enkel een dooierzakje

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door babs81, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja
    na vele miskramen, en onderzoeken in de mmm
    ben ik zomaar spontaan zwanger geworden!!
    heel mooi nieuws natuurlijk

alleen volgens eigen berekening zou ik 6/7 a 8 weken moeten zijn
    en op de echo zie je toch echt een heel klein rondje (deze keer zonder zwarte lijnen/vlekken , wat bij mij altijd aanduid dat er een mk komt!!

Maar zag alleen een rondje, gyn zag wel een dooierzakje erin
    Hoe kan dit, maak me aan de ene kant weer zorgen
    en aan de andere kant, tjah, het is nooit goedgegaan dus waarom nu wel???

wie weet hier raad mee??
    over 13 dagen heb ik een nieuwe echo

2. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ervaring hiermee heb ik niet kan alleen de vraag bedenken;
    Misschien ben je wel korter zwanger?
    Hoop het in elk geval en dat je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje ziet!

Sterkte met het wachten in elk geval.

3. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje wel

ja lijkt bijna onmogelijk dat ik korter zou zijn!!!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    ik ben een goede voor zulke topics:

bij 6w1: lege vruchtzak, nog geen dooier, niks!!! vruchtzak had de grootte van 5w. Zag er slecht uit. (ik wist precies mijn eisprong, dmv clomid)
    moest rekening houden met een komende miskraam.

met 7w2d: alles was goed! was zelfs een dag voorop. De gyn had geen verklaring!!!
    en nu gaat die lege vruchtzak slapen!
    dus houd nog even hoop en vraag of je volgende week al terug mag voor een echo, dan zou er echt al iets te zien moeten zijn!!

5. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohw dat klinkt alweer wat mooier!! Hoop ook dat het zo mooi word
    Kan altijd bij een pretecho buro nog een echo vragen;)

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.981
    15.609
    113
    Nabij Utrecht
    Met exact 6 weken een echo, niks te zien alleen een vruchtzak die overeen kwam met 5 weken zwangerschap. Ik zag het zeer somber in.

Exact 1 week later (7 weken volgens de kalender) weer een echo en toen zagen we een vruchtje met kloppend hartje en jaja gewoon 7 weekjes oud!

En dit wondertje is vorige week 1 jaar geworden!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat kan verschillende dingen betekenen. Het kan zijn dat het niet goed is en er toch weer een miskraam komt.
    Maar het kan ook zijn dat je een late innesteling hebt gehad en de groei van het vruchtje dus pas later op gang is gekomen en je daardoor dus korter uitkomt.
    En baby's groeien in spurtjes, ook al in die fase, dus als je net voor een spurt aan een echo hebt gehad, kom je ook alweer op een heel verschil uit.

Wij werden bij Thirza 2,5 week teruggezet in eerste instantie, terwijl ik mijn eisprong getempt had. Werd later gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum. Achteraf is hier de innesteling 12 dpo geweest. Ik testte pas 19 dagen overtijd positief, (3 weken na innesteling dus pas, ook nog eens!), dus laag HCG, wat mogelijk een trage groei ook verklaart.
    Daarbij nog eens de mogelijkheid dat we vlak voor een spurt aan de echo hadden.... (echo twee kwam een week eerder uit, de 20-wekenecho kwam op onze cyclusdatum uit.... ;):(). Thirza is geboren 2 weken na echodatum 2 :cool:..... wel duidelijk een overtijd-kindje, (helemaal schoon, rimpelige vingertjes, lange nageltjes, hoog geboortegewicht. Bevestigd door VK trouwens, niet alleen mijn mening ;)).

13 dagen is wel lang wachten op een nieuwe echo, zeker als je al meerdere miskramen meegemaakt hebt en zwanger worden zo'n punt is bij jullie.... Mag je niet volgende week? Dan is het verschil met nu natuurlijk kleiner, maar kun je iig wel wat eerder duidelijkheid krijgen of het vruchtje groeit en zich ontwikkelt, of dat het toch mis gaat...

Ik duim voor je, hopelijk is het bij jullie net zoiets als bij ons!

8. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook!!!!
    Ik ga morgen een vk bellen en voorleggen!!
    desnoods een pretecho ofzo!!!
    Tnxxcx voor je lieve reactie[QUOTE=Rozemarijke;10602188]Dat kan verschillende dingen betekenen. Het kan zijn dat het niet goed is en er toch weer een miskraam komt.
    Maar het kan ook zijn dat je een late innesteling hebt gehad en de groei van het vruchtje dus pas later op gang is gekomen en je daardoor dus korter uitkomt.
    En baby's groeien in spurtjes, ook al in die fase, dus als je net voor een spurt aan een echo hebt gehad, kom je ook alweer op een heel verschil uit.

Wij werden bij Thirza 2,5 week teruggezet in eerste instantie, terwijl ik mijn eisprong getempt had. Werd later gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum. Achteraf is hier de innesteling 12 dpo geweest. Ik testte pas 19 dagen overtijd positief, (3 weken na innesteling dus pas, ook nog eens!), dus laag HCG, wat mogelijk een trage groei ook verklaart.
    Daarbij nog eens de mogelijkheid dat we vlak voor een spurt aan de echo hadden.... (echo twee kwam een week eerder uit, de 20-wekenecho kwam op onze cyclusdatum uit.... ;):(). Thirza is geboren 2 weken na echodatum 2 :cool:..... wel duidelijk een overtijd-kindje, (helemaal schoon, rimpelige vingertjes, lange nageltjes, hoog geboortegewicht. Bevestigd door VK trouwens, niet alleen mijn mening ;)).

13 dagen is wel lang wachten op een nieuwe echo, zeker als je al meerdere miskramen meegemaakt hebt en zwanger worden zo'n punt is bij jullie.... Mag je niet volgende week? Dan is het verschil met nu natuurlijk kleiner, maar kun je iig wel wat eerder duidelijkheid krijgen of het vruchtje groeit en zich ontwikkelt, of dat het toch mis gaat...

Ik duim voor je, hopelijk is het bij jullie net zoiets als bij ons![/QUOTE]

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoi babs,

ik wilde even weten hoe het nu met je gaat? heb je al een echo gehad? en zo ja hoe was het?
    hopelijk is alles goed, zou het zo fijn voor je vinden.

10. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaa kloppent hartje!!!
    Woensfag weer:)

11. Delta

Delta Niet meer actief

ohw gelukkig meid ! :D

12. AHzondag

YEAH:D:D dat is super nieuws!!!

13. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaah. Dit gaat eens een x goed hoop ik. Hoever was ik vorig jaar met de muskraam??? Weet jij dat nog???

14. AHzondag

was dat met 8 of 10 weken

15. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens 6 of 7!!!! Maakt ook niet uit!!!

Lief dat je mij vraagt;)

16. AHzondag

babs, ik heb de list gevonden en daar stond 7 weken bij.
    hopelijk gaat het nu goed

17. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ahhh kiek. 7 weken!!! En toen niets gezien en nu wel!!! Yeahhhhhh
    Tnxxx

18. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wat goed!! Duim dat het goed blijft gaan!!

19. babs81

babs81 Bekend lid

9 aug 2011
    675
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnxxxxxxxx ik hoop het ook

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    geweldig! hopelijk vandaag weer zo'n mooi plaatje van jullie beebje!

Deel Deze Pagina