Hallo allemaal Ik heb een dochter van 3 maanden. De nachten worden steeds erger. Ze kreunt en huilt meer in de nacht en ze is niet meer in haar eigen bedje te leggen. Ze slaapt alleen kreunend bij ons. Wordt vaker wakker jammert een beetje en valt dan weer in slaap. We hebben een echo gehad van haar buikje en daar zit lucht in. Verder niks gevonden. Ik heb 3 weken koemelk vrij dieet gehad, pakte ook niks uit, inflacol san simplex. Niks lijkt te werken en ik begin steeds moeër te worden. Heeft iemand de tip of iemand een idee waar dit aan kan liggen?
misschien naar de osteopaat? Geen ervaring mee, maar het klinkt of ze ergens pijn heeft. vaak kunnen die de oorzaak vinden en verhelpen.
Je gebruikt een inbakerzakje en een slaapzak? Dat lijkt me geen hele veilige combinatie of begrijp ik het misschien verkeerd? Hier ligt ze in een romper lange mouw en het teddygedeelte van de puckababy of in een romper korte mouw, pyjama lange mouw en dan het teddy deel. Heeft ze geen last van voeding die omhoog komt waardoor ze kreunt? Onze dochter had dit de 1e weken, lag ook regelmatig voeding terug te slikken, maar ging in de loop van de tijd vanzelf beter, ook buikslapen heeft daarbij geholpen. Middeltjes zoals infacol zorgden hier bij ons zoontje voor alleen maar meer onrust, dus daar gauw weer mee gestopt en bij dochtertje nooit gebruikt, beter is om zelf te zorgen dat ze zo min mogelijk lucht binnen krijgen. Hoe is haar voedingsschema verder, uit je verhaal maak ik op dat je borstvoeding geeft, klopt dat? Kan het zijn dat ze misschien toch behoefte heeft aan een nachtvoeding of bijv. clusteren in de avond? Noem zo maar even wat hoor, misschien kan je evt. nog wat meer informatie geven. Het kreunen wat onze dochter de eerste weken deed ging vanzelf over en naar mijn weten was dat met 12 weken echt wel weg, dus ik denk ook wel dat er echt een oorzaak voor zou moeten zijn.
Het inbakerzakje doe ik met veiligheidsspelden ( speciaal voor baby's ) vast pinnen. Anders heeft ze jet echt te koud. Ik geef idd borstvoeding. Om 19;00 laat ik haar drinken en dan valt ze in slaap. Dan maak ik haar om 10 wakker en dan geef ik weer de borst. Dan valt ze in slaap en leg ik haar in bedje en dan begint ze meestal een uur later met de benen te schoppen en te kreunen en scheten te laten. Soms slaapt ze door maar soms wordt ze wakker en huilt ze .. En zoals vannacht moet ik haar echt bij me houden want dan wordt ze pas rustig
Niet wakker maken. Het kan zijn dat ze dan net in haar diepe slaap zit, en als ze vervolgens daar uit gehaald wordt, ze niet meer rustig en diep kan inslapen. Ze mag op deze leeftijd best al langer slapen 's nachts. Mijn dochter van 3 maanden slaapt op BV nu van 22 uur tot 8 uur. Ze wordt zelf wakker voor die voeding van 22 uur, wakker maken heb ik nooit gedaan. Laat haar overdag gewoon vaak drinken (hier is dat om de 2 a 2,5 uur) en laat haar dan de nacht ingaan en niet meer wakker maken.
Oh nee ik zou haar ook 's avonds echt niet wakker maken, ook al geef ik flesvoeding, dat staat hier garant voor heibel in de nacht. Hier gaat ze vanaf het begin al tussen 20.30-22.00 in haar diepe slaap, daarvoor heeft ze dus altijd al haar laatste voeding. Eerst sliep ze van 22.00-4.00, heel in het begin zeg maar, maar inmiddels slaapt ze van 20.00/20.30 - 4.30/5.30. Maakten wij haar wakker voor nog een voeding dan dronk ze of heel slecht of ze werd veel te goed wakker en viel vervolgens heel moeilijk in slaap of ze dronk slapend de fles leeg, maar op de 1 of andere manier had ze dan helemaal niet doorgehad dat ze gedronken had en kwam 's nachts gewoon op dezelfde tijd of soms zelfs nog eerder. Zou dus gewoon eens proberen haar te laten liggen na voeding van 19.00.
Koemelk vrij... Soms kan dat niet voldoende zijn, en moeten er nog meer zaken geschrapt worden. Ik ben geen expert, wellicht dat er moeders zijn die wat meer adviezen hebben.
hoe zien jullie voedingen dan uit? Ik geef haar om 7 de borst en dan gaat ze slapen. En dan maak ik haar om 10 wakker omdat ik dan ook ga slapen
Als ze om 7 uur in slaap valt kan je dat beschouwen als de laatste voeding s avonds. Je wacht dus tot ze zelf weer komt voor een voeding. Dat kan midden in de nacht zijn maar dan weet je dat het haar eigen ritme is, dat ze komt omdat ze echt honger heeft en al een goede diepe slaap erop heeft zitten. Hier kwam de jongste na de laatste voeding waar ze zelf wakker voor wordt rond 4.30 uur. Na een kwartier sliepen we dan allemaal weer. Sinds een paar weken slaapt ze echt door en slaat ze de nachtvoeding over. Probeer het gewoon eens uit.
Bij ons heeft het heel erg geholpen om hem te helpen met de lucht uit zn buik te krijgen. Meerdere keren per dag en zeker voor de laatste voeding voor bed fietsen we met zijn beentjes en brengen zn voetjes naar zn hoofd, dan komt er al een hele hoop uit. Als hij s nachts last lijkt te hebben dan ook maar sinds we het overdag regelmatig doen heeft hij er geen probleem meer mee gehad
Hier was het met 12 weken ongeveer zo, maar ik geef fles dus dat ligt natuurlijk iets anders: 5.00 fles en verder slapen 9.00/9.30 fles 13.00 fles 17.00 fles 20.30 fles Er zat natuurlijk wel eens een half uurtje verschil in als ze net wat korter of langer sliep. Zolang ze goed drinkt en aan genoeg voedingen komt zou ik gewoon voeden op verzoek. Overdag hield ik aan max 4-4,5 uur er tussen en tussen 19.00-7.00 op haar eigen verzoek.
Wat bij ons meisje ook veel hielp als ze last had van krampjes is witte ruis (White noise in het Engels) Kun je vinden op YouTube, spotify e.d. Dit zijn geluiden die ze schijnbaar ook in de baarmoeder mee krijgen. Ons meisje raakte enorm oververmoeid door het steeds wakker worden van de krampjes en bleef soms hele nachten huilen. Geloof het of niet, maar vanaf het moment dat ik dit opzet word ze gelijk rustig! Zelfs met krampjes. Mss ook nog het proberen waard
Ik heb het al een keer geprobeerd om haar te laten slapen alleen wat we toen zagen was dat ze dan vaker kwam. Dan was 7 de laatste en dan kwam Ze om 1/4/7. Als ik haar wakker maak om 10 komt ze 3/7. Normaal ggezien dan. De white noose gebruiken wij overdag! Werkt inderdaad super
Vanaf de 12 weken ging ze beter slapen, eigenlijk echt wel een paar weken heel goed, inmiddels is dat helaas alweer wat minder. De slaaptijden waren ongeveer (weet het niet meer precies, maar ze was zo'n 1,5uur wakker): 5.00-9.00 10.30-13.00 14.30-17.00 18.30-20.00 Uiteraard sliep ze soms wat langer of korter, maar toen dus best wel veel. Was de weken ervoor een stuk minder en nu (18 weken) is ze ongeveer zo'n 1,5- 2 uur wakker en slaapt dan 1,5-3 uur, varieert nu veel meer en laatste slaapje is altijd maar 3 kwartier.
Ik merk dat ik ontzettend onzeker begin te worden en tegen de nachten begin op te zien. Oh jeej hoe gaat het vannacht weer verlopen? Ik weet niet meer wat ik moet doen om de situatie te verbeteren. Heb al zoveel geprobeerd en ik weer niet meer hoe en wat ik moet doen en welk pad ik moet volgen. Na 3 maanden zou het moeten verbeteren, nja dus niet. Al die adviezen wat ik nog kan proberen en ik word er steeds moedelozer van. Geen idee hoe en wat ik moet doen om het mijn dochter zo comfortabel mogelijk te maken