Enkel groente 's avonds met 7/8 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Benzoblij, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Misschien heb ik het mis maar in schema's van andere dames lees ik vaak dat ze hun kindjes van 7/8 maanden enkel groente geven als avondeten. Waarom is dat?
    Mijn dochtertje is nu 8 maanden, maar eet al vanaf een maand of 6 ook rijst of aardappel of pasta en soms wat vlees, vis of ei bij haar groente.
    Gewoon avondeten zoals wij het allemaal eten :D
    Ze doet het er prima op en smult ervan.
    Maar ik blijf nieuwsgierig naar het zo lang vasthouden aan allemaal maar groente geven. Wie vertelt het me?

2. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hoi Benzoblij

Ik denk dat het geen vlees/vis geven vooral komt doordat die kleintjes het gewoon nog niet nodig hebben. Verder weet ik t ook niet.

Overigens praat ik ook vaak over 'groentehap', maar dat is gewoon ook aardappelen enzo hoor, maar klinkt gewoon makkelijker ;) Eigenlijk zou ik dan 'warme hap' moeten zeggen, dekt de lading beter :)

Eet je meisje al met de pot mee of apart? Vers of potje? Jaja ik is ook nieuwsgierig :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Met 7-8 maanden kregen ze hier op een dag of groente of fruit. En groente was dan soms echt alleen groente, volgens mij begonnen we toen net met wat pasta of rijst erdoor te doen.
    Waarom wij 'zo lang' alleen groente gegeven hebben? Omdat ik ten eerste niet het idee had dat ze meer nodig hadden. En ze moeten eerst maar eens leren de groente te eten voor er dingen bij gedaan werden.
    Ondertussen eten ze bijna altijd mee met wat er voor de rest gekookt is. En dat is dus ook met kruiden enzo, en ze vinden het lekker hoor ik dus mogen ze het van mij eten. Alleen friet/taart/snoep vind ik dat ze nog niet hoeven te eten.

Liefs, Hanneke!

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    hier ook al met aardappel hoor! En ik doe sinds deze week om de dag er wat vlees door. Hij vond alleen groente niet zo lekker, met aardappel erdoor vond hij het lekkerder en nu eet hij zo goed dat ik er vlees door doe! Met de pot mee, maar dan zonder kruiden. Hij krijgt wat wij ook eten. Wel zo makkelijk!

5. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Als mijn dochtertje haar zin had gekregen had ze haar eerste fruitpotje al helemaal leeggegeten. Wennen? Welnee, alles wat je haar geeft eet ze meteen op. Dus at ze al heel snel met de pot mee zeg maar :D Alhoewel ik daarbij moet zeggen dat manlief en ik ons avondeten aanpassen aan haar. Dus zout en peper pas op tafel erbij en geen al te exotische dingen. Als we dat eten krijgt dochterlief een potje... Alhoewel ik er geen moment aan twijfel dat ze het wel zou eten, alleen lijkt me het niet zo goed voor haar, dus doen we dat nog niet.

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.357
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het is maar net wat er in het potje zit. Soms is het met aardappel en vlees, soms met rijst., Er is van alles. Dus nee neit alleen groente.
    maar zo noemt men dat nou eenmaal omdat je in het begin toch begint met alleen de groente

Deel Deze Pagina