Ik ben nu 3 weken borstvoeding aan het geven en naar mijn idee gaat het hartstikke goed. Hij eet goed, komt aan en volgens mij zuigt hij op de juiste manier aan de tepel. hij vraagt af en toe erg veel. soms kort maar heftig. Hij zuigt goed hard. Nu worden mijn tepels daar inmiddels gevoelig van. Ik ben zo bang voor infecties of onstekkingen dat ik de hele dag bezig ben met mijn tepels. Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben met borstvoeding en waar het goed gaat. Voelen jullie tepels of borsten soms ook onaangenaam? Niet echt pijnlijk maar onaangenaam. gevoelige tepels. Bij de eerste paar zuigen van hem doet het even pijn en daarna gaat het goed en doet het geen pijn meer. dan rond de 20 minuten begint het zuigen wat te kriebelen. lijkt wel alsof ik het melk naar voren voel komen. Na een half uur aan 1 borst voeden en hij is klaar heb ik wel eens dat bij 1 borst de tepel heel even heel koel aanvoelt. Tussen de voedingen lijken ze soms beetje branderig gevoelig. moet misschien ook melden dat ik grote borsten heb, namelijk cup E ik vraag me af of andere mensen ook wel een beetje last hebben. ze zeggen wel dat je geen pijn moet hebben. dat heb ik ook niet, maar wel even in het begin van de voeding en tussen de voedingen door is het gewoon niet altijd aangenaam, door stuwingen en de tepels gevoelig zijn. door de stukken die je leest lijkt het wel alsof je nergens last van moet hebben en dat wat ik heb misschien een voorteken is van onstekingen ofzo help ik weet het niet meer
Aan het begin van de voeding mag je tepel even pijnlijk zijn omdat hij dan je tepel ineens zeer krachtig tegen zijn verhemelte zuigt. Daarna mag het niet meer pijnlijk zijn. Als het aan het einde van de voeding weer pijnlijk wordt, kun je misschien beter dan stoppen aan die kant. Verder wil ik je nog even wijzen op spruw: een schimmelinfectie die je ook aan je tepels kan hebben. Dit kan een branderig/jeukerig gevoel geven, vaak begint het aan het eind van de voeding en blijft ook na de voeding aanwezig. Je kunt dat behandelen met speciale creme tegen huidschimmel. Deze is vrij verkrijgbaar. Als je twijfelt of je baby ook last heeft (je kunt elkaar besmetten) kun je je huisarts vragen om een recept voor behandeling van de baby-mond. Spruw komt regelmatig voor, is meer verevelend dan ernstig. succes linda