engeltje jarig? wat doen jullie?

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Florida13, 26 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hallo,

Ons meisje is pas in november 1 jaar 'geworden'. Het is nog 3 maanden, maar toch denk ik vaak aan die aankomende dag en heb ik geen idee wat te doen op zo'n dag.
    Wil misschien een mooie ballon vor haar kopen. Maar verder?
    Sommige maken er een complete verjaardag van met taart en bezoek,maar dat is niks voor ons denk ik.
    Wat en hoe doen de andere vlindermama's dat???

Liefs, Florida

2. Naar een speciaal plekje gaan om er even bij stil te staan, een grote bloem laten wegdrijven op het water, of inderdaad, zoals jij zegt, een ballon kopen en die oplaten..

In ieder geval iets wat echt bij jullie past, en waarmee jij je kindje het meest herdenkt!

Sterkte!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij vieren de geboortedag* van onze dochter door allebei een vrije dag te nemen en samen naar de boom te gaan, die wij op haar as hebben geplant. De vorige keer hebben we een paar blauwe druifjes bij de boom geplant. Daarna hebben we een wandeling door het bos gemaakt en hebben we een pannekoek gegeten.

*Ik noem het zelf persoonlijk geen verjaardag, omdat ze helaas geen jaar ouder wordt, maar dat moet iedereen voor zichzelf weten, natuurlijk. Het gaat erom dat je je kindje gedenkt.

4. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    ja, geboortedag is idd een beter woord.Wist even niet hoe ik het formuleren moest....

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Omdat ik bij de geboortedag van Thijs* ook meteen de verjaardag had van zijn tweelingbroertje hadden we 2 dingen in 1. We hebben een kaarsje in de vorm van een taartje gekocht en die aangestoken bij de urn op het plekje van Thijs*. We hebben samen met Luuk dit gedaan.

6. alien

alien Niet meer actief

Pfff....bij ons is het in januari een jaar geleden maar kan me er nu ook al druk over maken. Ik wil misschien een soort herdenkings kaartje sturen naar de mensen die ons echt gesteund hebben. Die dag zelf wil ik het denk ik rustig houden. Samen met mijn man en eventueel ouders en schoonouders....Maar het kan nog alle kanten op. ;)

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb op Bas* zijn 2e engeltjesdag een struik geplant op zijn grafje. voor de rest eigenlijk niets speciaals gedaan die dag. ik kreeg van vriendinnen, mama en schoonzus een smsje. mijn zussen en vader hebben er helaas niet aan gedacht

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vandaag is het hier twee jaar geleden dat we hoorde dat een van onze vlindertjes zich buiten mijn baarmoeder had ingenesteld. Symbolisch blijf ik toch ook steeds bij deze dag stilstaan, ook al is er bij ons niet echt sprake van een 'geboortedag'. Ik denk dat dit het voor andere mensen ook wel eens ooit wat moeilijker maakt. Zij hebben niet echt een idee van een 'datum'. Wij hebben helaas dus ook niets gehoord van iemand vandaag.

Zelf doen wij aan deze dag niet veel meer dan andere dagen. Iedere dag branden hier vijf kaarsjes: vier voor onze engeltjes en eentje voor de engeltjes van deze site. Dat doen we vandaag met een heel speciaal gevoel, dat wel natuurlijk.

Liefs,
    Josien

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sterkte vandaag, op deze bijzondere dag, Josien.
    Ik zie dat je 38 weken zwanger bent! :)

10. Wij zijn samen (met man en zoontje) naar het grafje gegaan.
    Ik heb een kadootje voor haar gekocht en dit voor haar neergelegd.
    Onze ouders zijn bij ons op bezoek gekomen, maar afzonderlijk naar het grafje gegaan. We wilden dit liever met ons drietjes doen.
    Verder hebben we over haar gepraat. Veel meer had ik op dat moment geen behoefte aan.
    Doe waar jij je het beste bij voelt.

11. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Onze dochter is met 10 maanden plotseling overleden. Wij hebben nu 2x haar verjaardag "gevierd" met een aantal mensen. Eerst zijn we met zijn allen naar haar grafje geweest en hebben bloemen neergelegd. Daarna hebben wij bij ons thuis koffie met gebak en daarna een borreltje gedronken, om er zo bij stil te staan.

12. Vorig jaar was de 2e engeltjes dag van Djordy* en dit hebben wij met familie en vrienden beleefd.
    Alleen de mensen die er echt voor ons waren en waar er plek is om over Djordy* te praten.
    Ik heb een taart laten maken bij Hema met een mooi plaatje van een vlinder en zijn naam erop.
    Ook had ik naar 2 jaar de stap genomen om het foto album af te maken en ook dit hebben we aan iedereen (die er behoefte aan had ) laten zien.
    1 album plak ik ieder jaar iets over zijn engeltjes dag in en vrienden en familie vinden het fijn om er een stukje in te schrijven.
    Toen het donker was buiten hebben we 2 vuurballonen samen met iedereen opgelaten,en nog heel lang staan kijken hoe ver de ballonen met de wind kwamen.Moet zeggen dat dit echt een heel bijzonder moment was om dit te kunnen delen.

Dit jaar zal ik denk ik het zelfde doen.

Het is zo verschillend per persoon en jemoet echt je gevoel volgen en doen wat bij jullie past.

Deel Deze Pagina