om de 12 dagen ongesteld... kan ik wel zwanger worden ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door twigger82, 7 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    hallo allemaal,

ik heb een vraagje

13 dec ben ik gestopt met de pil 17 dec kreeg ik mijn pilongie,
    daarna netjes na 28 dagen (14 jan) mijn eerste eigen menstruatie en dacht he super een mooie cyclus
    vervolgens werd ik 26 jan weer ongi en nu net (7 Feb) ben ik weer ongi geworden.
    Morgen bel ik natuurlijk eerst de dokter want dit is niet normaal.
    Heeft er hier iemand ervaring mee ?
    heeft het nog met ontpillen te maken of wat ?

groetjes

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Een cyclus korter dan 21 dagen en langer dan 45 dagen duid vaak op dat er geen eisprong plaats vind. Goed dat je al een afspraak heb staan...want dat zou ik zeker doen.

3. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    ja ik zou over 2 dagen mn eisprong hebben ik krijg nog geen tijd om een eisprong te krijgen want dan ben ik alweer ongi :S

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Twigger,

Ik zie dat je 2 keer achter elkaar een cyclus van 12 dagen hebt gehad. Dit is inderdaad niet zo positief en te kort om een eitje te ontwikkelen. Hopelijk heeft het inderdaad met het ontpillen te maken en komt je cyclus snel weer goed op gang. Succes bij je dokter.

Grt Vanilia

5. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    hoi vanilia

ja hier wordt je echt niet vrolijk van, ben net een week van de rooie en weer aan de rooie, en t rare is ook (sorry dat ik t zeg) ik kon echt merken dat het mn vruchtbare dagen zijn nu want ik heb me een afscheiding dat is niet normaal.
    en ineens weer ongi :S

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Raar hoor en erg frustrerend inderdaad! Goed dat je een afspraak hebt gemaakt want wie weet is het gewoon goed op te lossen. Met dit soort dingen moet je niet te lang wachten, werkt niet zo lekker op je gemoedstoestand helaas.
    Meid probeer rustig te blijven en wie weet komt het snel goed. Succes hoor.

7. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    ik hoop het, dit ik niks

8. Niet meer actief

Heb je de eerste keer dat het 12 dagen duurde, het een paar dagen of was het maar 1 dag en niet zoveel?

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

rot voor je meid! heel goed dat je al een afspraak hebt gemaakt. Maar vraagje: is het beide keren echt een ongi geweest? Of is het de vorige keer een stuk minder geweest? Misschien dat je rond je ei ook wel bloed verliest (die 12 dagen) en vervolgens 12 dagen hierna ongi bent geworden? Weet niet hoor, sommige vrouwen verliezen bloed tijdens de eisprong.....

10. Niet meer actief

Makkie daar dacht ik dus ook aan vandaar mijn vraag!

11. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Hey Meiden,

Nee ik was vorige week 26 jan echt ongi tot zat 2 februari toe
    ik heb altijd een lange menstruatie van 7 dagen en dat was met mijn pil ongi ook en mn eerste ongi na 28 dagen ook en vorige week dus ook en nu is het afwachten maar ik ben bang van wel want het is niet bruin ofzo het is echt helder rood menstruatie bloed

12. Niet meer actief

Bij een ovulatie bloeding kan het ook echt rood zijn, maar duurt niet zolang.
    En is het minder dan normaal.
    Maar dat is wel goed balen zeg, ik hoop dat de dokter je kan helpen!

Succes!

13. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    ik zal even een lijstje maken

13 dec: gestopt met de pil
    17 dec: pil ongie (6 dagen)
    14 Jan: 1e eigen ongi (6 dagen)
    26 jan: ongi (7 dagen)
    07 feb: ongi

14. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heb ik in het begin ook gehad, het lijkt nu toch weer wat regelmatiger te worden.

een dokter doet er nu echt nog niks aan

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat het ermee te maken heeft, dat je lichaam eerst moet wennen zonder de pil. Hierdoor kan je menstruatie in het begin heel onregelmatig zijn, maar je kunt dus ook vaker bloedverlies hebben. Dit komt doordat je hormoonwaardes nog niet helemaal opelkaar afgestemd zijn. Na verloop van tijd gaat het vaak vanzelf over en word je weer regelmatig en verdwijnt het tussentijds bloedverlies. Een huisarts zal er op dit moment nog niet zoveel aan (kunnen) doen, ik denk dat er niks anders op zit dan het even tijd te geven.

Succes ermee!

Groetjes,
    Jippie

16. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Oke, bedankt
    Ik zal het dan nog wel even een poosje aan kijken en dan hopen dat het weer normaal gaat worden want nu is het een week ongi een week niet en dan weer ongi
    ben dr niet zo blij mee hihi

17. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Misschien dat ie wel even kijk dmv inwendig onderzoekje....kan duiden op een afwijking zeker omdat ze het nu al 2x heeft gehad.

18. Niet meer actief

Ik zou wel gewoon naar de dokter gaan hoor.
    Het is 2 keer achter elkaar gebeurt.
    Gebeurde het 1 keer zou ik zeggen wacht af.
    Maar 2 keer achter elkaar een week lang ongi is toch niet zo gezond lijkt mij.

Dus gewoon naar de dokter gaan.
    Want een uitstrijkje van de baarmoederhals is denk ik nu erg belangerijk!

19. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou naar de huisarts gaan hoor..

Maar een klein lichtpuntje..
    Mijn moeder was om de 10 dagen ongesteld en ze heeft 2 kids gekregen.. Dus helemaal uitgesloten is het niet.. (beide op de natuurlijke manier)

Groetjes Mariebel

20. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb het zeker een half jaar gehad na het stoppen met de pil. Daarna ook nog af en toe een cyclus van 14 dagen gehad.

Deel Deze Pagina