Hallo dames, Na 2 mislukte IUI pogingen gaan wij hoogstwaarschijnlijk over op ICSI. Volgende week heb ik nog een derde en laatste IUI, eind mei het evaluatiegesprek. Arts heeft echter al aangegeven dat het zo goed als zeker ICSI wordt. Het hoe en wat gaan we dus eind mei bespreken. Heeft iemand enig idee hoeveel ik verder ben voor we kunnen starten? Welke onderzoeken naas HIV en Hepatitis moeten er nog plaatsvinden etc. Ik ben best bang dat ik weer maanden kan wachten. bedankt alvast, groetjes Sterre
Oor je mag beginnen. Bij mij niet ik heb een paar x gesprek gehad. Uitgangsecho's, bloedonderzoeken en toen mochten we beginnen. Bij ons zijn er geen wachttijden. Ik neem aan dat ze bij jullie de nodige testen al gedaan hebben en dat je vrij snel door kan. Xx
omdat we al in dit ziekenhuis lopen voor IUI zijn er al een aantal tests gedaan. Alleen hiv en hepatitis niet. En ik hoor over chromosoomonderzoek? iemand daarmee bekend? Nou ja, over 6 weken heb ik het evaluatiegesprek dan zal ik het allemaal wel horen, maar ik hoop wel zo in augustus te kunnen starten.
Wij zijn in het EMC geweest en daar moet je vooraf ook naar een informatiebijeenkomst. Duurde vanaf de intake ongeveer 2 maanden. Nu in Gent en vanaf het moment vanaf de intake 3 maanden. Ook omdat Gent meer qua onderzoeken wil doen en wij nog een complicatie er bij kregen. Manlief moest eerst langs de psych. Is verslaafd geweest en dan is dat het protocol van Gent. En dat duurde even voor die op dezelfde dag tijd had als de arts. Het ligt dus helemaal aan het ziekenhuis waar je heen gaat.
Zoals Poppetje en Abi al zeggen is het heel erg afhankelijk van het ziekenhuis of behandelcentrum waar je onder behandeling staat. Wij lopen in het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp en daar konden we een maandje later starten. Hebben alleen dat HIV onderzoek nog moeten doen en dat was het. Qua doorgaan nu is het helemaal rap. Ik heb deze cyclus mijn laatste cryo tp en ik kan meteen door voor poging 2 volgende maand! Wij hebben ook een chromosomen-/DNAonderzoek gehad. Maar dit kwam niet meteen, we hebben hier zelf om gevraagd. We hebben toen 3 maanden gewacht op de uitslag. We mochten doorgaan in de tussentijd maar hebben besloten dat niet te doen omdat we zeker wilden weten dat er geen verhoogde kansen op afwijkingen zouden zijn. Succes!!
Hoi sterke, Ik hoefde alleen bloed te prikken om op hiv gecontroleerd te worden. Ik loop voor icsi bij het radboud in nijmegen. 15 maart eerste gesprek met de gynaecoloog, tevens zaadonderzoek en inwendige echo. 9 april spuitinstructie en ik ben maandag opgesteld geworden en mag ik nu eerst 4weken beginnen met de pil, daarna begin ik met de spuiten en verwachtte ze dat ik in de 1e week van juni de punctie zal hebben.. Hopelijk heb je iets aan deze informatie en hoelang het ongeveer kan duren. Heel veel succes...
Oh ja, prikinstructie krijg ik dezelfde dag als het tweede gesprek waarin het behandelplan werd doorgenomen. Daarna ging ik naar een andere dame die de instructies door nam!
lizz, thanx! euh...ik heb alleen niet in mijn inbox de rest ook bedankt voor de reacties. Als ik dat zou hoor, gok ik dat ik rond juli wel mag starten. Scheelt denk ik een hoop dat we nu al IUI doen en dus een hoop onderzoeken al gehad hebben..