hoe en wat papfles/bordje

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamainspe, 5 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    ff vraagje,
    Hoe maak ik een papfles/bordje?
    En met wat? En hoeveel?

Alvast bedankt!

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij doen met bambix (door de opvolgmelk). Melk maken en dan zoveel bambix erin tot ik denk dat het dik genoeg is....

3. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi, thanks voor je antwoord,
    maar nog effe vraagje, hoeveel opvolgmelk heb je dan nodig?

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Dat is net hoeveel pap je wilt geven. Wij geven altijd 150 cc water/5 scheppen melk en dan 3 á 4 scheppen bambix. Maar er zijn veel mensen die 200 cc geven of meer. Net hoeveel honger je kleintje heeft ;) . Merel is nooit een grote eter geweest.

5. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hihi nee had al wel t idee dat ik voor diana niet zoveel hoeft klaar te maken aangezien ze ook nog geen 100gr fruit wil eten.

tips daarvoor hou ik me aanbevolen hoe ik dr meer kan laten eten!

6. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Het staat bij Bambix ook op het pak hoe je de pap klaar moet maken. Ik doe 200cc melk en 20gr Bambix.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik doe 200 ml met 6 eetl bambix.

@ mamainspe, wat voor fruit geef je ? en hoe ?

lars heeft een periode gehad dat hij geen gepureerd fruit meer wou eten, maar wel stukjes zacht fruit. (banaan, peer, meloen, mango, kiwi)

8. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Ik wissel fruit af, t is net wat ik in huis heb, want uit het potje hoeft ze het al helemaal niet. (ja 1 hap en dan gaat dr mondje niet meer open)
    Meestal is de basis banaan, afgewisseld met appelstukjes, meloen, kiwi en peer en wat liga om t wat in te dikken.
    Meestal eet ze zo'n 60 gr op. Stukjes of zonder maakt niet uit, en ze heeft wel honger, want als ik om die tijd een fles geeft slurpt ze m zo leeg.

En ook een boterham, ik lees vaak dat ze al een hele boterham eten, maar ik krijg er echt niet meer in dan 2 reepjes van ong 1 cm kleine stukjes, en ook dat maakt niet uit wat er op zit, boter, smeerkaas, appelstroop.

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    niet te druk over maken, als ze honger heeft eet ze wel hihi. maar als ze 60 gr per keer eet, geef je toch gewoon smorgens 50 en smiddags 50, deed ik ook vaak.

10. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Wat een verschillen kunnen er zijn hé... Mijn ventje ging vandaag huilen toen hij zijn ene boterham op had, dacht tja zal nog eens ééntje smeren en ja hoor meneer at hem helemaal op :) (kleine vreetmonster heb ik! ;) )

11. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha, dat heb ik ook, alleen is lars niet van het brood, die heeft liever warm eten haha

12. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    tja verschillen zeker, diana dr "vriendje" even oud (schele 2 dagen) eet idd niet maar vreet alles!
    idd 2 boterhammen, pot groente 150 gram, en fruit eet ie de lepel mee op bijna...
    dus ja ach t zal altijd wel wat zijn, idd ik blijf gewoon volhouden!

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik geef 200 ml melk en 4 eetlepels Bambix in de papfles.

14. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,
    nu is het helemaal drama.... brood wil ze niet
    fruit heeft ze na een paar hapjes ook wel gezien en over groente al helemaal niet te praten!
    ze is overigens ook vreselijk huilerig, niks is goed, en slaap veel.

pff wordt er echt effe moe van!

thanks kan t ff kwijt hier!

Deel Deze Pagina