@Sammy: Jee! Wat een verhaal! Ik vind het wel heel knap dat jij en Kimm ook zo goed zijn afgevallen!!! Ik wil ook zo graag 12-15 kg afvallen, het lukt alleen niet zo. Ik wil te snel denk ik en dan geef ik weer op. Dus dan blijf ik jojo-en tussen 5 kg eraf en er weer aan... @Kimm: Ja, dat onderzoek viel tegen. Ze gaan met een ''cupje'' je baarmoedermond vacuum zuigen en daarna met contrastvloeistof je eileiders doorspoelen. Nog een weekje geduld inderdaad en dan weten we hopelijk meer.
@Moisie Klinkt niet als iets prettigs..maar gelukkig is het nu achter de rug en is het wachten op de uitslag.Spannend hoor. Mijn vriend en ik moesten vandaag bloed laten prikken voor dat onderzoek.Vrijdagmiddag moeten we zelf even bellen naar het ziekenhuis voor de uitslag. Groetjes Kimm
Krijg jij dat nu pas?! Dat was het eerste wat we moesten doen. Ik lees wel vaker dat ziekenhuizen verschillende volgordes aanhouden. Op zich wel vreemd van het ziekenhuis want dan hadden ze bij wijze van iemand zwanger geholpen met IUI die wellicht ziek is?... Ik ben al helemaal lek geprikt op van alles en nog wat meerdere malen.
Jaa misschien gaat dat in elk ziekenhuis anders..hier doen ze het pas bij IVF of icsi.ik ben in het begon alleen getest op chlamidiya. Maar met Iui kijken ze blijkbaar niet verder.maar gelukkig weet ik zeker dat mijn man en ik geen hiv of iets dergelijks hebben.we zijn al 12 jaar samen. Ik kan niet wachten tot 14 augustus dan gaat het eindelijk echt van start na al die maanden wachten. Groetjes kimm
O ja; dat is dan wel hetzelfde. Wij zijn ook alleen op chlamidia getest... En dan verder het hele hele hormonen verhaal. Ja, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar die datum!
Hoi, Nou ik heb mijn afspraak gehad van uitslag HSG en ze hadden een kansberekening gemaakt... Alles was goed en ik zit op de grens van 7 a 8 cyclussen in een jaar dus moeten we verplicht zelf weer gaan proberen zonder ziekenhuis hulp. We komen pas in januari weer in aanmerking en dan pas worden we op de wachtlijst gezet voor IUI. Het liefst willen ze ook een kijkoperatie doen, maar dat is niet verpicht voor verdere behandeling dus dat ga ik niet doen. Zover wil ik niet gaan (zeg ik nu althans). Ik heb erg gehuild vanmorgen (bij de arts al)...
Gelukkig was alles goed! Maar ik vind het wel raar dat jullie het nog zelf moeten gaan proberen tot januari. Je hebt pco toch? Heb je ook overgewicht? Misschien als je af gaat vallen dat je cyclus weer regelmatig wordt.dat is bij mij ook gebeurt en met eisprong.en was je man/vriend verminderd vruchtbaar? Vind het echt vreemd dat je zo makkelijk aan de kant wordt gezet,zo van zoek het maar uit tot januari.hebben ze wel gezegt hoeveel kans jullie hebben om spontaan zwanger te worden? Kijkoperatie zou ik ook niet zo snel doen , tenzij het mijn zwangerschapkansen vergroot. Misschien is een ander ziekenhuis ook een idee? Waar lopen jullie? Sterkte in ieder geval, kan me voorstellen dat je dit even een plekje moet geven. Groetjes! Xx
Hoi Kimm, Bedankt voor je woorden. Je begrijpt het precies goed, dank je! Ik heb inderdaad PCOS, maar zij stellen dat het het in een milde vorm is. Ik heb wel een eigen eisprong namelijk alleen lange cyclussen en daardoor minder kansen per jaar gezien. Bij mijn man was ook verder alles in orde waardoor we zo'n 50 tot 65% per jaar kans hebben om zelf zwanger te worden. En dan zitten we boven het percentage om (meteen) geholpen te worden. Ik vroeg mij vanmiddag ook af of ik misschien naar een ander ziekenhuis of kliniek zou kunnen gaan. Nu mag ik door naar een maatschappelijk werker om dat ik over 9 maanden pas weer aan de beurt ben en dat een plekje te kunnen geven... O ja wat beftreft overgewicht: ik zit ietsje te hoog met mijn BMI: ik heb 26.5. Ik ben wel bezig met afvallen; het liefst wil ik nog zo'n 10 k.g. kwijt dat mijn BMI rond de 23 komt. We gaan in ieder geval eerst op vakantie (ik kan dan 2 weken even niet hier komen helaas Ik heb ovutesten mee en we gaan ervoor! Fifty-fifty is het! Maar ik wil zo graag geholpen worden... Tot over 2 weken. Liefs Moisie
Ik snap je frustratie heel goed. elke maand is er 1 te veel. en een maand duurt ook zooo lang! maar dat je een eisprong heb is al heel wat! dat had ik eerst niet eens. Jullie hebben meer kans dan ons op een spontane zwangerschap omdat mijn vriend's zaad te weinig is. Maar wie weet kom je zwanger terug van jullie vakantie Misschien is het juist goed om even op weg te zijn van alles wat met zwanger worden te maken heeft. dat geeft rust en afleiding athans zo ervaar ik dat wel. Goed dat je er met iemand over gaat praten. Je zal merken dat ook dat je een stukje rust gaat geven. Ik zit ook nog boven de 25 met mn bmi maar ik vind mezelf goed zoals ik ben en het ziekenhuis is gelukkig tevreden met het resultaat wat ik heb gehaald. Ik ben nog wel bezig met afvallen maar het gaat nu heeel langzaam vanwege dat pco, dan gaat het ook allemaal wat langzamer. Ik wens jullie een hele fijne vakantie en na de vakantie spreken we elkaar weer. Heb vertrouwen dat het goed komt Liefs xx Kimm
Hoi hoi, Ik kom gezellig met jullie meepraten. Ook voor ons is de enige optie IVF/ICSI. De zwemmers van mijn man zijn niet sterk genoeg en ook nog eens veel traag en niet bewegende zaadcellen. Maar het was een heel gedoe om op dit punt te komen. Allereerst wilde de huisarts maar niet doorsturen. Pas bij mijn 3e VMK, 10 jaar samen zijn waarbij we nooit moeite hebben gedaan niet zwanger te raken en waarvan 4 jaar zeker helemaal bezig met zwanger worden te zijn geweest én na 5 temperatuurcurves gaf ze dan EINDELIJK het felbegeerde doorverwijsbriefje. Afgelopen december zijn we voor het eerst bij de gynaecoloog in het zhuis geweest. Ik heb een kijkoperatie ondergaan en bloedonderzoeken gehad, alles bleek in orde. Het zaad van mijn man was wel iets minder dan zou moeten zei de gynaecoloog maar er waren zeker mogelijkheden dusss... eerst 6 maanden met ovulatietesten aan de slag, dan zo nodig IUI, dan IVF. Maar het zat me niet lekker dus we zijn naar Medisch Centrum Kinderwens gegaan. Toen bleek het inderdaad toch een ander verhaal te zijn. Zelf proberen, IUI en IVF bleken voor ons niet geschikt. Sinds gisteren ben ik echt bezig met ICSI en ik heb de eerst prik gezet. Ik injecteer mezelf en het deed geen pijn maar het duurde even voor ik het lef had hem er echt in te zetten. Gewoon even vreemd jezelf te prikken. Ik zit op Decapeptyl en v.a. zaterdag komt daar Pregnyl bij. 6-8 mijn eerste voortgangsecho. Ben erg benieuwd. Zie het meest op tegen de punctie maar goed, we weten waarvoor we het doen Kimm jij hebt binnenkort prikinstructie. Spannend joh. En intake om te kijken wanneer jullie gaan starten? Moisie Ik heb nog niet helemaal terug gelezen dus misschien dubbelop maar kun je niet voor 2nd opinion ergens anders heen gaan?
@Jordan hoe beleefde je het prikken? Heb je de terugplaatsing al gehad??? Veel foliikels? Hier terug van vakantie , 2 weken met vrienden in een huisje gezeten was super gezellig!vandaag thuis gekomen dus gauw weer even wat neerzetten hier haha. Dinsdag moeten wij voor de prikcursus en intake..spannend!! Het is ook even wachten wanneer mijn menstruatie zich aandient..ik denk dinsdag of woensdag.. De 1e dag van je menstruatie moet je al beginnen met prikken toch? Het is wel rustig geweest hier zeg haaha.. Groetjes Kimm
Na lang uitgekeken te hebben naar deze dag , was die dan eindelijk aangebroken. Om 09.00 moesten manlief zijn deel inleveren en om 10.00 hadden we intake en aansluitend de prikcursus. Maar omdat mijn vriend antibiotica heeft gebruikt moeten we helaas 3 maanden wachten voordat we mogen starten met de behandeling. Dit was een grote klap in ons gezicht vooral omdat we zo naar 14 augustus hadden toegeleefd , omdat ons werd verteld dat ik dan kon beginnen met prikken. Maar helaas moeten we geduld hebben tot begin november Groetjes!
O, wat een ontzettende tegenvaller Kimm Ik kan me heel goed indenken hoe dat voelt. Je wordt geleefd nu he? Ik heb ook een beetje het gevoel ''op hold'' te staan... Ondanks dat we zelf een erg goede kans schijnen te hebben. Ik ben helaas niet zwanger terug van vakantie, ik heb wel een erg leuke vakantie gehad. Maar vandaag ongesteld worden is wel weer ontzettend balen.
@ Moisie Wat rot dat je ongesteld bent geworden , weer een flinke tegenvaller! Wel een fijne vakantie gehad? Dat wij niet kunnen beginnen deze maand viel echt een beetje rauw op ons dak.. totaal onverwacht.. 2 weken tijdens de vakantie helemaal op ingesteld: Na de vakantie eindelijk echt beginnen aan de behandelingen.. Maar helaas bepaald het lot " weer " anders. Ik kon me wel opgeven om mee te doen aan een onderzoek. Dan gaan ze in je baarmoeder kijken of je last heb van kleine afwijkingen..vleesbommen of ontstekingen in je baarmoederslijmvlies. Ondanks dat het geen pretje schijnt te zijn, heb ik me er toch voor opgegeven. Er wordt dan geloot of ik gelijk aan icsi kan beginnen ( dat kan toch niet want ik moet 3 maanden wachten ) of vooraf eerst dat onderzoek. Als ik bij die groep zit van gelijk beginnen dan wordt het 3 maanden afwachten zonder verdere ziekenhuis bezoeken. Maar ik heb zoiets van , ik heb liever dat als ze wat vinden, dat dat beter nu gevonden kan worden dan dat ik niet zwanger raak met de 1ste icsi door een of andere afwijking waar ik niks van wist. Ik hoop uiteraard dat er niks wordt gevonden, de gyn verwacht dat ook niet maar een onderzoek kan geen kwaad denk ik dan maar. Mijn vriend heeft nog steeds ontstekingcellen in zn sperma zitten, maar daar hoeft hij geen antibiotica voor te hebben gelukkig.Anders zouden we nog langer moeten wachten. Hij moet alleen voor de icsi in november nog 1x een spermatest laten doen. Dat wachten voelt echt als tijdverspilling. maar de artsen zeggen dat het echt beter is om 3 maanden te wachten zodat die antibiotica uit zijn lichaam is. Want antibiotica is echt slecht voor het sperma. De bewegelijkheid was gezakt van 30 naar 7% !! Dus ik weet wel dat het voor een goed doel is maar sommige momenten is het wel zwaar om dit allemaal een plekje te geven. Worden geconfronteerd met zwangere vrouwen of vrouwen achter een kinderwagen daar heb ik momenteel ook best moeilijk mee. Dan ben je er even niet mee bezig , en toch denk je er op zulke momenten weer aan. Maar dat is iets wat , zolang ik niet zwanger ben , altijd wel zou blijven. Herken je dit? Wat ik vertelde over dat baarmoederonderzoek.. was dat dat HSG onderzoek van jou? Fijn weekend meisss! en kop op he Groetjes! xxxxxx
Hoi Kimm, Ja dat is herkenbaar wat je opschrijft. Ik weet trouwens niet of jouw onderzoek hetzelfde is als de HSG. Zou kunnen, maar ik denk het niet. Wat je als laatste schreef herken ik zeer zeker. Vorige week zag ik in de stad waar we gingen winkelen alleen maar hoogzwangere buiken rondlopen... En dat is wel confronterend. Ik keek weg en weer gelijk in mijn andere richting een andere buik... Net alsof je even met je neus op de feiten moet of zo.
Hoi Moisie , Helaas krijg ik vooraf geen baarmoederonderzoek. Ik werd geloot en ik zit bij de groep die geen baarmoederonderzoek krijgt voorafgaand aan de icsi. Ben best wel een beetje teleurgesteld, ookal zei de gyn dat de kans dat ze wat vinden heel klein in.. toch had ik liever 100% zekerheid dat alles goed is voordat we beginnen. Maarja niks aan te doen.. op naar november!!! haha Kan echt niet wachten , dat zal jij ook wel hebben met januari.. Wachten duurt zo verschrikkelijk lang.. xxxxies!
Dag meiden, Mag ik me hier ook bij jullie aansluiten?? Vanmiddag bij de gyn. geweest. En er is besloten niet door te gaan met de IUI, want het zaad van mn vriend was weer slecht! De volgende stap die we gaan nemen is IVF/ICSI... En dat valt niet mee!! --> weer naar een ander zkh en ik moet mezelf gaan spuiten! We moeten het nog even laten bezinken. Ik ben me ook flink aan het inlezen hier en overal! Liefs jufaman81