toeslag en ontslag en wachtlijst

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Danoek, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik zit met een vraag. Misschien dat hier iemand weet hoe het zit.
    Mijn vriend heeft vrijdag te horen gekregen dat zijn contract niet verlengd wordt. Per 1 maart zit ie thuis. Nu weet ik dat je nog 3 maanden recht hebt op toeslag en als je nog niet alle uren verbruikt hebt waar je recht op hebt, kun je het nog even rekken. Het pobleem is dat onze zoon sinds gisteren officieel over is gegaan naar BSO. Hoe moet ik nu de uren berekenen? Nu is er geen wachtlijst voor de BSO, dus misschien dat we hem nu wel thuis gaan houden. Doordat ik nu heel weinig mag en kan, vond ik het ook wel makkelijk dat hij naar de opvang zou gaan :)
    Maar de baby staat al wel op de wachtlijst en daar is nog geen plaats voor als hij geboren wordt. Ik neem aan dat ik nu geen recht op toeslag heb voor de baby, maar moet ik hem nu wel van de lijst afhalen? Als ik hem later er weer op plaats, weet ik dat ik minimaal een half jaar geen opvang heb omdat de lijst voor die dagen nu net heel lang is. Wat is wijsheid?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Gewoon op de lijst laten!
    Het duurt nog minstens 20 weken voordat je baby opvang nodig heeft. Als je man binnen 3 maanden weer iets vindt, heb je gewoon recht op toeslag. Het wordt per jaar berekend, dus je kunt idd wat schuiven met de max uren op jaarbasis. Hier is manlief uiteindelijk tijdelijk aan de slag gegaan als orderpicker bij de HEMA. Alles voor de toeslag ;)

Hoe het werkt met BSO weet ik niet...

3. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik hoorde van een andere moeder die ook kinderen op de creche had, dat het contract pas ingaat op moment dat we het plaatsingscontract tekenen. En die komt zo rond half april, dus dat kunnen we ook nog afwachten. En heb nu de voorwaarden gelezen en daar stond in dat als je het contract wel getekend had, maar min. 1 maand voor de eerste dag opzegt, dat het je alleen 50 euro kost, indien korter voor de 1e dag dan een complete maand. Dus heb nog even tijd.
    Mijn vriend heeft voor deze baan (waar hij nu 2 jaar zit) ook al bijna 1,5 jaar in de ww gezeten en was het al erg moeilijk om werk te vinden (leeftijd en makkelijk beroep). Hopelijk gaat het nu wat sneller met vinden van werk.

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Dat klopt, je tekent het contract pas op het moment dat je wil gaan starten met de opvang. Dus gewoon op die lijst laten staan, dat is geen probleem. Ik heb mijn kids ook een soort reservelijst staan mocht ik weer werk krijgen. Ze hebben dan alle gegevens alvast en hoef je alleen nog 1 belletje te doen dat het in kan gaan.

Deel Deze Pagina