Enige haakverslaafden hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door BusyQueenBee, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

maliro Niet meer actief

Ik hou van haken al doe ik het de ene periode meer dan de andere periode.

Dit dekentje heb ik gehaakt voor mijn newborn neefje. Getest op de pop van dochterlief en daarna afgewerkt.

2. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18

Ik heb het sprookjesboek van Tessa van Riet-Ernst. Zij legt de patronen erg duidelijk uit, dus ook voor een beginner prima te doen. Mijn eerste patroon ooit was haar Mr. Frosty.

Bijgevoegde bestanden:

3. maliro

maliro Niet meer actief

Dit rokje heb ik gemaakt voor mijn dochter.

4. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Deze ben ik trouwens ook erg trots op. Een lamp voor mijn dochter:

Bijgevoegde bestanden:

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    deze is errug leuk!!! ik had hem ook al via marktplaats op de kop getikt, maar toen was de lamp veels te groot in omvang voor mn dochter haar kamertje.....dus heb hem maar weer doorverkocht. Jammer want met bloemen is hij echt geweldig!! Mooi gedaan:)

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Wat moet je precies kopen om te beginnen? Ik ken wel breinaalden maar geen haaknaalden. En welke maten moet je hebben? Kan iemand met foto's laten zien wat je om te beginnen moet hebben? Niet teveel dus omdat ik nog moet uitvinden of ik het ook echt leuk vind.

7. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Je kan beginnen met 1 haaknaald kopen, bijv. maat 4, dat is wel een gangbare maat. En daarnaast natuurlijk een bolletje wol of katoen.
    Helemaal als je net begint zou ik even langs de action gaan, voor 2-3 euro heb je dan een haaknaald en bolletje wol.

deze bijv. hierin zitten zelfs alle maten
    https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiYrvfEm47NAhXkJcAKHVuRDlIQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.voordeelmuis.nl%2Fcgi-bin%2Fv.cgi%3Fa%3Dd%26d%3D1676307&psig=AFQjCNE8KZx8EQNzDw_HVtQhd2YS_IFGnw&ust=1465124294518011

hier heb je goede info wbt leren haken
    Leren haken

8. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Dit is de kleine versie van 50 cm. Er zijn er twee. Wil er nog graag 1 maken, maar ik denk dat mijn zoon niet zo van bloemetjes houdt. Ha ha

9. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ik klets ook graag mee, hier ook een haakverslaafde! En ik kreeg van mensen zoveel complimentjes dat ik sinds een paar dagen een facebookwinkeltje heb op gezet haha. Ik hoop dat het gaat lopen maar heb er natuurlijk niet teveel verwachtingen van :).

Ik zal vanavond of morgen wat foto's plaatsen van wat ik zoal gemaakt heb ondertussen. Ik haak pas sinds november ofzo, en heb nog niet zoveel afgerond omdat ik niet altijd tijd heb. Maar ik vind het wel erg leuk om te doen.

Boordevol : ik zou om te beginnen een setje haaknaalden halen bij de action, die kosten maar een euro ofzo en hier zitten de meest gangbare maten in. Ze zijn niet geweldig maar om te kijken of je het leuk vindt is het geen weggegooid geld. Ze hebben ook boeken waar projectjes e.d. in staan maar ik zou gewoon op youtube kijken, bij Vonnes creaties bijvoorbeeld. Zij legt alles heel duidelijk uit. Ik zou ook niet met te dunne wol beginnen en gewoon met katoen, dat was ook mijn beginnersfout namelijk, het mijne pluiste teveel en ik vond er niks meer aan haha.
    Gewoon een bolletje katoen bij bijv. de action halen en steken gaan oefenen, dat zou ik nu doen mocht ik moeten starten :).
    Succes, het is echt verslavend!

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga eens kijken bij de action binnenkort. Ik zie zoveel leuke dingen dat ik het weleens wil proberen al ben ik echt niet creatief.

11. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Haaknaalden van de action om te beginnen is prima. Maar als je het geld hebt koop dan wel kwaliteit garen. Action garen is een ramp om mee te oefenen. Het pluist (ik krijg er ook uitslag van op mijn handen), het splijt heel snel waardoor je de steken mist. En na het uithalen is de draad niet mooi meer. Als het al niet in de knoop raakt met uithalen. Ik vind het echt vreselijk garen 🙈.
    Goede acrylgaren hoeft echt niet duur te zijn. Ik koop dat bij onze hobbywinkel ook voor 1 euro een bolletje. Merken als marko of annell zijn niet duur maar wel erg goed.

12. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Ik zou alleen als ik jou was wol bij de zeeman of wibra halen, die van de action heb ik zo ruzie mee gehad (pluizen, splitsen)

Hier ben ik mee bezig vandaag, word erg blij van de snoepige kleurtjes

Bijgevoegde bestanden:

13. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik ben momenteel hier mee bezig

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      66 KB
      Weergaven:
      2
  14. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    aah de CAL 2016 toch? ben ik oook mee bezig, maar had ' huiswerk; van deze week al af, dus hij is alweer opgeborgen.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113

Waar haal je die merken? Ik ken mezelf. Zodra het niet loopt raak ik gedemotiveerd en stop ik. Dus wil dan indd wel kwaliteitsgaren.

16. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Als je moet beginnen kun je ook goedkoop kwaliteitskatoen halen bij de boekenvoordeel of Euroland. Ik haak neesral met de phildar en Catania. Haaknaalden van de action zijn prima om mee te beginnen. Je kan ook bij Aliexpress voor weinig een setje ergonomische bestellen.

17. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Fijn om al jullie tips te lezen! Ik ga beginnen met een deken met strepen met verder een eenvoudig patroon. Ik denk dat dit wel een goede oefening is om er meer in te komen. Dankzij jullie heb ik er helemaal weer zin in :). Dit heb ik tot nu toe gemaakt als beginner Het ziet er allemaal niet zo prachtig uit als dat van jullie. De eerste is een soort opengewerkte sjaal, waarbij ik goed kon oefenen met verschillende soorten steken. De tweede is een col voor mijn dochter, waarbij ik vooral erg heb lopen priegelen op de bloem en de blaadjes, maar uiteindelijk is het gelukt.

18. Rabarber

19. Rabarber

Als jullie dingen zien die ik niet goed heb gedaan of beter kunnen, hoor ik graag tips :)

20. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113

Klopt! Jij met die van 2014 toch? Die heb ik ook nog op de naald staan maar met naald 2,5 gaat dat niet zo snel dus die leg ik vaak een tijdje aan de kant omdat het saai wordt.

Deel Deze Pagina