Ja, echt he!! Die moeder vertelde toch ook over kindjes van 4 die met een afgehakt hoofd rondliepen, echt afschuwelijk en die kleintjes weten niet beter... Wat echt fijn is aan deze docu is dat er wellicht meer begrip komt voor de ouders die achterblijven. Kan me voorstellen dat er een vooroordeel is; slechte opvoeding blabla...en het wordt des te meer duidelijk hoe gevaarlijk social media kan zijn, de wereld wordt zo een stuk kleiner en mensen zijn gemakkelijker te beïnvloeden..
Ik denk dat er mensen geselecteerd worden om terug te gaan. De mannen en vrouwen met een goede babbel die kunnen gaan ronselen, de slimmerds die aanslagen en de uitreizen kunnen voorbereiden of juist de makke schapen die kunnen worden gebruikt om een aanslag hier uit te voeren. Ik werd ook naar van die documentaire. Inderdaad die kindjes die opgroeien met zoveel haat en wreedheid, en de onmacht van de ouders. Al vroeg ik me bij dat meisje van wie de zus werd geïnterviewd wel af of er nou werkelijk een schoolreisje was en zij ipv naar de schoolbus naar Schiphol ging, of dat ouders zonder brieven van school of een rekening voor een excursie dit verhaal van haar hebben aangenomen. Die jongen reda (die naar belgie was gevlucht en daar was geronseld) leek me een aardig psychopaatje met een neus voor problemen. Ik had nog het meest te doen met die gescheiden vader van wie eerst de dochter en toen ex en zoon gingen. Die is zijn zoon in feite 3x kwijtgeraakt!
Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe et mogelijk is dat die mensen gewoon terug mogen reizen Laat ze daar zitten, als je zo gehersenspoeld bent dat je naar Syrie wil gaan, be my guest, je bent geen cent waard. Maar laat ze daar blijven