Enkele keer projectielbraken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pluis90, Nov 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pluis90

Pluis90 Lid

Dec 14, 2016
    78
    9
    8
    Female
    Goedemorgen!
    Even een vraagje... ons meisje van bijna 3 weken drinkt heel goed uit de borst. Soms iets té enthousiast, bleek ook gister. Ik gaf haar de borst en ze bleef al erg lang doordrinken. Soms lijkt het dan alsof ze zelf de portie ook niet goed kan doseren voor haar kleine maagje. Na de voeding legde ik haar in haar nestje in de box, ze was zelf heel relaxed. En opeens... braakte een megastraal melk van minstens een meter voor zich uit! Ik schrok me rot natuurlijk. Baby nog steeds relaxed en droog voor zich uit kijkend :roflmao:

Heb natuurlijk als iedere bezorgde moeder gegoogled, kwam uit op projectielbraken. Maar dat komt volgens de meeste sites alleen voor bij aandoeningen aan de pylorus. Ik heb de indruk dat het gister lag aan teveel voeding en niet aan een aandoening. Voedingen daarna gingen allemaal goed, heb haar goed laten boeren.
    Wie herkent dit en heeft dit ook weleens? Onschuldig zo lang het bij een enkele keer blijft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Gebeurt wel vaker hoor. Niet te snel gaan googlen. Daar word je alleen maar ongerust van. Jij hebt toch ook wel eens buikpijn zonder duidelijke oorzaak?

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit komt inderdaad weleens voor. Mijn jongste heeft dit een paar keer gehad, melk kwam zelfs uit haar neusje. Het was dan net een foute houding waarin ze zat/lag.

Je toeschietreflex kan soms heel heftig zijn en ze moet leren hoe ze dit kan 'wegwerken'. Voor het aanleggen die eerste melk weg laten lopen kan helpen, zeker als je borsten erg gestuwd zijn.

Share This Page