Vandaag hebben weer een goed gesprek gehad in het ziekenhuis. Na mijn positieve test van vorige week wat al snel mis ging was ik er helemaal klaar mee en wilden we weer een gesprek. En gelukkig konden we vanmiddag al terecht. Behalve stollingsonderzoek stelde de arts IUI voor. hier willen we nog even over nadenken, we zijn bang dat als dit ook niet lukt en we weer een volgende stap verder moeten we snel uitbehandeld zijn. Hier moeten we samen dus nog even goed over nadenken. Maar ze stelde ook voor om een laparoscopie en tegelijk een hysteroscopie te doen, om in ieder geval alles uit te sluiten. Ondanks ik echt een schijtebroek ben en het eigenlijk niet wil omdat ik bang ben doe ik het natuurlijk wel want ik wil wel kunnen zeggen dat ik er alles aan gedaan heb. Maandag heb ik een follikelmeting dus dan heb ik het er nog over met de arts. Maar wie heeft dit ook gehad en kan me gerust stellen?! Ik ben nog nooit zonder al gehele narcose geweest en daar ben ik zo bang voor. De rest laat ik maar over me heen komen als het zover is maar ondanks er nog niks is afgesproken kan ik nu aan niks anders denken..en waarschijnlijk ook over wakker liggen.
Hoi! ik heb er 2 gehad en zag er ook tegenop de eerste keer. klinkt cliché maar het viel reuze mee! alles gebeurt erg rustig en dan slaap je opeens. daarna ook weinig tot geen pijn gehad. je moet alleen een rustig aan doen maar eigenlijk kan je alles weer. over de operatie hoef je je echt niet druk te maken. de narcose moet je blij mee zijn. dan is het tenminste zo voorbij. het ene moment praten ze nog tegen je en dan val je opeens in slaap. daar merk je ook niks van want de naald doen ze al eerder in je hand.
ik heb ook een laparoscopie gehad en het viel me alles mee. Ben 1 dag erna nog thuis gebleven en daarna weer gaan werken. Narcose valt ook alles mee, voordat je het weet word je al weer wakker
Ik had precies hetzelfde gevoel als jij voor mijn laparoscopie. Ik was er letterlijk ziek van (pure angst, controle uit handen moeten geven bij de narcose, was ook mijn eerste keer) en heb daarvoor oxazepam gekregen van de huisarts. Achteraf gezien stelde het echt niets voor en moet je denk ik blij zijn met een narcose. Ik heb er niets van geleden, nauwelijks pijn van gehad en heel snel hersteld. Ik zal je eerlijk zeggen, krijg nog liever een laparoscopie dan dat ik naar de tandarts ga..... Heel veel succes! Het komt echt goed en zal je achteraf gezien erg meevallen.
Hoi, Ik heb er 7 gehad dus ben ervaringsdeskundige hahaha. De eerste keer valt echt heel erg mee, afhankelijk van wat ze in je buik doen uiteraard. Zenuwen zijn logisch en horen erbij. De procedure is heel erg standaard in de grotere ziekenhuizen. Persoonlijk zou ik er altijd voor kiezen om een operatie in een Universitair ziekenhuis te doen. Soms kun je dezelfde dag weer naar huis. Na de eerste werkte ik na 3 dagen weer full-time in de horeca. Er zitten na afloop twee of drie hechtingen in je navel en nog twee kleintjes rechts en links onder je navel met 1 hechting. Verder krijg je wat last van je schouders door het gas wat in je buik wordt gespoten zodat ze iets meer ruimte hebben tijdens je ok. Al met al is het echt prima te doen en als het duidelijkheid brengt zeker doen! Sterkte
Ik krijg over 2 weken ongeveer mn 3e laparoscopie, ik zie er totaal niet tegen op. De narcose vind ik ook wel prettig, heerlijk rustig en geen last van misselijkheid ofzo. Ik mocht de eerste keer (januari 2014) einde vd dag weer naar huis. Afgelopen juli zou ik eigenlijk een nachtje moeten blijven maar mocht uiteindelijk ook begin vd avond naar huis. Bij beide operaties was ik na ca 6 dagen weer helemaal up and running.
Ik lees gelukkig dat het allemaal mee valt. De angst bij mij zit hem dus in het onder narcose gaan omdat ik dat nooit gehad hebt. Maar er zit niks anders op dan over me heen laten komen. Bij mij gaan ze kijken of er eventuele afwijkingen te zien zijn waardoor ik die miskramen heb gehad. En ze doen dan gelijk een hysteroscopie . Dat vind ik wel erg fijn.
Volgende week heb ik een afspraak met de anesthesist, verpleegkundige die, apothekersassistente enz ter voorbereiding van de operatie. We maken deze ronde nog af dus de operatie vindt volgende maand plaats. Hoe zit dat eigenlijk met spuiten? Ga je dan wel verder in je volgende ronde waarin je dus geopereerd bent? Ik vroeg het m'n arts en zij zei dat ik gewoon begin met spuiten zodat ik gelijk in m'n cyclus zit. Maar dacht dat als je een HSG heb gehad dit niet eens mag?