Welke thermometer gebruiken jullie? Volgens mij zijn namelijk die digitale voor in het oor niet zo betrouwbaar als die voor het rectaal gebruik. Of heb ik het nu helemaal mis?? :
Ik weet niet wat betrouwbaarder is, maar ik gebruik eigenlijk altijd voor rectaal gebruik, omdat ik zeker weet dat die de goeie temp. aangeeft..maar hou me er niet aan vast dat een oorthermometer niet goed is hoor.. het is net wat je gewend bent denk ik succes liefs Faith
Ik heb beide en ze wijken niet zo heel veel van elkaar af. Rectaal is meestal 0,2 graad hoger dan in m'n oor. Ik heb wel op aanraden van mijn huisarts een gewone gekocht om rectaal te tempen, dat was volgens hem beter, maar bij het uitproberen was er dus weinig verchil.
ik werk in de verpleging en wij hebben oorthermometers en thermometers voor rectaal gebruik, wij tellen bij een oorthemometer altijd een halve graad bij. Laatste tijd is er bij ons op het werk sprake over dat we de oorthermometer niet of minder moeten gebruiken omdat ze vaak niet kloppen. Kan zijn dat je in het ene oor bijv. 36,4 tempt en in het andere oor 37,1 ofzo. Dit kan liggen aan bijv een oorprop. Dan kan de temperatuur dus al veel afwijken. Rectaal tempen geeft de beste waarde aan. Liefs meliske
stomme vraag, maar wat is rectaal? ik denk dat ik het weet maar toch..... als ik temp doe ik het altijd onder mijn tong. is dat ook niet goed?
ik ga de volgende maand ook maar tempen hopelijk word ik een beetje wijzer van mijn lichaam dus ik zal ff thermometer halen die kan je toch gewoon bij de kruitvat of etos kopen?? en wat voor eentje (merk) hebben jullie dan. en wat is de beste???