Ik heb voor een onderzoek in het ziekenhuis bloed moeten laten prikken, ook zag ik dat ze herpes simplex hebben aangevinkt. Ik had verwacht dat dit er toch wel zou uitkomen aangezien 80% van de bevolking dit virus bij zich draagt. Heb zelf nog nooit een koortslip gehad maar heb weleens drie kussen gekregen van een persoon die wél een koortslip had en volgens mij ook weleens uit een glas gedronken etc, dus dacht eigenlijk gewoon dat ik het toch al wel had opgelopen maar het zich niet uitte. Nu vertelde de assistente mij dat ik geen antistoffen had.. kan dat?? Ondanks dat ik toch wel vaker mensen met koortslip 3 kussen heb gegeven. Mijn zoontje heeft nu namelijk ook een koortslip, wil dat dan zeggen dat hij mij alsnog kan besmetten? Vind het zo raar namelijk.. heb de afgelopen dagen helemaal niet 'extra' voorzichtig met hem omgegaan, gewoon nog kusje op de wang etc. Ben benieuwd of ik binnen 2 weken dan een koortslip krijg.. ach de kans niet zo groot maar dan moet ik er toch eigenlijk wel resistent voor zijn en antistoffen hebben? Apart!
je maakt pas antistoffen tegen het virus aan zodra je een actieve blaasjesfase doormaakt. Zolang jij geen echte koortslip hebt gehad kan je lichaam er dus ook geen antistoffen tegen aanmaken.
maar als het virus binnendringt en gewoon blijft 'sluimeren' en niet tot uiting komt want volgens mij bij heel veel mensen zo is. Dan maak je er toch ook antistoffen tegenaan zodat het virus zich niet kan uiten of heb ik dat fout? Kan dus alsnog zijn dat ik het virus wel in mij heb alleen ik er gewoon 'resistent' voor ben oid?
ik vind het niet raar, het waarom is al uitgelegd door maartje. ik zou toch maar voorzichtig zijn met je zoontje om jezelf te beschermen. herpes kan erg gevaarlijk worden, waarom zou je zoiets opzoeken als het niet hoeft. dat sluimeren wat jij zegt is eigenlijk "rusten" in het ruggemerg. maar dan moet je dus al een actieve fase doorgemaakt hebben na en besmetting.
herpes simplex trekt zich terug in de zenuwuiteinden. Daardoor komt je lichaam er niet mee in aanraking (heeft je lichaam het virus niet door en doet er dus niets tegen) tot het zich opstart en blaasjes begint te vormen. Zo'n eerste blaasjes uitbraak is nogal heftig, die heb je altijd door. Die eerste uitbraak is zo heftig omdat je lichaam er nog geen antistoffen tegen heeft. Omdat het virus zich in die sluimerperioden terugtrekt in de zenuwuiteinden kan je lichaam het neit opruimen ook al heb je antistoffen en zal het dus blijven terugkeren, das het lullige van dit virus.
aha, dankjewel! De assistente zei tegen mij : je bent er gelukkig nog niet mee in aanraking gekomen, hebt geen antistoffen dus dat was dan 'fijn'. Maar goed, kan ze dus alsnog hebben! Aangezien ik nog nooit blaasjes heb gehad en de 1e keer (wat ik dus vaak hoor ja) heftig is zal ik er vast niet onderdoor kunnen en dit echt wel opmerken. Maar goed, incubatietijd van geloof ik 3-7 dagen dus even afwachten (omdat ik dus mijn zoontje gewoon heb geknuffeld etc ) maar goed, denk dat het ook deze keer weer mee gaat vallen!
ex van me beschuldigde me er ooit van dat ik hem dit vrus had bezorgd.... de sexuele variant dan. Bleek dat zijn nieuwe vriendin haar eerste uitbraak meemaakte en hij dacht dat het via mij bij hem was gekomen, ik ben toen naar de huisarts geweest en die heeft de hele bende uitgelegd. 80 procent van de mensen draagt idd dit virus, maar je kan het alleen overdragen als je kapotte blaasjes hebt en daarmee in contact komt bij een ander. Dan is het dus de vraag of het zich uberhaupt ooit uit, sommige mensen hebben gewoon geluk wat dat betreft. Het virus kan ook jaren sluimeren voordat het zich voor de eerste keer openbaard, je weet dus eigenlijk nooit zeker waar en bij wie je het hebt opgelopen. volgen mijn huisarts heb je, als je oplet, tussen sexueel intieme partners 10 procent kans op overdraging van het virus in 10 jaar. Met opletten bedoeld hij dan wel niet zoenen of lichamelijk contact bij kapotte blaasjes en goede hygienne maatregelen.
Ik ben er zo eentje die een paar keer per jaar het herpes-virus heeft. Had het als kind al. En ben net herstellende van een koortslip. Jammer hoor, heb niet eens mijn eigen man een lekkere nieuwjaarskus kunnen geven.
dank voor de uitleg! Jeetje zeg.. echt een sluimerd virus en kan dus zo, na besmetting van 8 jaar geleden ofzo opeens de kop opsteken. Natuurlijk na verminderde weerstand etc denk ik dan. Naja, dan ga ik me er nu niet veel zorgen meer over maken want wie weet heb ik het virus al jaren en misschien wellicht nog helemaal niet, weet het dan toch nooit zeker. Weet je toevallig eigenlijk of het virus ook gemakkelijk kan overgedragen worden door 3 kussen te geven met iemand die een actieve koortslip heeft? (met nieuwjaar kreeg ik namelijk 3 kussen van een vriend haha, die was nogal aangeschoten en had zelf niks in de gaten.. ik ook niet natuurlijk ..... haha)
bah, dat is echt balen!! Stomme is dat je er gewoon vrijwel niks aan kan doen geloof ik, goed vitamientjes eten dan maar haha!
Nee, volgens mij kun je er niet veel aan doen. Ik voelde hem zelfs deze keer niet opkomen. Meestal voel ik eerst allemaal getintel, maar dit keer niet. Het begon 's morgens met een klein 'puistje' boven mijn lip en 's avonds was het al een grote pusbult. Gaat ook zo snel, zoals dat ineens op komt zetten. Ik smeer tegenwoordig ook geen cremepjes meer, heb het idee dat het sneller vanzelf over gaat.
Ik heb wel gehoor dat Lysine (als ik het goed schrijf) helpt!? Geen idee of je dat misschien al hebt geprobeerd oid. Maar ja, misschien helpt niks gewoon net zo goed, dat het zich gewoon vanzelf en uit zijn eigen weer oplost.
pfeiffer is wat dat betreft ook een lullige, slechts 40 procent van de mensen boven de 50 heeft een actieve pfeiffer doorgemaakt, 95 procent heeft er antistoffen tegen... Virussen zijn zo nu en dan raar en onlogisch
Mijn man heeft het ook geregeld (als hij per ongeluk uit iemand anders glas drinkt of iets eet waar iemand anders al een hap van heeft genomen) en het rare is van mij krijgt hij het niet nooit gehad ook. En ik krijg het van hem ook niet.
Goh wat een toeval toch weer allemaal, je vriendin met herpes, toevallig aangekruist op het labformulier, je ´zoontje´ ook al een koortslip..? Ach whatever.
je man draagt het virus dus bij zich en houd daar de rest van zijn leven last van, jij hebt nog nooit een actieve herpes aanval meegemaakt, dus of je het virus nu hebt of niet, dat maakt niets uit. Als je het virus eenmaal hebt blijf je het de rest van je leven houden, je kan alleen anderen besmetten als je blaasjes hebt.