan wordt hij rustig.
    Hij blaft echt nooit... Buren hebben zelfs al is gevraagd of hij er nog wel was of overdag ergens anders was. Maar hij is gewoon erg rustig als wij er niet zijn.
    Weet niet wat ik nog meer kan zeggen. Hij is echt een super beest!!!

Enige reden waarom wij voor de engelse hebben gekozen is dat deze compacter zijn en dat vonden wij mooier..

16. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.756
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ohh die van ons heeft nooit ergens aan lopen knagen. Tafelpoten of zo.. Wel heeft hij zijn eerste mand kapot gemaakt.... :(

En hij is niet super bij andere mannelijke honden. Maar heeft wel honden waar hij heel tolerant naar is....

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    #17 lieselot84, 11 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 11 mrt 2012
    Wij hebben een engelse staff die in juni 7 wordt. We hebben hem al van toen hij pup was. En het is zo'n goedzak naar mensen en kinderen toe, wel een beetje lomp. Hij weegt al jaren ongeveer 20 kg en krijgt 2x per dag 3/4 beker royal canin.

Hij is zo dol met andere honden die hij ook al lang kent. maar hij is enkele keren gegrepen en nu laat hij het kaas niet meer van zijn brood eten, vooral niet met sommige andere reutjes, maar ja, hij is ook een reu en soms vertoont hij haantjes gedrag.

qua opvoeding hebben wij puppycursus en vervolgcursus gevolgd. Zowel ik als mijn vriend hebben hem goed onder controle, maar mijn vriend is de baas en dat merk je wel. Hij voelt de stemming van mijn vriend dondersgoed aan en als mijn vriend kwaad is, ook al is het niet op de hond, dan zie je dat hij zich onderdanig gedraagt. Ook wanneer we verdriet hebben, dan komt hij knuffelen. Wanneer mijn vriend iets niet vertrouwt, dan staat hij er naast en is hij waaks. Ik weet eerlijk gezegd niet wat hij zou doen als iemand bij ons inbreekt.

wij hadden eerst de hond, dan tim. We zijn altijd lomp met hem geweest om hem te laten wennen aan kinderen: als hij aan het eten is zijn voer weghalen, hand erin, staart trekken, oren trekken, met hand in de mond rommelen en zo (wel vriendelijk he, niet ruw of asociaal of zo). nu kan ons kind lezen en schrijven met hem. Maar het blijft een hond, dus voorzichtigheid blijft prioriteit. Tim weet dat als Bruno in zijn mand ligt, hij hem met rust moet laten. Want de mand is Bruno's eigen plek.

Ook bijv. als hij wat heeft dan zeg je: 'laat eens kijken' en dan laat hij het toe omdat hij weet dat wij hem beter willen maken.

Qua ruien, ik erger mij er bont en blauw aan (vooral tijdens deze zwangerschap) maar het is een hond en je weet dat dat erbij hoort.

Hij is nu bijna 7 en ik heb niet het idee dat hij al volwassen of rustiger geworden is. Hij is nog steeds onstuimig. Heeft ook nog nooit spullen van ons kapotgemaakt.

Wij hebben voor dit ras gekozen omdat we vinden dat het een 'stoere' hond is (qua bouw) en tegen een stootje kan. Ook is het bekend dat het een van de beste rassen is qua kindvriendelijkheid.

Deel Deze Pagina