Gister foto's laten maken en ze zag geen breuk. De foto's zouden nog door een arts bekeken worden maar ze verwachte niets. Nou mooi, niet gebroken dus. Als het pijn blijft doen maar contact met de huisarts houden. Maar waarom doet het af en toe ineens zo'n pijn dat ik wel door de grond kan zakken? Net ook weer. Mijn enkel ziet er meer blauw uit dan de afgelopen dagen volgens mij. Alhoewel nog niet erg blauw.
Je kunt iok nog je enkelbanden flink oprekken/scheuren. Dat doet echt heel erg pijn. Ik heb het al meerdere malen gehad. Als je dan een kleine beweging maakt met je voet kun je echt door de grond heen zakken van de pijn.
Mijn vriend had een scheurtje in zijn enkelband met als gevolg ook dat het blauw was onder de enkel en naar de hak toe. Hij heeft een elastieken bandage omgedaan die we bij de drogist hadden gekocht, gaf zijn enkelband wat rust
Assistentes....soms vreselijke mensen. Vooral bij de hap (sorry) Toen mijn zoontje een tegel op zijn 2 vingers had gekregen belde mijn man de hap voor advies en die zeiden, vingers moet je koelen. Ik koelen onder de koude kraan en toen had ik in ene bot-deeltjes en hele lappen vel in mijn hand liggen. Dus mijn man belt weer op dat t echt niet goed ging hier zei de ass, We hebben toch gezegd dat je moet koelen. Ondertussen was mijn zus met mij en mijn zoontje in de auto op weg naar de seh en wat zegt de ass......ik zal bellen zodat de verpleging daar jullie tegen kunnen houden want jullie gooien ons advies in de wind. Vervolgens op de seh mochten we meteen door lopen en 2 uur later lag mijn zoontje op de ok in de hoop zijn vinger nog te kunnen redden. Dus ik snap heel goed dat sommige mensen doorduwen en dingen gaan "eisen" al snap ik ook dat de ass de meeste gevallen die kunnen wachten eruit moeten filteren. Soms dus echt een ondankbaar beroep, @TS: Een paar weken terug heb ik me flink verstapt op de drempel van onze achter deur. Mijn enkel ging ook flink dubbel. Heb t maar gelaten voor wat t was en nu 8 weken later begint ik pas te merken dat ik vaker kan lopen zonder de pijn in mijn enkel te hebben. Een kneuzing of een scheurtje kunnen vreselijk zeer doen. Je zou allicht de dokter kunnen bellen voor iets zwaardere pijnstilling. Als t echt niet gebroken is zoals de foto's nu doen blijken lijkt t me wel verstandig om je voet af en toe toch te bewegen als je zit om stijfheid te voorkomen. En verder pas belasten als je er goed op kan staan en langzaam op bouwen. Nu eerst ervoor zorgen dat je goede pijnstilling hebt
Wow... jeetje.... wat onwijs heftig. Hebben ze nog excuses gemaakt? TS van banden kun je echt enorm veel pijn ervaren. Gescheurde of gerekte enkelbanden is geen pretje
Ik heb al regelmatig mijn enkel (zwaar) gekneusd ook tot het punt dat de lichtste aanraking al een flinke pijnscheut te weeg bracht. Azijn op een washandje helpt ook goed tegen de zwelling, al stinkt het wel behoorlijk.. Blijven hoog houden en koelen (coolpack met een theedoek erom ofzo). En voor een tijdje echt de enkel blijven ontzien, eventueel zou je hem in kunnen (laten) tapen met sporttape van hansaplast (maar dan moet je wel iemand hebben die weet wat hij/zij doet). Je kunt dan nog steeds niet fanatiek aan de gang, maar het kan net voor dat extra beetje rust zorgen. Maar hopelijk gaat het ondertussen iets beter en het is in ieder geval fijn dat je enkel niet gebroken is.
Nee nooit excuses gekregen. Was al dankbaar voor t feit dat de verpleging in t zh toch de ernst zag ( ze trok wit weg bij t zien van de verwondingen ) en zo snel de micro plastisch chirurg had opgeroepen. Hij moet binnen 4 jaar nog wel een keer geopereerd worden maar hij heeft zijn vingertjes nog wel en dat is t belangrijkste. Maar dat is wel de reden dat ik geen hoge pet op heb van assistentes want als ik op hun advies af gegaan was had hij 2 vingers moeten missen.
Heb je aan de telefoon ook gezegt dat je bot zag en lappen vel er los bij hingen? Wij kunnen niet door de telefoon kijken. Als dat het geval is heb je een slechte assistent aan de telefoon gehad. Ik ken geen enkele assistente die met advies aan zou komen. De adviezen paracetamol enz. komen van de huisartsen af. Die hebben de triage richtlijnen gemaakt. Gelukkig is alles goedgekomen met je zoontje.
Ja heeft mijn man door gegeven. Moet er wel bij zeggen dat hij heel kalm bleef aan de lijn naar de aas toe dus misschien dat ze door zijn kalmte een verkeerde inschatting heeft gemaakt. Maar goed ik heb op mijn moeder instinct toen gehandeld en is t toch relatief goed afgelopen en dat is t belangrijkste. Hoop dat de volgende situaties waar we in de toekomst in komen niet zo ernstig zullen zijn
Dus dan ga je maar niet? Je wil toch geholpen worden? Vaak is één consult bij een fysiotherapeut al voldoende doordat je adviezen krijgt die je thuis kunt opvolgen. Zo'n consult is niet duurder dan de foto die je hebt laten maken (tenzij je eigen risico al op was).
Dat is jammer maar je kunt beter wel een afspraak maken! Het lijkt erop dat er wellicht toch wat gescheurd is (blauw, pijn, zwelling) dus een juiste aanpak is erg belangrijk om te voorkomen dat je er nog heel lang last van gaat houden. Of 1 behandeling voldoende is is maar de vraag. Dat hangt er een beetje van af. Meestal is er wel meer nodig nl. Maar ik zou het dom vinden om in ieder geval niet minstens een keer te gaan! Beterschap! (En eigenlijk nog VANDAAG proberen te gaan. Het is nl een lang weekend dus ben je zo 3 dagen verder).
Ik ben 3 maanden geleden van de trap gevallen en heb toen mijn enkel ook verzwikt. Het heeft bij mij wel 8 weken geduurd voordat ik helemaal geen pijn meer had.
Bedankt! Ik heb toch maar rond gebeld en er is nergens plek straks. Autorijden doe ik nu zelf niet dus moet wachten op mijn man. Nu baal ik wel