Vermoeidheid

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Zonnetje3, Nov 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik ben heel pril zwanger, maar al wel last van veel symptomen, waaronder extreem moe, vooral in de middag.

Heeft iemand tips? Kan ik me hier beter aan toegeven of is het juist beter om actief te blijven op deze momenten?

Wil me niet aanstellen en lui worden tijdens mijn zwangerschap, maar halverwege de dag voel ik me al alsof ik een halve marathon heb gelopen :( En daarbij ook regelmatig hoofdpijn :(

Herkenbaar voor anderen en
    Wat is handig om te doen?

2. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

Mar 28, 2015
    954
    0
    16
    Vermoeidheid hoort erbij, zeker in het begin. Geef er aan toe en gun jezelf een middagdutje als je dat nodig hebt. Daarnaast wel blijven bewegen, liefst in de buitenlucht. 15-30min is al voldoende. Waarschijnlijk zul je merken dat de ergste vermoeidheid na een week of 12 weer wat minder wordt.

3. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

Jul 7, 2015
    1,522
    1
    38
    Heel herkenbaar en lekker aan toegeven als het kan!
    Ik wordt vroeg wakker maar nadat ik heb gegeten ben ik al soort van moe :)
    Dan kruip ik gewoon nog even mijn bed in voor 2 uurtjes..
    Moet natuurlijk wel gaan i.v.m. werk enz.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb ook veel last van vermoeidheid. Als ik dan gewoon door blijf gaan, wordt ik erg misselijk.

5. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Ja eraan toegeven als het erg is is misschien wel goed. Heb alleen nog een peuter rondlopen hier, dus dat is even zoeken ;).

En idd bewegen is ook goed!
    Ik ga maar proberen me er niet tegen te verzetten;)

6. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Zoals de rest al zegt, lekker aan toe geven. Je lichaam is heel hard aan het werk, je maakt een kindje en je maakt bijvoorbeeld ook een liter extra bloed aan. Je hebt nu gewoon meer rust nodig.

7. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

Jun 25, 2009
    843
    24
    18
    Female
    ik ook hoor als ik uit mijn werk de kinderen opgehaald heb en thuis ben ga ik ook eventjes een klein snel dutje doen hoor

8. Martina84

Martina84 Actief lid

Mar 25, 2015
    169
    54
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben vanmorgen gaan werken maar toch weer naar huis gemoeten: supermoe. Ik word er helemaal slap, misselijk en bibberig van, ik voelde me zo slecht! Zat er al de hele week tegen te vechten, maar nu toch maar even een stapje terug en aan mezelf denken. Maar ik zit met hetzelfde idee: ik wil niet lui worden en als ik er nu al moeite mee heb... Ik lees ook gelukkig verhalen dat het minder wordt na de eerste weken.

9. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

Aug 15, 2015
    1,086
    156
    63
    Rustig aan doen! Als het kan gewoon even slapen overdag, af en toe naar buiten een wandelingetje maken en verder jezelf niet teveel pushen. Je lijf moet een hoop doen, dus wees er gewoon lief voor. Lui zijn is niet hetzelfde als rekening houden met wat je nodig hebt. Ik was aan het begin ook extreem moe, kon 11 uur slapen en dan nog kapot zijn. Het ging wel weer over na het eerste trimester, heb nu geen oneindige energie maar wel echt meer dan in het begin en doe nu ook gewoon aan yoga en zwemmen enz. Dus tijd genoeg om van alles te doen.

10. zasu

zasu Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,486
    1
    36
    Heel herkenbaar! Ik ben blij als ik 20.00 uur haal hahahaha
    Mijn geluk is dat de oudste op school zit en de jongste af en toe nog een dut doet. Dan ga ik ook wel even een uurtje liggen.
    Over 2 weken gaat de jongste ook 4 dagdelen naar school (peutergroep ) en kijk daar nu al naar uit!

11. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    2,777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Nog steeds vreselijk moe.
    Eerst weken thuis gezeten ook ivm misselijkheid.
    Gister en vandaag weer begonnen met werken maar om 12 uur ga ik weer naar huis ben dan zooooo moe en wordt ook weer misselijk.
    Misselijkheid werd juist minder maar nu ik weer werk is het weer erger geworden.
    Voorlopig blijf ik halve dagen werken

12. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,893
    18,682
    113
    Female
    Hmm ik kan volgende week pas testen, maar sinds een week voel ik me zo verschrikkelijk moe elke dag. Op het werk gaat het nog wel maar als ik thuis kom stort ik in. Gisteren ook een moment dat ik erg slap en kortademig was.
    Maarja het kan zo veel kanten op, durf er niet echt op te hopen

13. 1203mama

1203mama Niet meer actief

Ik heb er ook zo ontzettend veel last van gehad en nu helaas nog steeds.. werk nog wel gewoon hele dagen enzo maar gewoon helemaal gebroken. Heb echt het idee dat ik elk moment kan instorten. Nu ook blij dat het lekker weekend is, eventjes slaap inhalen :p je kan je het beste gewoon aan toe geven en als je denkt dat je even moet liggen gewoon doen. Je bent nu eenmaal een mensje aan het maken. Dat is niet niks ;)

14. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

Oct 19, 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zo moe steeds, kan als ik thuis kom alleen maar op de bank liggen en slaap al heel vroeg. Ga volgende week maar eens beginnen met yoga ofzo, bewegen in ieder geval. Misschien helpt dat.

15. Elfjuh

Elfjuh Lid

Nov 4, 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van het huishouden komt helemaal niks, liggen nog 4wassen om op te vouwen.. Ik ben bek af! Ik wil het op me werk nog niet bekend maken ivm contract dat nog verlengd moet worden. Maar ik ben blij als ik savonds thuis kom. Het sloopt me om hele dagen te werken. 😔 als ik om 20:00u nog niet op bed lig, lig ik beneden op de bank al te slapen

16. Roli

Roli Lid

Jun 14, 2012
    78
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar allemaal
    Ik heb een kleine van 20mnd rond lopen. Als hij smiddags slaap. Gaat moeders ook mee. En als ik aan het werk ben. Leef ik echt op cola en zo en nu druivensuiker. Anders red ik het echt niet. Maar heb ook nog zo een raar gevoel in me buik. Alsof me maag leeg is. Maar moet echt niet aan etrn denken. Maar eet ik niet dan pfff kan ik zo door me benen zakken. Moet echt iedere 2 uur eten

17. cheshire

cheshire Actief lid

Oct 13, 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Wat ik irritant vind is dat als ik al probeer me te vermannen en wat meer te doen ik dat gelijk mag bekopen met buikpijn en een sprint maar de wc/wasbak/emmer. Normaliter als in moe ben kan ik nog wel eens opknappen van een wandeling met de honden maar ik word nu genadeloos teruggefloten door mijn lijf. Frustrerend, maar blijkbaar noodzaak.

Share This Page