Ik ben 26 weken zwanger en we krijgen een meisje. Jarenlang hadden mijn vriend en ik al een meisjesnaam, maar voordat ik zwanger raakte vond ik deze ineens toch niet leuk meer. Nu hebben we 6 meisjesnamen, maar we komen er niet uit. Ik ben daarom erg benieuwd wat jullie ervan vinden en hoor graag jullie mening. Alvast bedankt! Jenna of Yenna Elyssa Ivry of Ivery Quinty Dena Maddy
Jenna of Yenna Zou ik Jenna van maken en neem aan dat je hem op zijn engels uitspreekt? Elyssa Vind ik persoonlijk een teveel voorkomende naam! Ivry of Ivery Vind ik erg orgineel, vooral Ivery vind ik mooi! Quinty Denk ik meteen aan Trustful, sorry! Dena Spreek je dat uit zoals je het schrijft of als Deena? Maddy Niet echt mijn ding...
Jenna of Yenna Zou ik Jenna van maken en neem aan dat je hem op zijn engels uitspreekt? Uitspraak idd Djenna Elyssa Vind ik persoonlijk een teveel voorkomende naam! Ivry of Ivery Vind ik erg orgineel, vooral Ivery vind ik mooi! Vind ik zelf één van mijn favoriete, maar twijfel omdat ie verder niet bestaat, alleen maar Ivy Quinty Denk ik meteen aan Trustful, sorry! Ik ook, zeker nu ze zoveel op tv ineens is Dena Spreek je dat uit zoals je het schrijft of als Deena? Uitspraak idd Deena Maddy Niet echt mijn ding... Dat was in eerste instantie de naam die we hadden, maar ik vond het niks meer, maar m'n vriend blijft er mee in zijn hoofd zitten, dus vandaar dat ik hem er toch bij heb gezet
Nou dat Ivery niet zoveel voorkomt is toch helemaal niet erg? Dan ben je juist helemaal apart, en is de kans zo klein dat je hem tegenkomt! Ik zou dus voor Ivery of De(e)na gaan als je het inderdaad zo uitspreekt!
Had al op je andere topic gereageerd, maar ik vind Maddy zo leuk... Ik zou het zelf dan als Maddie schrijven. Bij mij thuis wordt dat hem niet, maar ik heb hem wel in mijn hoofd gehad.
Zonder twijfel: Elyssa Omdat ik die naam nog niet veel gehoord heb. Jenna of Yenna, daar wordt je mee doodgegooid. Ivry of Ivery doet mij niet zoveel. Ik vind ze een beetje vreemd en ik denk dat ze dan te maken gaat krijgen met mensen die niet weten hoe je het uitspreekt. Quinty vind ik ook niets. Dena, kan nog nét, maar persoonlijk vind ik het niet zo'n heel mooie naam. Maddy is een big nono. Helemaal in deze tijd. Je wil niet de associatie hebben met het verdwenen meisje...
volgens mij valt dat wel mee hoor? Ik hoor het nooit en ik krijg ook altijd reacties van mensen dat ze het nog nooit eerder gehoord hebben, en zo mooi vinden. Hij is in 2008 geloof ik iets van 70 keer gegeven, dat is echt niet veel
Jenna of Yenna - Leuk, maar wel ook een beetje gewoontjes Elyssa - mooi Ivry of Ivery - heel mooi en apart, maar moet wel bij de rest van de namen en bij de achternaam passen vind ik (dus niet als achternaam Pieters ofzo) Quinty - ook wel mooi Dena - vind ik persoonlijk minder Maddy - mooi, maar doet wel iedereen denken aan de verdwenen maddie vrees ik
Maddy vind ik ook mooi. Wij hebben het gekozen als tweede naam. Ik vind het gewoon lief en stoer, maar als eerste naam hebben wij het niet gekozen (ook een beetje omdat het herinnert aan het overleden meisje. Ons kindje gaat heten Zoë Lynn met als tweede naam Maddy. Ik vind uit jouw lijstje Quinty ook erg mooi.
Dat is dus mijn reden waarom ik de naam Maddy niet meer wil. Mijn vriend en ik hadden deze naam al 7 jaar geleden bedacht, maar met het verdwenen meisje, wilde ik gelijk die naam niet meer. M'n vriend denkt daar anders over Die blijft deze naam het leukst vinden.
Heb bij de namenlijstjes die ik telkens aan het maken was, altijd de betekenis erbij gezet en hoeveel keer de naam was gegeven in de afgelopen 12 maanden. Bij Jenna was dat 78 keer. Bij Sanne was dat 698 keer. Dus ik vond het ook wel meevallen
Ik was eigenlijk al lang vergeten dat het verdwenen meisje Maddie heette... Over een tijdje zal dan ook haast niemand meer die associatie krijgen met het verdwenen meisje. Dus als jullie Maddy een leuke naam vinden, zou ik het gewoon doen
Jenna of Yenna Leuke vlotte naam! Ik zou m schrijven met een J. Elyssa Grappige variant op Alyssa. Ivry of Ivery Heb ik helemaal niets mee. Quinty Leuk, maar je hoort tegenwoordig zo ontzettend veel namen met een Q...daarom niet mijn favoriet. Dena Dan zou ik voor Dana gaan. Maddy Hierbij moet ik denken aan t dochtertje van Jamie-Lynn Spears...niet leuk.