Enig idee wat dit kan zijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sascha87, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Even een eerste opmerking: wij vinden dit niet ernstig genoeg om gelijk de HAP te bellen, maar zullen maandag wel de huisarts bellen. Daarom graag jullie ideeen.

Onze oudste (4,5jr) werd vorige week (vrijdag op zaterdag) wakker omdat hij duizeig was. In eerste instantie dacht ik dat het een smoesje was omdat hij bij ons in bed wilde liggen.

Uiteindelijk bleek dat hij 40 graden koorts had. Dit heeft t/m maandag geduurd, waarbij hij de ochtenden steeds koortsvrij was. Maandag is hij ook gewoon naar school geweest. Maandagavond kreeg hij ineens overal rode bultjes. Dinsdag huisarts geweest omdat ik dacht aan roodvonk. Volgens huisarts was het de zesde ziekte. Dinsdag is hij ook gewoon naar school geweest. Woensdagochtend had hij wel koorts, dus thuisgehouden.

Donderdag voelde hij zich weer goed, koortsvrij en dus naar school geweest. Donderdagmiddag had hij wel weer een soort uitslag die net zo snel weer verdween als dat hij kwam. Die uitslag jeukte wel overigens.

Vrijdag niets aan de hand.

Vandaag: weer koorts! Ook van een heel levendig kind, naar echt een zielig hoopje.

Hij reageert gewoon normaal hoor (ligt nu wel even te slapen).
    Heeft in de afgelopen week niet gespuugd, geen diarree gehad.
    Welk buikpijn. En hij zegt geen keelpijn te hebben, maar zn amandelen zien er niet zo lekker uit. (De dokter gaf aan dat ze vergroot waren, dus vanaf toen in de gaten gehouden).

Zouden dit nog naverschijnselen van de zesde ziekte zijn denken jullie?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.246
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Volgens mij niet. En terugkerende koorts is wel een reden om even de HAP te bellen!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    6e ziekte geeft bij de meeste kinderen een heel duidelijk beeld: Paar dagen koorts ( 3 officieel hoewel wij de eerste dag niet echt gemerkt hadden, omdat ze gewoon speelde) en daarna vlekjes.
    Die hier overigens niet jeukte... het zag er alleen heel zielig uit ;) .

Dus ik denk niet dat dit 6e ziekte is. Wat wel? Geen idee. Het kan uiteindelijk ook een combinatie van virusjes zijn.

Deel Deze Pagina