jeetje wat een geluk hebben jullie gehad... heeft echt zo moeten lopen dat je net op tijd thuis was! verder ben ik ook van mening dat je altijd bij je kind in de buurt moet blijven zodra ze vuurwerk gaan afsteken.... de zoon van mijn man van 8 jaar wilde dit jaar zo graag rotjes en siervuurwerk hebben dat hij dat gekregen heeft, met aansteeklonten en bril erbij.... maar de box met vuurwerk stond in de keuken in de hoek en als hij er wat uithaalde hadden wij er zicht op... daarna stond er altijd 1 van ons bij als hij ging knallen... doodeng vind ik het maar mijn man vind het prima dat hij dat doet... zelf zou ik dit nog niet willen hebben als mijn dochters 8 jr zijn....
Zo wat ben je geschrokken kan ik me heel goed voorstellen. Gelukkig was je er op tijd bij. Zeker een beschermengel.
Dan heb je zeker geen kinderen in deze leeftijds categorie. Hier een moeder die er echt niet dol op is maar wel die een zoon heeft die helemaal uit zijn dat wilt gaan met oud en nieuw. zo lang er toezicht bij is mag hij van mij nu vuurwerk afsteken. Heb het liever dat hij het bij mij in de buurt dan doet dan dat hij alleen de straat op gaat en daar van alles en nog wat tegen komt en uit gaat vreten.
TS Bedankt voor je verhaal. Het laat mij weer zien dat een kind toch een kind is, hoe goed je ze ook voorgelicht denkt te hebben. Ergens in mijn achterhoofd worden al dir soort verhalen opgeslagen en dus leer ik ervan. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen.
je denkt dat het gevaar dus buiten is, maar dat kan dus ook heel goed binnen zijn met vuurwerk waar je het bewaard, en/of die aansteeklonten dus... het liefst gaf ik nog steeds sterretjes
jeetje meid gelukkig is het goed afgelopen ik heb nog geen kinderen in deze leeftijd maar ik weet wel na het lezen van jou verhaal mijn kinderen van 12 jaar nog zeker niet alleen vuurwerk mogen afsteken ten alle tijden met een volwasse hebben ze dan geen respect voor bv voorbij gangers is het ook gelijk afgelopen en word alles drijf nat gemaakt en weg gegooit.. zou het niet op mijn geweten willen hebben poeh... ben zo blij jij als moeder er zo snel bij was en je instict hebt laten gaan je hebt alles super goed opgelost.. petje af meid
Jeetje, kan me goed voorstellen dat je je helemaal kapot geschrokken bent! Bij ons ook een fikse discussie afgelopen weekend. Manlief had astronauten gekocht voor de middelste (10). Op zich geen probleem, als dit in je hand knalt heb je tenminste je hand er niet afliggen en 't is wel een verantwoordelijk kind. Maar goed, man had dus tegen kind gezegd dat hij samen met z'n vriendjes wel af mocht steken en ik snap best dat het er bij hoort, op die leeftijd begint het echt wel haha Uiteindelijk zijn we tot een compromis gekomen, samen met het kind. Hij mocht wel vuurwerk (die dingen) afsteken overdag met vriendjes als er maar toezicht was van een volwassene. Dit heeft 'ie ook gedaan en ondanks dat vriendjes vlinderbommen enzo hadden heeft 'ie dat niet afgestoken. 's Avonds was er nog genoeg om samen met ons af te steken, dus dat ging helemaal goed. Hij had zelfs uit zichzelf een vuurwerklont meegenomen overdag Volgend jaar maar eens weer zien, maar 't is wel een dillema hoor. Je wilt je kinderen niets ontzeggen, maar 't moet ook niet een gevaarlijke boel worden.
Maar toezicht van een volwassene hoeft dus ook lang niet altijd veel te zeggen, als ik je eerdere post in dit topic lees.. Hij gooide een rotje verkeerd en door je zoon viel er vuurwerk tussen een meisje haar benen? Dat gebeurde terwijl jij het zag. Dat ging echt niet 'net goed' omdat jij er toevallig naast stond, het had ook heel verkeerd af kunnen lopen. Geef je kind dan, net zoals ik hier net las, vuurwerk wat niet heel veel schade aan kan richten. Het blijft allemaal spul waar je goed bij moet opletten natuurlijk, maar het één is wel een stuk gevaarlijker dan het ander.
wat een geluk dat je al eerder naar huis ging zeg! pfff wat er anders gebeurd was. t blijft toch gevaarlijk spul. hier had mijn vriend bijna een fontein tegen zich aan, buurman ging rustig fontein afsteken terwijl hij net met n vuurpijl bezig was. gelukkig kon hij ook net op tijd aan de kant.
Waarom denk je dat ik er naast stond juist om dit soort dingen te voorkomen. Als ik er NIET had gestaan het het verkeerd af kunnen lopen. En gelijk weer een les voor mijn zoon er bij. En een flinke uitbrander van mijn kant. Luisteren jij zo niet pak ik alles af dan kan je gillen tot je een ons weegt als jij wilt vuurwerk afsteken wat echt niet zo abnormaal is voor deze leeftijd moet je ook luisteren naar de mensen naast je je moeder vader of tante of wie dan ook.