Enige tijd v/d pil af, wanneer zorgen maken?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Anneuhuh, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anneuhuh

Anneuhuh Lid

9 dec 2013
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Nieuw hier, dus alles nog even aan het uitzoeken ;)
    Zou graag tips en/of ervaringen willen als het gaat om zwanger worden. Ik ben in December 2013 (nu dus zo'n ander half jaar geleden) gestopt met de pil. Na twee maanden leek alles weer genormaliseerd en ik menstrueerde gewoon elke maand. Een drukke periode gehad (aankoop huis, verbouwing, druk met opleiding e.d.) dus in die zin minder 'geklust' dan normaal en achter af gezien ook niet op de dagen waarop de kans het grootst is zwanger te raken, dus gek genoeg altijd op de dagen dat ik 'het minst vruchtbaar' was. Echter sinds een maand groeit het verlangen om zwanger te worden en mijn vriend en ik zijn er op het moment meer mee bezig dan voorheen. Ik heb 2 Mei mijn eisprong, dus we dit de komende weken/maanden maar eens in de gaten houden. Nu vraag ik me af... zijn er meer vrouwen waarbij het langer duurde zwanger te raken? Ik moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er wel 'chill' mee om ga, maar soms ben ik bang... stel dat ik nooit zwanger zou kunnen raken?

Groetjes, Anne

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    in feite zijn jullie er dus eigenlijk pas nu écht mee bezig, je eisprong weet je 100% zeker als je ovulatietesten gebruikt, en dan is het nog de vraag of het eitje dan direct springt of de dag erna, als je zeker wilt zijn raad ik je aan om ovulatietesten te gebruiken, als je er nuchterder mee om wilt gaan kun je gewoon op de gok blijven vrijen, meeste gaan als ze echt een jaar ovulatietesten hebben gebruikt en geen resultaat na een jaar anderhalf jaar naar een huisarts

succes

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ook al heb je een regelmatige cyclus kan je nooit ervan uitgaan dat je eisprong volgens de standaard berekeningen plaatsvind! Met ovulatietesten kan je je piek meten en met temperaturen weet je precies op welke dag je eisprong is geweest.

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik zou je aanraden om ovulatie testen te gaan gebruiken,zo kan je je LH piek gaan opsporen en aan de hand daarvan 'klussen' op de juiste momenten. Succes,hopelijk heb je snel een mooie zwangerschapstest in je handen ;)

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Temperaturen is de enige methode waarmee je een eisprong vrijwel precies kan opsporen, of waarvan je kan zeggen: dan heeft mijn eisprong plaatsgevonden.
    Zou hiermee icm ovulatietesten beginnen.

6. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Ik zou ovulatietesten icm tempen doen....
    Zo heb extra zicht op je ei. Sommige vinden dat minder romantisch. Toch heb je minder twijfel of je rond goede moment sex hebt gehad.
    De meesten die gaan na een jaar een arts consulteren of als er geen LH pieken worden gevonden.

Deel Deze Pagina