Echt....al vanaf december zouden vriendin en haar man dus helpen, ivm mijn verhuizing. Ik heb ze niets gevraagd, ze boden het zelf aan. Hij zou laminaat leggen. Na lang vragen hoe of wat heeft hij 2 weken geleden dan eindelijk de keuken gedaan en is het grote vloerwerk klaar. Nu alleen nog de plinten en nog 1 randje laminaat in mijn slaapkamer. Woensdag zou hij komen, niemand gezien, donderdag dito maar niemand gezien. Gister belde ze dat hij en zij met t gezin vandaag zou komen maar heb niemand gezien? Krijg geen bellentje, geen sms oid. Ze hebben vaak geen BTG maar gister zei ze nog dat ze weer nieuw BTG had. Ik baal hier zo van! Hij zou ook kapstok en plankje ophangen maar omdat ik de bui al voelde, heb ik het mn kennis gevraagd en die is de dag erna al op komen hangen. Ik ga dit nooit redden zo nog 6 weken! Maar ik vind het heel moeilijk om hier iets van te zeggen. Ik laat vaak over me heen lopen, maar is dit nou echte vriendschap? Lijkt mij niet toch!
Zo ga je idd niet met elkaar om. Echte vriendschap is een vriendschap waarop je kunt bouwen. Dat kun je hier dus echt niet! Je 'vrienden' zien hopelijk ook wel dat je lang niet alles zelf doen en dan laten ze je ook nog keihard vallen! Ik zou gewoon iemand anders vragen om het te doen en dan steken uitdelen tegen over je 'vrienden'. De eerste en de beste keer dat sullie iets vragen zou ik ze ook als een baksteen laten vallen!
Ik heb het idd al met hun er over gehad, heb aangegeven dat als ze het niet redde qua prive en tijd, ze het moeten zeggen zodat ik iets anders kan regelen. Maar dan zeggen ze wel dat het kan en prima is maar vervolgens zie ik steeds niemand. Ze hebben de sleutel, dus ze kunnen zo naar binnen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zo goed begrijp waarom je dat soort grote dingen aan 1 persoon overlaat? Bedoel, ik zou ook een beetje een naar gevoel krijgen als ik iets aanbood, en ik vervolgens je hele huis mag doen. Er zit een verschil tussen een paar dozen sjouwen, of even helpen met een kapstokje ophangen, en een vloer leggen en de keuken in orde maken.
Kim11 volgens mij snap je het niet. HIJ en ZIJ hebben zelf aangeboden mijn vloer in het gehele huis te leggen en de plinten. Dan kan ik er vanuit gaan dat het toch okee is?
Ja dan is het inderdaad wel zo, ik las alleen iets over helpen ivm verhuizen.... Wel balen meis, zo vlak voor je bevalling...
Ja, behoorlijk vervelend. Vooral omdat er niet word afgezegd of dat ze zeggen dat ze het niet redden. Hij doet t niet voor niets hoor, hun wilde er niets voor hebben maar heb aangegeven dat ze sowieso wat krijgen. Ik heb deel 1 al wel betaald en als t klaar is de rest. Maar kan dat net zo goed bewaren en iemand anders vragen.
Dan heb je het toch al beantwoord? blijkbaar hebben jullie verschillende verwachtingen van een vriendschap.. hoe lang zijn jullie al vrienden? het kan zijn dat het wel vrienden zijn en dat ze je met alle liefde iets beloofd hebben wat ze eigenlijk niet waar konden maken. en je hebt verschillende soorten vrienden. en mogelijk heb je ze op dit moment op een verkeerd plekje staan (ik denk van wel als je ze ook een sleutel hebt gegeven)
We gaan nu 5 jaar met elkaar om en ook best hecht. Zie ze ook heel vaak, al komt t helaas wel meer van 1 kant. Maargoed daar ben ik natuurlijk ook wel zelf bij. Ik ga het nogmaals aankaarten bij ze, dat het ook geen probleem is als het niet lukt als ze het maar laten weten.
dat is al best een aardige tijd. dan moet je nadenken of dat dit ding iets is om een vriendschap door kapot te laten gaan. of er moet meer zijn wat je irriteert. maar het kan natuurlijk zijn dat het bij ze hoort. en dan kan je het accepteren en de goede dingen in de vriendschap te zien ipv je te focussen op de niet leuke dingen (en dit is irri dat snap ik ook nog) anders als iemand anders het wil doen daar aan vragen en dan zeg je gewoon die wilde het voor mij doen! en het was zo fijn dat jullie al zoveel gedaan hebben!
Precies, nee er zijn verder geen irritaties en daarom vind ik het aankaarten zo lastig omdat ik altijd bang ben dat het einde vriendschap is, maar al zou at zo zijn dan was t toch al geen goede vriendschap denk ik. Daardoor laat ik te vaak over me heen lopen en dat moet ik niet doen.
je kan het toch op een nette manier aangeven zonder irritaties. Zoo van lieverds ik vind het zo fijn wat jullie allemaal gedaan hebben en doen. maar ik zie dat het gewoon te veel is voor jullie dus heb ik aan die of die gevraagd of hij t wilde afmaken.
Je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen als ze weer niet geweest zijn van "joh, ik snap het best als het niet uitkomt, maar zeg dat dan gewoon even, geen enkel probleem hoor.."
Idd, dat heb ik eerder ook al gezegd Maar, kreeg een berichtje dat de buur was opgenomen in het ziekenhuis, en hij mee was gegaan. Erg vervelend natuurlijk.
Dan nog, is even laten weten niet zo moeilijk toch? Of ze moeten geen beltegoed meer hebben. **denkt opeens aan de middelbareschool, beltegoed op...**
Hihi ja hij had de tel mee en kon niet bellen op de een of andere manier. Maargoed hij komt t deze week doen ben benieuwd Had wel gevraagd of het niet te pittig was voor 'm, en dat ik evt. iemand anders kon regelen, maar dat was niet nodig, hij wou t graag doen. Okee.
ik vind het ook maar vreemd dat ze achteraf wel elke keer een excuus hebben maar nooit even de moeite nemen om (op tijd) aan te geven van : "nou sorry het lukt nu even niet" was laatst ook een topic van iemand die een deel van haar huis liet verbouwen en degene die het mede zou opknappen kwam ook steeds met excuses, maar nooit even op tijd afbellen. zo raakt je hele planning overhoop. Ik zou het gewoon eerlijk zeggen dat je het iemand anders laat afmaken omdat je nu niet lang meer de tijd hebt, je moet erop kunnen rekenen dat het voordat je gaat bevallen dan ook écht af is. Als het echt goede vrienden zijn, zouden ze dit begrijpen en je beslissing respecteren zonder dat er een vriendschap op het spel staat.