Hallo allemaal! Gister tijdens de 20 weken echo bleek dat we een zoon gaan krijgen! Nu hadden we al wel sinds tijden een meisjesnaam, maar een jongensnaam is nogal moeilijk Gelukkig hebben we nog zo'n week of 20, maar goed.. We hebben al wel wat opties, maar ben ff benieuwd wat de reacties op twee van de mogelijke namen zijn . Andere suggesties zijn ook van harte welkom! (we houden van hollandse / friese / scandinavische namen, die niet te populair zijn, maar ook niet onuitspreekbaar ) 1. Stan, heb ik altijd een superleuke naam gevonden, maar.. onze achternaam is Klaassen. Stan Klaassen klinkt als Jan Klaassen (was trompetter.. juist.). Heb ik als enige deze associatie, of denken meerdere van jullie dat het jochie zo gedoemd zou kunnen worden tot pispaaltje? 2. T(h)eije / Thije. Wel redelijk apart, maar vind het echt een enorm leuke naam. Manlief is nog niet overtuigd (maar dat komt nog wel ). Ik weet hoe ik deze naam uit wil (moet?) spreken, maar doet iedereen dit op dezelfde manier? Wil graag even weten hoe jullie de naam uit zouden spreken. Ik hoor het graag van jullie!
Thije! De uitspraak lijkt mij vrij logisch. En omdat hij zo apart is is ie juist leuk. Je zegt zelf al dat Stan Klaassen mogelijk een pispaaltjes naam kan worden, dus tsja, je hebt nog een andere leuke naam gevonden, thije, dus dan toch lekker daar voor gaan!
Hoi, Ik vind Stan een erg leuke naam maar inderdaad in combinatie met jullie achternaam misschien niet zo gelukkig. Thije vind ik ook leuk en volgens mij geen probleem!
Stan vind ik erg mooi, die staat ook op ons lijstje! Maar inderdaad... Stan Klaassen, nee dat zou ik niet doen... Thije vind ik ook wel leuk. Of misschien is Thijmen leuk? Vind ik ook een mooie naam.
Vind ik ook heel erg mooi, maar er is laatst in onze kennissenkring al een Tijmen geboren. Dus vandaar dat ik die maar heb geschrapt.
Thije is harstikke leuk! Ook net wat origineler dan Stan, dus ik zou maar flink bezig gaan om je man over te halen...
Ik vind Stan een hele leuke naam en ik vind Stan Klaassen ook echt niet storen hoor! Volgens mij ook echt geen aanleiding om hem te pesten ofzo... Thije vind ik persoonlijk niet echt leuk (sorry), maar het gaat er om of jullie hem leuk vinden... Succes met kiezen!
mijn neefje heet ook thije, hij had beter dondersteen/duivel kunnen heten, als die straks groter is krijgen ze echt probleempjes met hem
thije = erg leuk! Nog niet eerder gehoord, ik neem aan dat je gewoon 'tij-juh' zegt? en stan is ook leuk , maar ik ben het eens met je, vwb jan klaassen...
Thije vind ik leuk, Tije nog leuker. Of Tijn? Maar ja dan krijg je idd weer Tijn Klaassen.. Kan op zich wel vind ik. Zoontjes zijn overigens errug leuk!
Thanx voor alle reacties! Het gaat nu tussen 2 namen.. Stan is definitief afgevallen ivm onze achternaam. Het wordt nu Thije of Dion. Daar gaan we de komende 20 weken over nadenken, haha
Haha, in 2009 komen er ineens heel veel Thije's ter wereld Ben mn man nog aan het overtuigen, maar dat lukt steeds meer, zal vanavond maar weer eens lekker voor hem koken