He Kimm, Ah wat jammer nou; ik lees in je handtekening dat de IUI toch niet was doorgegaan... Weer te weinig zaadcellen?! Dat is ontzettend balen! Dus nu gelijk door naar ICSI? Heftig allemaal. Hoe voel je je? Groetjes Moisie
Nou het aantal was meer dan vorige keer.. Vorige iui 100.000 en nu 200.00 maar met onstekingscellen in het sperma. Hiervoor krijgt manlief antibioticakuur voor 2 weken..daarna weer een spermaonderzoek om te kijken of ze weg zijn en hoeveel het er dan zijn. Morgen moet ik bellen of we nog mee kunnen doen aan de infoavond op 9 juli. en daarna krijgen we prikcursus en waarschijnlijk september gaan we aan ICSI beginnen.. Maar de komende maanden even rust nemen nu. Had wel gehoopt dat het allemaal niet nodig was geweest maar ik heb wel alles voor over om een kindje van ons zelf te krijgen dus we gaan ervoor haha! Jij ook suc6 met alles! hoe gaat het nu...weet je al meer ? Groetjes!
Jeetje, heftig allemaal. Dan kun je wel even rust gebruiken ja. Ik heb nog geen nieuws; ik ben in afwachting van mijn NOD 8 juli nu. Hopelijk blijft die uit...
dag dames, ik zal me even voorstellen mijn naam is faith. ik zou graag met jullie mee willen kletsen aangezien ik net ben begonnen met de eerste IVF poging. ik las dat kim in september gaat beginnen met ICSI, heel erg spannend. ik ben net 2 weken aan de pil en heb zondag de prikinstructie dan start ik met de decapeptyl. mischien kunnen we elkaar er een beetje doorheen helpen en ervaringen uitwisselen aangezien IVF en ICSI bijna hetzelfde is. liefs faith2008
Welkom Faith! Leuk dat je met ons komt kletsen, gezellig! Het is zeker leuk om ervaringen te kunnen delen met elkaar. Ik moet maandag naar de infoavond voor ivf/icsi en in verband met vakantie hebben we op 14 augustus de intake en de prikcursus.. Aan de pil ? Moet je weer aan de pil dan? dat wist ik nog niet... Ben blij dat ik van die troep af ben.. maar ik heb het er graag voor over. Hoelang ben je bezig om zwanger te worden? Hoe oud ben je? Groetjes Kimm
@Faith: welkom @Kimm: Fijn dat je nog wel in de zomer terecht kan en niet pas in september. Hier: Vandaag is mijn NOD of waarschijnlijk straks toch wel OD... Ik heb vanaf vrijdag al elke dag negatief getest en daarstraks had ik al een beetje rose gespot. Dat zit er dus dik in en dat betekent ook het HSG onderzoek binnenkort.
Hey Kim, Ik ben 24 jaar, en sinds december 2011 is me spiraal verwijderd Zonder ongesteld te zijn geworden ben ik februari zwanger geraakt Ik moest toen bloedprikken en mijn hcg steeg, er bleek alleen niets Te zien op de echo, na de derde echo in 2 weken tijd werd er meteen Een OK klaargemaakt, helaas weer een bbz! De gyn kon mijn eileider Helaas niet meer redden, dus hij verwees ons direct naar het vu voor IVF, na de voorlichting is alles heel snel gegaan. Je begint als je ongesteld word met de pil om je eigen cyclus stil te leggen ookwel lange protocol genoemd, nu ben ik sinds zondag begonnen met prikken van decapeptyl dat ook helpt om alles stil te leggen na de ontrekkings bloeding van de pil ga je prikken met nog Een spuit, gonal f en dan ga daadwerkelijk stimuleren, dus binnen een maand heb ik de punctie en tp achter de rug! Er schijnt ook een kort protocol te zijn maar ze prefereren liever de langere versie, daarvoor word 2 maanden voor uitgetrokken. Ik neem alles maar met de dag en tot nu toe valt het prikke me echt mee, mischien ook omdat ik geZegend ben met een zwembandje Liefs faith
@Faith een bbz? wat vervelend meid.. maar je hebt wel een regelmatige cyclus? Jullie gaan voor ivf.. valt het prikken mee ? Leuk dat we info kunnen uitwisselen op deze manier! @Moisie ach meid wat rot! En hoe nu verder? Maandagavond zijn wij naar de infoavond geweest.. Je krijgt heel veel infomatie over het ontstaan van een embryo en de behandeling zelf wordt stap voor stap uitgelegd in een video. Heel intressant allemaal. Wat ik nog niet wist is dat er na het intake gesprek nog een bloedonderzoek volgt voor allebei , waarvan je de uitslag 2 weken later krijgt en pas daarna kan je beginnen met prikken. Nou hebben wij 14 augustus het intake gesprek & de prikcursus...en de 16e moet ik ongesteld worden dus dan zou ik te laat zijn. Maar gelukkig kunnen wij 23 juli terecht om bloed te laten prikken dus dan kunnen we na 14 augustus beginnen. Heel fijn vinden we dat. Ook fijn is dat ze niet moeilijk doen over de laatste kilo's Ik kom van een bmi van 31 en ik zit nu op een bmi van 26. Maar het ziekenhuis bleef hameren op een bmi van 25.. dus ik had ergens de angst dat ik niet kon beginnen met hormonen als mijn bmi nog geen 25 was. Maar gelukkig was dat geen reden om niet met de behandeling te gaan starten.. Ik kan niet wachten.. erg spannend vind ik het allemaal. Maar duimen dat we allemaal in 2013 mama worden! Ik heb er alle vertrouwen in! Groetjes !
Hallo lotgenoten, Ik ben nieuw hier dus zal mijn verhaal kort doen. Ik ben bijna 35 en sinds 6,5 jaar met mijn vriend. Sinds augustus 2009 is mijn spiraal er al uit. Al die tijd lukte het niet. Ik ben vervolgens getest en bij mij was alles goed. Mijn vriend werd getest en zijn kwaliteit was zeer slecht. Hij blowde veel dus spraken af dat we terug zouden komen voor een hertest als hij clean was. Dit jaar is hij afgekickt in een afkickcentrum (hij blowt al niet meer sinds 2 januari, roken en drinken doet hij ook niet). Daarna zijn we gelijk naar het ziekenhuis gegaan. Zijn kwaliteit blijkt nog steeds slecht, 20 zaadjes en 4 zwemmers. Dit viel heel erg tegen. Nu moeten we in augustus voor een nieuwe test omdat hij dan langer clean is. Als het zo blijft dan is er geen andere optie dan Icsi, en dan naar het radboud ziekenhuis met een kans dat zijn zaad uit zijn zaadbal wordt gehaald. Ik word er soms zo verdrietig van. Om me heen raakt iedereen maar zwanger, allemaal oeps per ongeluk, nooit gemeenschap en dan toch direct zwanger, mijn schoonzus wordt al zwanger als mijn zwager knipoogt en ga zo maar door. Ik gun het iedereen maar voel toch bij iedere zwangerschap in mijn omgeving een steek. Mooi ook die opmerkingen van die mensen, laat het los, je bent er te veel mee bezig.. Ik zou zo graag de garantie hebben dat het ooit raak is, dat zou al zoveel stress schelen want dan zou ik het geduld kunnen opbrengen. Ik hoop hier een beetje steun te vinden want jullie begrijpen alle onzekerheid en verdriet als geen ander! p.s. ben ik ook welkom als ik pas later dit jaar start met Icsi??? Nu moeten we in augustus terug en ik weet bijna wel zeker dat we voor Icsi moeten.
@Poppetje77 Natuurlijk ben je welkom hier! Je hebt al een hoop meegemaakt.. ik hoop voor jullie in augustus goed nieuws te horen krijgen. Je gevoel herken ik ook , iedereen wordt zwanger behalve jij.. zo oneerlijk! en de onzekerheid van " zou het ooit wel gaan lukken" dat ik heb ook op sommige momenten.. maar positief blijven hoor! Die positieve zwangerschaptest komt er echt !! Wij zijn sinds januari 2011 bezig voor een kindje en nog steeds krijgen wij soms nog te horen... je bent er te veel mee bezig, je zal zien als je het loslaat dan ineens lukt het , dat is zo vermoeiend...!!! Terwijl wij heel goed weten dat dat voor ons praktisch onmogelijk is omdat mijn vriend te weinig zaadcellen heeft ( 200 duizend ) lijkt veel maar volgens het ziekenhuis zijn er 1 miljoen zaadcellen nodig om de eicel te bevruchten. Het ziekenhuis gaf ons 5% kans op een spontane zwangerschap. Daarom zijn wij ook aangewezen op ICSI. 1 poging IUI is mislukt bij ons en 1 is helemaal niet doorgegaan omdat vriendlief onstekingscellen had in zn sperma.. daar slikt ie nu antbiotica voor en 14 augustus krijgt ie nog een keer een sperma onderzoek en dan hebben wij ook de intake en de prikcursus.. drukke dag dus haha Fijn dat je met ons komt kletsen. Groetjes
Bedankt voor je lieve reactie. Ik denk dat deze forums helpen met het verdriet. Ik hoop zo dat we allemaal nog een keer en positieve test mogen doen!!!! Augustus wordt heel spannend! Nu over twee werken eerst op vakantie. De hoop dat het spontaan lukt is al weg. Is het 'klussen' bij jullie ook zo geforceerd.het spontane is er af en als je zo lang bezig bent lijkt het soms alleen voor het doel kindje. Als we toch eens konden toveren, nu wel al aan het kijkenvoor verzekeringen. Onvz is duur maar vergoedt alle pogingen. Moet alleen eerst toegelaten worden. Jullie staten eerder. Wordt je echt dikker van de hormonen? Ben van nature al niet slank..
Wij vrijen niet meer voor een kindje,omdat het ziekenhuis ons maar 5% kans geeft op een spontane zwangerschap.dus vrijen wij nu voor de fun en mocht ik toch zwanger raken op natuurlijke wijzen zou dat natuurlijk fantastisch zijn..ookal weten we dat het eigelijk onmogelijk is. Of je dik wordt van de hormonen denk ik niet.. ik ben zelf ook niet super slank maar al zou ik een paar kilo aankomen van de hormonen vind ik dat niet erg want ik doe het allemaal voor 1 belangrijk doel: een kindje van onszelf. Focus je lekker op jullie vakantie en daarna met frisse moed beginnen aan de vruchtbaarheidsbehandelingen. Waar ga je heen op vakantie? Eigelijk is het zo dat je 3 pogingen volledig vergoed krijgt. denk dat dat bij elke verzekeraar hetzelfde geldt. Lopen jullie ook bij het erasmus in rotterdam? Alvast fijn weekend!
We gaan met de auto naar Kroatië. We lopen nu in Dordrecht maar gezien de kwaliteit van mijn ventje moeten we waarschijnlijk naar het Radboud. Alle verzekeringen vergoeden er drie maar de aanvullende topfit van onvz ook de overige.is duur en moet eerst toegelaten worden maar die 25 per maand extra heb ik er graag voor over! Na de vakantie zaad inleveren en dan definitief hoe en waar verder. Bij mijn partner moet het mogelijk uit zijn zaadbal gehaald worden. Vandaar het radboud, dat doen ze niet overal.
Welkom hier poppetje77! Ik heb afgelopen dinsdag mijn HSG gehad. Dat heb ik gelukkig achter de rug zeg! Het zag er allemaal goed uit, het werd nog wel weer in het team besproken en dan heb ik volgende week een afspraak voor de uitslag + plan van aanpak. Daarna gaan we heerlijk voor 2 weken op vakantie naar Italie. Dus we zullen eerst nog weer een ronde zelf moeten proberen... Hoe is het verder met iedereen hier? We zijn inmiddels al een clubje van 4 he?! Gezellig.
@moisie ja viel het tegen dat onderzoek? Wat doen ze dan precies? Nu nog een weekje geduld en dan weet je hopelijk al meer. Ooh heerlijk italie! Fijne vakantie alvast meid! Jaa het wordt druk hier,maar wel erg gezellig. Ik ga ff verder met eten maken. Groetjes Kimm
Bedankt Sammy! Jij heb al ervaring met icsi,zie ik in je handtekening. Hoe heb je alles ervaren? Misschien zou je dat met ons willen delen. Groetjes Kimm
hoi kim, nou bij ons was het na een jaar proberen nog niet gelukt. toen wilde ze 6x iui doen. ik had op internet gezocht, man had maar 500.000 zaadcellen en voor iui moet et minimaal miljoen zijn dus ikben naar het medisch centrum kinderwens in leiderdorp gegaan en die zeiden meteen icsi. we moesten bloed prikken op hiv en hepatitus c. ook zeiden ze dat mijn bmi te hoog was maar ik mocht toch beginnen. we moesten toen naar prikavond, leggen ze alles uit over de hormonen en krijg je een prikpen mee. wij moesten de eerste dag van de menstruatie beginnen met decapeptyl en na 3 dagen puregon erbij. helaas groeide er niets dus moest de poging afgebroken worden en mocht ik pas na 2 maanden verder. toen ben ik heel hard gaan sporten en lijnen en ben toen van 94 kilo naar 70 kilo gegaan. de dosis hormonen is omhoog gegooid en toen groeide de eitjes wel. ik was heel bang voor de punctie maar die viel reuze mee! heb er echt niets van gevoeld.. ik kreeg eerst 2 injecties en toen morfine via een infuus. de eerste x waren er maar 3 eitjes aangeprikt en maar 1 bevrucht. de 2e x viel de punctie weer echt mee toen zijn er 14 aan geprikt en 8 bevrucht. van de 1e was ik zwanger maar helaas een miskraam. 3 hebben het ontdooien niet overleefd en nu ben ik even klaar.. ik heb de afgelopen weken even in een dip gezeten.. daar krabbel ik nu langzaam uit en dan misschien over 2 maanden door met me laatste poging.. ik wens je heel veel succes! als je het gevoel hebt dat het allemaal even teveel word moet je gewoon even een pauze nemen ook al wil je het liefst in 1 x door. maar dan kan je lichaam ook weer even op adem komen. X
Zoo wat een verhaal! Wij hebben 1x Iui gedaan.mijn vriend had toen 100 duizend zaadcellen,veelste weinig dus. De artsen wilde het nog 1 keer proberen maar toen bleek dat mijn vriend ontstekingscellen in z'n sperma had.het aantal was toen wel iets meet,200 duizend maar de artsen wilde de behandeling niet door laten gaan.toen werd ons verteld dat onze enige optie icsi is. Ik heb zelf pco , had geen eisprong en een onregelmatige cyclus. Door het afvallen zit mijn cyclus tussen de 29 en 32 dagen. En met eisprong.goed nieuws dus.ik ging van 80 naar 65 kilo. Ik vond het heel spannend allemaal maar ook moeilijk.het idee dat het zwanger worden niet zal lukken op de natuurlijke manier. Maar ook wij komen er wel.ik heb er alle vertrouwen in.we kijken uitb Naar 14 augustus, dan gaat het allemaal beginnen.jij ook heel veel suc6 met alles. Groetjes kimm