@the lady, ik hoop voor je dat het idd de afzondering is wat hij nodig had. En wat betreft het op 1 zij slapen, ik denk dat hij dan een voorkeurshouding krijgt en dus kans krijgt op afplatting van zijn hoofdje. Ik zou hem dus niet ieder slaapje op dezelfde zij laten liggen. Vandaag (niet alleen vandaag hoor) was mijn ventje zooo moe, maar kon zelf na zijn 1e slaapje van vanochtend niet meer in slaap vallen. (keek me na een kwartier speentje erin stoppen met een big smile en grote ogen aan haha). Bij het 2e slaapje werd hij weer na 3 kwartier wakker. Ik had geen zin om weer een tijd naast zijn bedje te staan dus heb ik hem gepakt en heb hem naast me gelegd, toen heeft hij in totaal 2 uur geslapen! Het slaap(je) daarna heeft hij lekker bij me in de draagdoek gedaan ook voor wel anderhalf uur. Ik ga hem eerst maar eens laten wennen aan langer slapen (door bij me te laten slapen in bed / bank / draagdoek) en dan probeer ik het wel in zijn bedje. Hij heeft eerst echt meer slaap nodig!!!
mja Blossum, heeft dus echt geen zin om 'm op z'n rug te leggen ofzo, hij draait zich zelf op z'n zij! En als ik 'm op z'n linker-zij leg valt ie gewoon niet in slaap... :-/
@the lady: oh dat is wel vervelend ja... Lastig he! Ik weet het ook echt niet hoor. Zit er zelf een beetje doorheen. Mannetje heeft echt slaap tekort want hij is niet echt gezellig. Wil heel de tijd vermaakt worden en ik heb daardoor nergens tijd voor. Hoe doet iedereen dat toch...?
Ik denk dat je mannetje een sprongetje heeft blossum... Dat is even een week, 2 weken tandenbijten, maar normaal gezien wordt hij daarna weer gezellig hoor! Hoeveel weken is hij nu?
Oh dan hoop ik echt dat dat het is!!! Hij is nu 12 weken. Vanochtend heeft hij weer 40 minuten geslapen en net 50 minuten... Grr! Hij is volgens mij nooit uitgeslapen want hij wordt altijd hard huilend wakker. Maar is ook niet goed in slaap te krijgen. Thx Lady!
12 weken is een sprongenleeftijd idd... dan zijn ze hangerig(er), moeilijker in slaap te krijgen, een beetje chagrijnig om niks etc. Het goede daaraan is dat hij daarna een stuk meer kan dan ervoor, ze geraken namelijk van slag omdat ze ineens de wereld helemaal anders ervaren... Hoop dat het snel over is!
Heel herkenbaar dat lastige slapen overdag. Hier nog eentje.. Ik ben ook een beetje zoekende, en heb nog een paar dingen die ik wil proberen. Anders laat ik het erbij en accepteer ik dat hij overdag gewoon minder slaapt of bij mij wil slapen. Al heb ik het idee dat hij het ook nodig heeft. Hoelang moet je nieuwe dingen uitproberen voordat je kunt zeggen of het werkt? Over het op de ene zij slapen: ik zou kijken of je het kunt veranderen ivm voorkeurshouding. Misschien wil je kindje (overdag) op de buik slapen?
De methode die ik heb toegepast zou op dag 2 al enig resultaat moeten laten zien! Zeker als je het combineert met inbakeren. Dan komt er een terugvalletje en na een dag of 5 moet je echt veel resultaat zien. Maar dan moet je wel de hele dag en elk slaapje heel consequent zijn.
Geprobeerd, buikslapen is absoluut geen optie, hij begint te huilen. Tot nu toe enkel de linkerzij... Heb gemaild naar m'n osteopaat, die weet wel raad, is een bekende man als het over kinderen/baby's gaat.
Zou willen dat ik er vroeger van gehoord had, met een 4 maandertje beginnen inbakeren, lijkt hier echt niet te werken. Man wat wordt hij boos als hij z'n handen niet loskrijgt!
Mijn zoontje heeft dit ook heel lang gedaan, hij was vaak na 1,5 uur weer moe, ging naar bed (viel dan meteen in slaap zonder mopperen) en was na 45 minuten weer wakker, en zo ging dat de hele dag door. Wat bij mij uiteindelijk geholpen heeft is het accepteren (is al eerder gezegd). Vanaf het moment dat ik zoiets had van nou ja, dan slaap je maar 4x op een dag 45 minuten gaf dat al veel meer rust! Bij mijn zoontje heeft dit uiteindelijk tot een maand of 10 geduurd (weet het niet precies meer), toen ging hij 2x op een dag slapen en dit werd steeds langer (uiteindelijk 2x 1,5 a 2 uur). Nu slaapt hij nog 1x op een dag maar maakt hij vaak wel een flinke ruk (alhoewel het wel varieert, de ene keer slaapt hij maar 1,5 uur, de andere keer 3,5 uur, is geen peil op te trekken). Dus mijn tip: accepteer het, ga erin mee en waarschijnlijk gaat het over een tijdje ineens beter!
Volgens de osteopaat; baby's die niet op hun rechterzij willen liggen hebben dat vaak omdat ze last hebben van reflux... En ons mannetje heeft idd last van reflux sinds hij 3 maand oud is. Nooit gedacht dat rechter-of linkerzij iets uitmaakte. Moet het een weekje tijd geven en indien geen beterschap; afspraakje maken.
maar hoe kun je nou altijd dezelfde volgorde hebben? net als nu slaapt ie (eindelijk!), maar hij slaapt gemiddeld 30 min in zn eigen bed als ik geluk heb. maar kijk dit gebeurt ook nogal vaak hier: hem in bed omdat ie moe is maar begint te krijsen en tranen over zn gezicht en stopt zn vuist in zn mond. tja dan maar voeding geven want hij wil niet slapen. als ie zo overstuur is laat i k hem niet liggen. daarna slaapt ie dus wel maar word na 30 min hooguit weer wakker. dan ga ik niet weer gelijk voeding geven natuurlijk vaak als ie bij mij in mn armen ligt kan ie wel 2 uur achter elkaar slapen ? dus hoe krijg je nou een goede regelmaat?
silly, bijv je voed hem...spelen ...tot moe...in bed...blijven troosten, maar niet met borst..tenzij het ECHT honger is..mss werkt een speentje.. Als IK weet dat hij moe is, maar blijkbaar niet aan toe wilt geven..dan ga ik gewoon in de weer met hem om hem te helpen..zo lang mogelijk naats bedje troosten of in slaap helpen, zingen wiegen, hoofd naast hoofd, kriebelen over gezicht..knuffeldoekje weet ik het wat... Ookal huilt ie een btj dan lbijf ik er gewoon bij... meestal valt ie wel in slaap, soms moest ik er wel 10x naar toe..maar gewoon steeds zelfde ding, dit houdt ie echt geen uur vol hoor.. al ie wakker wordt, kan ej er ook een gewoonte van maken, na wakker wordne altijd even in de box of speelmat...tot het "tijd" is om te eten, natuurlijk als ie eerder honger heeft gewoon eerder geven... dus voeden-spelen-slapen-spelen-voeden
@ Blossum: je schrijft dat je je kindje beneden hebt in de woonkamer/eetkamer? Waarom ligt hij niet op zijn eigen kamer of in jullie slaapkamer? Dat is misschien nog rustiger voor hem. En je zou eens kunnen proberen om hem in de kinderwagenbak te laten slapen, dat geeft ook een gevoel van geborgenheid/veiligheid een beetje hetzelfde als inbakeren dus. xxx