Helemaal van slag als baby niet dagelijkse ritme heeft

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door luna1978, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Onze zoon heeft al een tijd een dagelijks ritme met drinken en slapen. Dit gaat heel goed en hij huilt amper (alleen rond een uur of 5 huiluurtje, maar dat is echt minimaal en met gekke bekken en wandelen is het alweer over)

Voeding: 8.00u, 11.30u, 15.00u, 18.30u en de laatste om 22.30.
    Slapen: 10 tot 11.30, 12.30 tot 15.00 en van 19.00 tot 8.00 met tussendoor om 22.30 flesje. Maar moet hem dan echt wakker maken en meestal slaapt hij ook zo weer verder.

Nu heb ik een paar keer gehad dat hij zijn middagslaapje niet heeft gehad in zijn bedje, vanwege bijv. een afspraak. Hij valt dan ook niet in de kinderwagen in slaap. Die avond is hij dan compleet van slag en ontroostbaar. Vorige week en die week daarvoor, was ik bij mijn ouders eten en hij heeft gewoon om 18.30u flesje gehad en is onderweg in slaap gevallen. Toen ik hem uit de maxicosi haalde voor pyama en slaapzak, werd hij wakker en was weer helemaal van slag. Anderhalf uur lang ontroostbaar.

Het lijkt wel, dat hij er niet tegen kan dat hij ook maar iets uit zijn ritme gehaald wordt. Ook al is het niet extreem.

Is dit voor jullie herkenbaar? Of hoort dit erbij?

2. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Op die leeftijd had mijn zoontje dat ook. Ontroostbaar was hij dan... Vanaf zes a zeven maanden werd dit al beter. Maar hij blijft gehecht aan zijn ritme en wij passen ons zoveel mogelijk aan. Zijn ook niet veel weg geweest het eerste halfjaar.

3. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik denk dat het heel.erv aan je kindje ligt. En je er niet heel.veel.mee kan.

Onze zoon had het ook. Het wordt vanzelf beter maarlastig is het wel. Wij probeerden oms zoveel mogelijk aan hem aan te passen.

Onze dochter is makkelijker, die vindt alles prima en die slaapt wanneer het haar en ons uitkomt (ook al is dat in een mc in de auto of in de kinderwagen)

Hier dus van biede soorten één :)

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Herkenbaar. Ons oudste zoontje had dat ook heel erg. Die was (en is) meteen van slag als ie uit zijn ritme werd gehaald.
    Wij merken nu al verschil met de jongste, die kan er nu al beter tegen.

Deel Deze Pagina