ik zit met enkele dingen die ik me afvraag over (.)(.) : 1. kun je ook al pijnlijke borsten hebben VOOR de eisprong, als gevolg van hoog oestrogenengehalte? Of kan dit enkel na de eisprong van de progesteron die dan wordt aangemaakt? 2. je leest vaak dat vlak voor je regels gaan beginnen, het progesterongehalte drastisch daalt. Ik neem aan dat dan ook de pijn in borsten terug verdwijnt. Maar wat betekent in dit geval 'vlak voor' je regels? Is dat maar een uurtje ervoor? Of kan dat progesteron al een dag ervoor dalen voor je het eerste bloed ziet? Vraag 1 stel ik me omdat ik nu zit te twijfelen of ik mijn moment van eisprong deze maand wel juist gevoeld heb Vraag 2 stel ik me omdat ik nu al 3 dagen overtijd ben (niet van mijn gewoonte) en ik nog steeds hele pijnlijke borsten heb. Dus ik neem dan aan dat progesteron nog steeds niet gedaald is, dus nog geen regels in aantocht? Heb al 2 negatieve testen gedaan, tweede was vanmorgen. Vandaar mijn twijfels. Hoop echt dat er meiden zijn hier die het antwoord weten op mijn vraagjes! Alvast enorm bedankt en iedereen veel succes!
Die van mij gaan meestal een dag of 4 na mijn ei pijn doen en pas op het moment dat ik ongesteld word is dat over. De dag ervoor wordt het wel al iets minder meestal. Spannend hoor!
ik heb wel eens gehoord van meiden die in de eerste helft van hun cyclus zere borsten hebben, maar geloof dat het meestal pas na eisprong is. (bij mij weet ik daardoor wanneer de eisprong echt is geweest, heb ik ineens heel zere tepels). Mijn zere borsten gaan pas over als ik zo'n twee dagen ongesteld ben... succes!
Mipie & Inez: enorm bedankt om te antwoorden meiden! Nu weet ik toch al iets meer. Weet in ieder geval nu dat ik mezelf niet moet wijsmaken dat de niet kunnen beginnen zolang mijn borsten pijn doen. Heb geen zin om mezelf al te veel wijs te maken Afwachten is de boodschap!
succes met wachten. Mijn borsten deden altijd al zeer 'n paar dagen voor mijn eisprong en dat ging na de ongesteldheid ook pas weg!