ideeën voor "goedkopere' bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door mel25, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mel25

    mel25 Lid

    4 apr 2012
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen:)

    Mijn vriend en ik willen heel graag trouwen. Maar we hebben op dit moment niet zo ontzettend veel geld voor een dure bruiloft.
    We hebben er over na zitten te denken om op een maandag naar het gemeente huis te gaan, dat is gratis. Maar ja, als ik ga trouwen wil ik het eigenlijk wel mooi. Dus met een jurk en een feest.

    Hebben jullie ideeën waar en hoe je voor niet al te veel geld toch een hele mooie bijzondere dag kan hebben???
     
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Misschien wel op maandag trouwen, dus gratis en met waarschijnlijk weinig mensen, maar dan daarna een feest? Scheelt al iets. Bruidsjurk kun je eventueel tweedehands kopen of misschien ergens huren? Of gewoon een mooie (avond)jurk kopen, die je daarna ook nog kunt dragen? Qua feest...tja, ligt aan waar je woont. ;) En ook aan het seizoen waarin je trouwt. Wij hadden ons feest in een pannenkoekenhuis in een bos. Het was geweldig weer, dus we hebben de hele avond buiten gezeten. Wanneer het had geregend, was de locatie minder ideaal geweest (maar wel acceptabel, want er was ook een binnen). Of misschien heb je wel een familielid of vrienden met een huis met een flinke tuin ofzo? Ook altijd handig. ;)

    Maar het loopt met de kosten toch vaak hard op...
     
  3. 0Zebra0

    0Zebra0 VIP lid

    6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Of geen feest maar alleen de familie en goede vrienden
    uitnodigen voor een hapje en drankje, eventueel in eigen huis/tuin als dat een optie is.

    Wij hechten bijvoorbeeld totaal geen waarde aan een feest bij een huwelijk dus geven daar geen geld aan uit

    Eventueel een fotograaf via MP zoeken, of een bekende die er handig mee is ? misschien minder mooi maar scheelt toch in je budget
     
  4. gebakje

    gebakje VIP lid

    15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jurk: bij dreamdresses in Arnhem. Voor elke gelegenheid hebben die een jurk. Dus of het nou trouwen is, of een cocktailparty :p
    En erg budget tarief.
     
  5. Koon

    Koon Niet meer actief

    Of het feest in jou eigen/ouders/vrienden tuin?
    Mooie tent erin, zelf versieringen maken, tap huren (zelfservice), glazen etc. kan je ook vaak goedkoop huren, voor het eten een amerikaans diner (iedereen neemt iets mee?)
    En via via rondvragen voor een mooie auto (mensen die een oldtimer hebben vinden het vaak geen probleem om er een dagje mee te 'showen'), een dj etc.
     
  6. Doula

    Doula Fanatiek lid

    24 mei 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij trouwen volgende week gratis, maar wel in jurk en pak.
    En een feest in de tuin.

    Zenuwen zitten al in mn buik:D
     
  7. robijntje1982

    robijntje1982 Niet meer actief

    wij zijn ook goedkoop getrouwd. wel op een vrijdag.
    maar fotograaf was mijn schoonzusje.
    feest in onze eigen tuin, partytenten erin en 1 schaal hapjes van de slager. verder zelf salade gemaakt en wat toastjes enz.
    ik had geen jurk maar gewoon mooie kleren, mijn kleren was een deel van het huwelijkscadeau van mijn moeder.
     
  8. KayaLola

    KayaLola Bekend lid

    25 apr 2012
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    een vriendin van mij verhuurd jurken maar verkoopt ze ook voor max 250 euro..

    stuur me maar ff een pbtje..
     
  9. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Wij zijn gratis getrouwd op een dinsdag.
    Niemand iets verteld, echt mega-geheim. Daarna gaan ontbijten en een dagje naar Antwerpen met ons tweetjes: was romantisch, leek wel een beetje op geschaakt worden of zo.
    Het weekend daarna iedereen uitgenodigd in het park (zonder te zeggen waarom) en een picknick gegeven. Zoontje had ik een T-shirt gemaakt met daarop de tekst "mama en papa zijn getrouwd en de datum erbij". Dit ging hij dan tonen aan iedereen.
    Iedereen superverbaasd natuurlijk, maar was echt gezellig.
    Ik zou geen andere trouw gewild hebben
     
  10. chila

    chila Niet meer actief

    Wij zijn gratis getrouwd maar wel in jurk en pak.
    Jurk gekocht bij dreamdresses Arnhem,helemaal niet duur en geen minder mooie jurk dan anderen!
    Feest hebben we in de tuin gegeven met alleen dichtbijstaande familie en onze beste vrienden.

    Al met al hebben wij een geweldige bruiloft gehad wat gewoon voelde als een "echte" bruiloft. Wij wilden vanwege onze zwangerschap niet zon uitgebreid duur feest geven.

    Groetjes Chila
     
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Enne... als cadeautip om een envelopje vragen ;)

    Mn stiefdochter en schoonzoon zijn vorig jaar ook "klein" getrouwd. Haar jurk is door ons en haar moeder betaald. Zijn ouders hebben een bijdrage gegeven voor het buffet en een oom en tante hebben, meen ik, zijn pak betaald.
    Niet dat ze anders niet waren getrouwd hoor.... maar ja wat moet je een stel gaan geven wat eigenlijk verder alles wel heeft, omdat ze al een poosje samenwonen.

    Ik geloof dat ze uiteindelijk niet eens heel veel zelf hebben betaald.
     
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij zijn ook erg low-budget en klein getrouwd, vorig jaar. Zo'n 25 mensen. ( Zie ook reactie van Hopmarjanneke)

    Trouwen maandag ochtend gratis om 10.20

    Mijn trouwjurk hebben mijn moeder, vader & Hopmarjanneke 50/50 gedaan.
    Het pak heeft mijn man gekregen van zijn ouders en oom en tante.
    Het eten hebben we gekregen van ouders en oom en tante en zelf een deel bij gelegd.

    Bruidsboeket en corsages heeft mijn tante gemaakt (bloemiste), ook heeft ze mijn haren gedaan. Gratis!
    Foto's heeft mijn nichtje gedaan, die is er kei goed in! Gratis!
    Auto van oom en tante (van mn man) Gratis!

    Goude ringen (2e hands gekocht 125,- voor twee)
    Gebak ( verschillende soorten van de bakker bart 50, euro )
    Drinken e.d. ( a 10 euro )
    Trouwkaarten 25st. (kaartje to go 30,- euro )

    Het was erg klein en gezellig.


    Totale kosten 1300 euro!
    Kosten van jurk/pak en gedeelte eten eraf. Dan moesten we zelf 350 euro betalen.

    Uiteraard kregen wij ook enkele envlopjes, dus die er afgeteld hadden we 50 euro winst :)
    Dus niets hoeven te betalen.
     
  13. Henkiepenkie

    Henkiepenkie Niet meer actief

    G89, ben jij de stiefdochter van Hopmarjanneke?

    Bruidstaart ofzo kun je ook door iemand laten maken die het vaker doet. Dat is vaak veel goedkoper! Ik heb er laatst een gemaakt voor mijn zwager, zij waren echt veel goedkoper uit dan wij toen wij trouwden.
     
  14. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Ik had als jurk een avondjurk, scheelt een stuk als er geen "bruids" voor staat! Jurk 179 met nog wat accessoires en schoenen voor 250 euro klaar.
     
  15. Henkiepenkie

    Henkiepenkie Niet meer actief

    En ik had mijn schoenen geleend ;)
     
  16. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jep ik heb een relatie met haar vader :D ken dr al vanaf de basisschoolleeftijd naja kleuterschool beter gezegd :D
     
  17. Henkiepenkie

    Henkiepenkie Niet meer actief

    Wat leuk zeg! :)
     
  18. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Yup! Nu zo'n 18 jaar toch? Ik was een jaar of 5. Of vergis is me nu.. Jullie zijn toch ruim 18 jaar samen?
     
  19. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Jep al meer dan 18 jaar inmiddels.... wordt tijd voor een feestje :D hahaha.
    Jij was net 5 jaar geworden.
     
  20. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wat ik heb gedaan:
    Zelf mijn uitnodigingen maken
    Mijn zusje is een ster in taarten -> bruidstaart
    Bloemen van de markt als decoratie (had geen boeket)
    Op de markt hapjes gehaald (olijven etc)
    Vriend had een mooie auto -> die reed ;)
     

Deel Deze Pagina