Huilen in de slaap

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lieselot84, Nov 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hallo,

Mijn zoon die huilt terwijl hij aan het slapen is. Het klinkt net zoals hij normaliter huilt, maar dan stiller. (een beetje hetzelfde effect als wanneer mijn hond blaft in zijn slaap als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik weet dat baby's en kinderen tijdens hun slaap de dingen verwerken die ze overdag meegemaakt/geleerd hebben. Maar huilen... ik vind ik het zo naar klinken, echt snikken. Het is net alsof hij vandaag dan een nare ervaring gehad heeft, terwijl dat voor mijn gevoel niet zo geweest is. Hij doet het niet vaak, wel regelmatig.

Zijn er nog andere moeders die dit verschijnsel bij hun kind opgemerkt hebben?

2. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Ja hoor, gebeurt hier ook met enige regelmaat...
    Ik denk idd dat het een stukje verwerken is. In het begin ging ik de hele dag overdenken wat er gebeurd kon zijn dat ze zo moest huilen, maar kwam er niet achter. Waarschijnlijk beleeft ze dingen toch anders... Ik geef haar haar fop en wrijf over haar buik en neurie soms een liedje. Dan wordt ze weer rustig.

3. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

Aug 17, 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Hier ook herkenbaar. Mijn zoontje deed dit ook. Ik ging kijken, omdat hij huilde, maar dan had hij echt zijn oogjes dicht en hij was duidelijk niet wakker. Wel zielig...
    Hij had dit vooral tijdens een sprongetje.
    Kennelijk voelen ze dan toch je aanwezigheid, vooral als je even je hand op het hoofdje of ruggetje legt.

4. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    jah hoor hier ook wel eens meegemaakt.... en na 2 jaar nog steeds! maar nu is het vooral praten in de slaap!

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier ook hoor, vooral na een drukke dag.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook wel vaker dat ze huilt in haar slaap. Het is dan een iets ander huiltje als normaal, meestal na ene paar minuten is het dan weer over.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Mijn zoontje huilt ook vaak in zijn slaap. Meestal wel als hij ergens last van heeft, zoals doorkomende tandjes.

8. rce86

rce86 Bekend lid

Sep 19, 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Dyon doet het ook vaak. Ik heb gehoord dat het alleen maar een goed teken is als ze dat doen omdat dat betekent dat de hersentjes zich aant ontwikkelen zijn... (zeg ik het zo goed?!)

9. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Het is leuk om te horen dat dit ook bij andere kinderen voorkomt :D

Share This Page