Ziek: wat kan het zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (11 maand) is sinds gister ineens behoorlijk ziek:

- 40 graden koorts (zakt niet met paracetamol);
    - huilt de hele dag en wil alleen maar bij me op schoot liggen;
    - kreunt de hele dag, ook in zijn slaap
    - kan de slaap niet vatten, slaapt alleen af en toe wat bij me op schoot;
    - kijkt ziek uit de ogen
    - stinkt uit zijn mond
    - ontlasting is minder dan normaal
    - plast wel veel

Hij is verder niet echt verkouden (wel klein beetje snotterig, maar dat is hij eigenlijk altijd wel), heeft volgens mij geen oorpijn.

Hij heeft al wel een aantal weken dat er tandjes en kiezen doorkomen, maar ik heb niet echt het idee dat dat het nu is, want hij zit niet met zijn vingers in de mond en grijpt ook niet naar zijn hoofd.

Hij eet en drinkt gewoon goed.

Wat kan er met hem aan de hand zijn? Ik heb wel het idee dat hij echt pijn heeft want hij kreunt de hele tijd. Iemand enig idee? Alvast bedankt voor het meedenken!

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    misschien kan je deze vraag beter aan een dokter stellen?

het lijkt mij iets van griep ofzo...

3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Je zegt dat de ontlasting minder dan normaal is. Is de kleur en structuur wel het zelfde als normaal of is het meer in de richting van diaree? Indien je namelijk diaree en koorts hebt moet je contact opnemen met de ha.

Is de kleur van de urine veranderd of het je het idee dat hij pijn heeft bij het plassen? Dan zou het namelijk ook nog een blaasontsteking kunnen zijn. Bij de apotheek kan je een luierzakje kopen om de urine op te vangen en die kun je bij de ha laten testen.

Verder mag je kindje max. 3 dagen koorts hebben, erna moet het afzakken. De hoogte van de koorts maakt niet uit, maar het mag niet hoger dan 41.7 graden worden.

Vertrouw je de boel echter niet, vind je hem suf, niet aanspreekbaar, krijg hij rare vlekjes, drinkt hij minder dan de helft van wat hij normaal drinkt dan moet je contact opnemen met je ha.

Hopelijk kan je hier wat mee!

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ruiken uit de mond in combi met de koorts zou een keelontsteking kunnen zijn. Even bij je huisarts langs dus!

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mex. griep gaat hier ook rond, dus dat kan het ook zijn. Is in principe niet meteen heel gevaarlijk, maar hou goed in de gaten dat hij genoeg drinkt en genoeg plast en idd na 3 dagen koorts altijd ff de HA bellen.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken. Ik kijk het nog een dagje aan. Als het morgen nog zo is of als het voor die tijd verslechtert dan gaan we zeker naar de huisarts.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Cin85: bedankt voor je uitgebreide antwoord. Hij is niet aan de diarree. Urine heeft ook geen andere kleur, maar ik vind het wel anders ruiken als ik zijn luier open maak. Het stinkt een beetje, maar ik denk zelf eerder dat dat komt doordat hij hoge koorts heeft en daardoor erg zweet in die luier.

Deel Deze Pagina