Hoelang wennen aan nachtlenzen.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 23 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoi, hoi dames :)

Afgelopen nacht voor het eerst mijn nachtlenzen ingehad, Poe....wat wennen zeg! Ik draag al jaren zachte silicone lenzen dus deze harde lenzen is wel even wat anders. Ik heb vannacht geen oog dichtgedaan hele tijd het gevoel dat er enorm veel zand in mijn ogen zat, heel vervelend gevoel. Hadden jullie dat ook? Hoelang duurde dat gevoel? Na hoeveel nachten kon je wel slapen?

Ben net terug van controle van de opticien en zei zij dat het woendag toch wel minder moet zijn, nou hoop ik niet nog tot woensdag slapeloze nachten te hebben maar goed we zullen zien.
    Ik had eerst -3.00 en -3.50 en nu had ik -2.00 en -2.50 toch wel wat gedaan dus.

Hoor graag jullie ervaringen van de eerste dagen/weken nachtlenzen

Super bedankt voor de moeite :)

2. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Mijn vriend heeft ook nachtlenzen en heeft er echt 3 nachten aan moeten wennen. Toen was zijn sterkte ook weer helemaal goed en kon hij goed zien. Hij gebruikt ze nu 2,5 jaar en wil niet anders meer.

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb gewoon normale harde lenzen. Moet er niet aan denken om die dingen 's nachts in te houden!
    Mijn moeder heeft ook een tijdlang nachtlenzen gehad, die vond het super! Maar die had wel dat ze 's avonds met de schemering niet alles meer goed zag.

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

En kan hij in het donker en schemer nog goed zien?

5. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Na anderhalve week had ik het opgegeven. Ik kon er maar niet aan wennen en had het gevoel dat ik een bak zand in mijn ogen had.
    Het resultaat was wel geweldig, en dat met -4,5.
    Mijn man was binnen een paar dagen volledig gewend en gebruikt ze al een jaar of vijf. Hij heeft er totaal geen moeite mee en slaat af en toe een nachtje over.

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Woensdag gaan ze kijken heb ik dan nog steeds dat zandgevoel dan gaan ze andere lenzen bestellen voor mij. Waarschijnlijk moeten ze dan groter zijn zodat ze beter om mijn oog passen.
    Maar ze kijken het tot woensdag aan, ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou vanannacht nacht twee ik ben benieuwd....

8. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Alleen als hij al heel lang wakker is en vermoeid dan ziet hij bv. bij het autorijden om de koplampen van die ringen eromheen... Maar normaal ziet hij in het schemer en donker goed

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ok dank je wel :)

Ps: ik zit inmiddels al op -1.50 :)
    Dus met dit tempo zou ik maandag zonder moeten kunnen.....

10. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb spijt dat ik begonnen ben met deze lenzen. Ik verlang terug naar mijn zachte lenzen waarmee ik heel de dag en nacht alles prima kan zien.
    Ik slaap heel onrustig, kan met deze lenzen echt niet tv kijken of laat staan autorijden, kan buiten redelijk goed zien zonder lenzen maar loop ik.naar binnen is het een wazige boel, inzetten is helemaal niet prettig en ik zie er alweer tegenop om ze vanavond weer in te moeten hebben.....
    Ik denk dat ik ze uitlaat en dinsdag mijn opticien bel dat ik ermee wil stoppen en mijn oude lenzen terug wil. Ik wil weer gewoon een nacht lekker doorslapen zonder zand gevoel in je ogen

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nou afgelopen nacht geen lenzen meer ingehad en wat een opluchting. Geen pijn meer in mijn ogen en rustig slapen heerlijk!
    Alleen nu zie ik super wazig super vervelend, morgenvroeg ga ik gauw bellen dat ik mijn andere lenzen weer wil.

Deel Deze Pagina