Volwassene gedoopt, welke cadeau?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pineapple87, 22 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pineapple87

26 nov 2015
    9
    1
    3
    Amsterdam
    Dag dames,

Mijn moeder gaat zich volgend weekend laten dopen. Nu wil ik haar een klein leuk cadeautje geven, net zoals er meestal ook aan kleine kinderen iets wordt gegeven. Maar wat? Iemand tips, ideeën?

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn eerste reactie toen ik je topic-titel las, was dat het helemaal niet verplicht is iets te kopen voor een doop. Maar als het om je moeder gaat, snap ik wel dat je dat toch graag wil.

Ben je al in een christelijke boekwinkel geweest? Daar verkopen ze meestal ook allerlei kaarten, beeldjes, sierraden en andere hebbedingetjes, die mooi kunnen zijn voor zo'n gelegenheid. Ik zou daar eens gaan snuffelen en kijken of je oog op iets valt, waarbij je een goed gevoel hebt.

Pineapple87 en Chocolat vinden dit leuk.
  3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.705
    2.384
    113
    Mijn eerste gedachte bij een volwassene is een mooi kettinkje met een kruisje (of ander religieus symbool). Maar ga inderdaad eens naar een christelijke winkel, in Utrecht zit er geloof ik een in Hoog Catherijne waar ze heel veel verschillende dingen hebben op geloofsgebied.

Pineapple87 vindt dit leuk.
  4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik zou als ze van lezen houd een mooi boek kopen en een mooie doopkaart, of een leuke cd.

5. Minime3

Minime3 Bekend lid

13 okt 2013
    674
    133
    43
    Doorgaans worden er heel veel boeken gegeven bij een doop. Denk dat dat niet leuk is om aan je moeder te geven. Wat ik leuk.vond was een bijbelse film. Bijvoorbeeld Warroom(aanrader),fireproof, what if .

Anders een mooi beeldje of sieraad

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Ik heb heel symbolisch een armbandje gekregen van zoetwaterpareltjes met een kruisje eraan. Vond dat een heel mooi gebaar (ook volwassendoop gehad).

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb van mijn ouders een heel mooie ring gekregen (bij mijn volwassendoop) zilver, met een grote zuivere kristal, die symbool staat voor het zuivere van mijn doop, met daarin mijn doopdatum gegraveerd. Draag hem dagelijks en ben er nog steeds heel blij mee.

Pineapple87 en littleladybug vinden dit leuk.
  8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Mijn dochter doet de communie en voor haar hebben we een schudb olie ontwikkeld met daarin de datum van de communie.
    Zoiets kan natuurlijk ook voor een doop.

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
  10. Pineapple87

26 nov 2015
    9
    1
    3
    Amsterdam
    Bedankt voor jullie reacties!
    Een sierraad of een beeldje met de doopdatum lijkt mij idd heel mooi. Ik heb er niet aan gedacht om in een Christelijke winkel te snuffelen. Weten jullie misschien waar er 1 zit rondom Amsterdam? Ik probeer het anders ook wel te googlen. Overigens heb ik mijn moeder in de loop der jaren heel veel boeken gegeven, echter heeft zij ze nooit gelezen haha. Een film zou zij nog wel kunnen kijken.

Deel Deze Pagina